Nissan i els camins que aportarien més de 100.000 milions d’euros al PIB espanyol

La IX Edició del Fòrum Nissan apunta a la connectivitat, el vehicle autònom i la IA
Exposició del Nissan Ariya a Barcelona. NISSAN

El dijous 16 de novembre es va celebrar la IX edició del Fòrum Nissan en les instal·lacions d’Atresmedia, amb la presència de premsa i experts en les noves tendències automobilístiques com poden ser la connectivitat, el vehicle autònom i la intel·ligència artificial. Bruno Mattucci, conseller director general de Nissan Iberia, va apuntar que, segons els estudis del Parlament Europeu, l’impacte econòmic que tindria el desenvolupament de la connectivitat i el vehicle autònom podria superar els 100.000 milions d’euros a Espanya, un 7,5% del PIB. Així doncs, aquest continua sent un sector multiplicador de l’economia espanyola i en pot ser interessant la seva potenciació.

El IX Fòrum Nissan celebrat a les instal·lacions d’Atresmedia. NISSAN

“No podem quedar-nos enrere, hem d’accelerar el treball sobre els beneficis de la IA, mitjançant una legislació coordinada entre el públic i el privat, perquè la intel·ligència artificial lliuri aquest potencial que pot fer un bé profund a la societat, ajudant a millorar, per exemple: la producció industrial, l’eficiència energètica, la lluita contra l’accidentalitat i les 0 emissions en la mobilitat sostenible per a la lluita contra la crisi climàtica”, apuntava Mattucci.

Jordi Vila, vicepresident de la divisió de màrqueting i vendes de Nissan, va avisar que, països que són competència d’Espanya en la fabricació de vehicles, estan fent una aposta clara en l’electrificació, amb el Regne Unit, Alemanya o França registrant quotes d’electrificats properes o superiors al 25%. “Avui dia, el cotxe elèctric és ja una realitat. Es poden fer viatges per tota Espanya i Europa en vehicle elèctric, i els avantatges que proporciona al consumidor són molt majors que qualsevol altra tecnologia en termes mediambientals, però també en termes econòmics, amb estalvis mitjans en l’ús del vehicle elèctric de prop de 2.500 euros a l’any per a un particular“, il·lustrava Vila.

Pel que fa a Nissan, estan fent avenços tecnològics en matèria de seguretat. LIDAR és una nova tecnologia pel control de maniobra, basada en uns sensors per la percepció de la realitat amb l’objectiu d’evitar col·lisions. El projecte Brain to Vehicle, en el qual estan investigant fórmules perquè el vehicle pugui interpretar els senyals del cervell del conductor, redefinint com les persones interactuen amb els seus cotxes i anticipant moviments en determinades situacions. Aquest sistema pot girar el volant o frenar el cotxe entre 0,2 i 0,5 segons més de pressa que l’usuari. Per acabar, el projecte Invisble to Visible, que permetrà al sistema distingir l’entorn immediat del vehicle i anticipar-se a allò que l’ull humà no veu. Això serà possible gràcies a la informació recopilada amb els sensors dels vehicles i les dades del trànsit guardades al núvol. Des del fabricant japonès asseguren que són tres línies de treball que van en sintonia dels seus objectius, “crear un món més net, segur i inclusiu per a tothom”.

Per acabar, en el fòrum es va debatre molt sobre la intel·ligència artificial i les seves possibles funcions amb vista al futur. Es van parlar de moltíssimes aplicacions que podria tenir i en diversos camps, com pot ser en la mobilitat, l’eficiència elèctrica o l’urbanisme, però tots van arribar a la conclusió que és una oportunitat.

Text: Roger Amores / Fotos: Nissan

Total
0
Shares
Anterior
Diggia es reivindica, desfeta de Martín i Bagnaia té el títol a tocar

Diggia es reivindica, desfeta de Martín i Bagnaia té el títol a tocar

El madrileny s'allunya a 21 punts de 'Pecco' amb 37 en joc

Posterior
Les noves Suzuki GSX-S1000GX i GSX-8R, disponibles per reserva

Les noves Suzuki GSX-S1000GX i GSX-8R, disponibles per reserva

La marca japonesa va presentar els models a l'EICMA i són objecte de desig

També et pot interessar
Total
0
Share