Nissan i Repsol signen un acord de col·laboració per promoure la mobilitat elèctrica

  • La primera actuació consistirà en l’ampliació de la xarxa de recàrrega ràpida de vehicles elèctrics a través de les estacions de servei de Repsol
  • Tots els propietaris d’un vehicle elèctric Nissan es podran beneficiar d’un 50 % de bonificació a la xarxa de recàrrega elèctrica de Repsol

Després de l’èxit del 1r i el 2n seminari web del VI Fòrum Nissan, en què van participar més de 1.000 persones, avui s’ha celebrat el 3r seminari web, titulat «Reflexions sobre la infraestructura de càrrega per a vehicle elèctric», amb la presència de la directora general de Client i Generació Baixa en Carboni, María Victoria Zingoni; el CEO de Nissan Iberia, Bruno Mattucci, i el viceconseller de Medi Ambient de la Comunitat de Madrid, Mariano González. Aquest 3r seminari s’ha pogut seguir des del web www.foronissan.es.

Durant el desenvolupament del seminari web, Zingoni i Mattucci han comunicat a l’audiència la signatura d’un acord de col·laboració entre Repsol i Nissan per promoure la mobilitat elèctrica a Espanya, la primera actuació del qual consistirà en l’ampliació de la xarxa de recàrrega de vehicles elèctrics al llarg de tota la geografia espanyola. En un primer moment s’instal·laran 15 punts de recàrrega ràpida a les estacions de servei de Repsol, amb la possibilitat d’ampliacions posteriors.

Mitjançant aquest acord, tots els propietaris d’un vehicle elèctric Nissan gaudiran d’una bonificació del 50 % de la tarifa a la xarxa pública de recàrrega elèctrica de Repsol. Actualment, Repsol té més de 250 punts de recàrrega en espais públics, entre els quals n’hi ha 70 de recàrrega ràpida, la majoria situats en estacions de servei, la qual cosa posiciona la companyia multienergètica com a líder en aquest servei a les estacions d’Espanya. A més, té més de 1.000 terminals d’àmbit privat instal·lats en empreses i habitatges particulars. A tot això s’hi afegeixen els dos primers punts de recàrrega ultraràpida posats en marxa a la península ibèrica, que permeten recarregar la bateria de vehicles compatibles amb aquesta tecnologia en un temps d’entre cinc i deu minuts, similar al que es necessita per a un proveïment de combustible convencional.

El desenvolupament d’aquestes 15 noves instal·lacions de recàrrega ràpida a les estacions de servei de Repsol, amb la garantia que l’origen de l’electricitat és 100 % renovable, podria proporcionar energia per recórrer en cotxe més de 144.000 quilòmetres al mes. Així mateix, la potència instal·lada en tots aquests nous carregadors ràpids seria equivalent a subministrar energia durant tot un mes a 120 llars.

María Victoria Zingoni, directora general de Client i Generació Baixa en Carboni de Repsol: «Aquesta aliança amb Nissan, un dels fabricants més importants de vehicles elèctrics del món, reforça la nostra aposta per la mobilitat elèctrica i ens ajuda a seguir desenvolupant la nostra xarxa de punts de recàrrega ràpida per a vehicles elèctrics a Espanya. A més, consolida la nostra posició com a empresa multienergètica, líder en mobilitat i bolcada en l’objectiu d’aconseguir zero emissions netes l’any 2050; la primera empresa del sector a adoptar aquesta meta ambiciosa.»

Bruno Mattucci, conseller delegat de Nissan Iberia: «Col·laborar amb una companyia multienergètica com Repsol en el desenvolupament i l’ampliació de la infraestructura de recàrrega ràpida de vehicle elèctric a Espanya proporcionarà a tots els usuaris de vehicles elèctrics més tranquil·litat i avantatges econòmics, especialment en el cas dels propietaris d’un Nissan LEAF o una e-NV200, que obtindran bonificacions del 50 % sobre la tarifa normal en tota la xarxa de recàrrega elèctrica de Repsol a Espanya. No hi ha dubte que, resolent el problema de la infraestructura de recàrrega al nostre país, podrem posicionar Espanya com a punta de llança en la cursa cap a l’electrificació.»

El conseller delegat de Nissan Iberia ha insistit que «per a una implantació més ràpida de l’electrificació a Espanya, és important el manteniment de plans estables d’impuls al vehicle elèctric, així com al desenvolupament d’infraestructures, al mateix temps que, de manera conjuntural, es podria reduir l’IVA dels vehicles elèctrics per facilitar-ne la compra als ciutadans, fet que podria arribar a triplicar el nostre mercat de vehicles elèctrics, i també seria bo eliminar o reduir de manera temporal el tipus impositiu sobre l’impost especial sobre electricitat».

Hi ha aspectes clars de millora en l’àmbit de les infraestructures del vehicle elèctric. Tot i els avenços en aquesta matèria, gràcies a les inversions públiques i privades d’empreses com Repsol o Nissan, que aposten per ampliar la infraestructura pública i universal de llarga i curta distància, Espanya avui només representa el 2,9 % de la infraestructura total de recàrrega per a vehicles elèctrics instal·lada a Europa, mentre que, com a país, representem el 10 % de les vendes totals de vehicles a la UE i el 15 % de la fabricació total de vehicles.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Detenen a la Jonquera el conductor d’un tràiler que duia tres furgonetes de luxe robades i 162 kg de marihuana

Detenen a la Jonquera el conductor d’un tràiler que duia tres furgonetes de luxe robades i 162 kg de marihuana

La Policia Nacional ha detingut a la Jonquera (Alt Empordà) el conductor

Posterior
Detingut a Figueres un home que conduïa drogat, parlant pel mòbil i amb cinc quilos de marihuana dins de la furgoneta

Detingut a Figueres un home que conduïa drogat, parlant pel mòbil i amb cinc quilos de marihuana dins de la furgoneta

Els Mossos d’Esquadra han detingut un home de 30 anys a Figueres que

També et pot interessar
Total
0
Share