- Un nou estudi revela quins són els principals desencadenants de les disputes al cotxe per als automobilistes europeus, i els avançaments perillosos en són el principal culpable (39 %)
- El 72 % dels enquestats identifiquen l’ús del telèfon o l’enviament de missatges de text mentre es condueix com el pitjor hàbit al volant
- La conducció segura (59 %) i la bona música (55 %) són ingredients crucials per a un viatge agradable, encara que la música és la prioritat per sobre de gairebé tota la resta
- En resposta a aquests resultats, Nissan llança la Guia de conducció sense estrès del crossover JUKE, que aporta harmonia als trajectes en cotxe
Els conductors i els passatgers podrien reduir l’estrès dels trajectes en cotxe compartit simplement adoptant algunes mesures senzilles per planificar el viatge i la música, i per circular amb més consideració. Aquesta és la conclusió dels resultats d’una nova enquesta de Nissan,(1) que destaca les causes més comunes d’estrès entre conductors i passatgers en un trajecte en cotxe.
L’estudi ha descobert que la conducció insegura i l’ús del telèfon mòbil són les causes principals de les discussions al cotxe per als automobilistes europeus. El 45 % dels enquestats han identificat l’ús del telèfon o l’enviament de missatges de text mentre es condueix com la raó principal de les disputes entre els ocupants. Per la seva banda, el 39 % ha identificat els avançaments perillosos com la primera causa, i més d’un terç dels automobilistes (35 %) han assenyalat les frenades a l’últim moment com les grans culpables.
Les cinc causes principals de les discussions al cotxe segons els automobilistes europeus:
- Fer servir el telèfon o enviar missatges de text mentre es condueix (45 %)
- Fer avançaments perillosos (39 %)
- Frenar a l’últim moment (35 %)
- Frenar bruscament o de manera innecessària (33 %)
- Anar enganxat al cotxe de davant (32 %)
En resposta a les opinions dels automobilistes del Regne Unit, França, Alemanya, Itàlia i Espanya, Nissan també llança la Guia de conducció sense estrès del Nissan JUKE. Aprofitant la tecnologia intuïtiva i les funcions d’assistència que inspiren confiança amb què està equipat el Nissan JUKE per reduir l’estrès de la conducció diària, la guia comparteix els principals consells perquè conductors i passatgers visquin una experiència agradable i relaxant en cada trajecte al cotxe. D’aquesta manera es contribueix a mantenir a ratlla les discussions al cotxe i les seves causes.
Francesc Corberó, director de Comunicación de Nissan Iberia ha declarat: «Ara que tots volem tornar a gaudir de la conducció, és vital entendre que el secret d’un trajecte harmoniós en cotxe sovint es pot trobar en el vehicle mateix. Aquest nou estudi confirma la creença de Nissan que l’estratègia d’equipar el vehicle amb tecnologia intuïtiva ajuda a reduir l’estrès i a maximitzar la comoditat en cada trajecte.»
«Nissan s’ha compromès a ajudar conductors i passatgers per igual a sentir-se segurs, còmodes i feliços a la carretera. En oferir funcions avançades d’assistència a la conducció, una connectivitat perfecta i un interior de primera qualitat, el Nissan JUKE fa que l’experiència de conducció sigui alhora entretinguda i relaxant per a tothom a bord», ha afegit Arnaud Charpentier.
A banda de ser les principals causes de conflicte al cotxe, la conducció insegura i l’ús del telèfon mòbil tenen un efecte encara més gran sobre l’experiència a la carretera. Gairebé tres quartes parts (72 %) dels participants de l’enquesta afirmen que l’ús del telèfon mentre es condueix o l’enviament de missatges de text al volant són, en conjunt, els pitjors hàbits de conducció i una gran font d’estrès entre conductors i passatgers.
A més, aquests trets són encara més preocupants per als conductors europeus que els avançaments perillosos i que circular enganxat al cotxe de davant, ja que un 59 % i un 55 % dels enquestats els han triat com els pitjors hàbits respectivament.
Quan es tracta d’evitar discussions al cotxe, els conductors europeus poden recórrer a una sèrie de prestacions tecnològiques per mantenir l’harmonia. Més d’un terç dels enquestats (37 %) destaquen l’ús d’ajudes digitals a la navegació com la solució ideal, seguida de les funcions avançades de seguretat (34 %), com el control de creuer intel·ligent per a una major tranquil·litat, seguides de la tecnologia de telefonia mòbil mans lliures (33 %) i les tecnologies d’assistència a la conducció (32 %), com la càmera de visió 360º del Nissan JUKE, que ofereix una visió de 360 graus del voltant del cotxe, fet que permet fer maniobres d’aparcament fàcils i sense risc.
Els automobilistes valoren la bona música per sobre de tota la resta per aconseguir bons trajectes en cotxe
A més de les principals causes de tensió a la carretera, la investigació també posa de manifest què prefereixen els automobilistes europeus per gaudir d’un trajecte sense estrès.
La conducció segura (59 %) i la bona música (55 %) estan a l’ordre del dia per als conductors europeus, ja que són els ingredients més importants per gaudir al volant.
Fins i tot quan és una altra persona qui condueix, la meitat (50 %) dels automobilistes europeus prioritzen la música com la principal forma d’aportar alegria al trajecte, ja que el 32 % afirma que l’acord sobre la tria de la música és un dels factors més importants. Per davant de trobar un bon lloc per aparcar (24 %), la música és més important que la practicitat per als conductors europeus.
Els conductors són criatures de confort
Quan es tracta de les funcions del cotxe que fan que un trajecte sigui agradable, la comoditat i la tecnologia segueixen sent prioritàries. Gairebé dos terços (62 %) dels automobilistes europeus trien seients còmodes per sobre de tot, i els interiors espaiosos (43 %) són el segon element més popular, de manera que la serenitat i la relaxació són les prioritats clau per a un trajecte harmoniós i relaxant en cotxe.
Revelem la llista de desitjos tecnològics
Els conductors europeus valoren diferents aspectes de la tecnologia integrada per ajudar-los al volant. Les característiques avançades de seguretat (39 %), la tecnologia de navegació (39 %), la funció mans lliures per al telèfon mòbil (36 %) i la connectivitat per a telèfons intel·ligents (35 %) han resultat ser els més populars per fer els trajectes en cotxe més agradables.
Gràcies a una connectivitat, informació i entreteniment sense fissures amb NissanConnect, així com tecnologies avançades d’assistència a la conducció com Nissan ProPILOT, el Nissan JUKE ofereix als conductors una experiència de conducció entretinguda i tranquil·litzadora. La Guia de conducció sense estrès del Nissan JUKE mostra als conductors com poden aportar més relaxació i harmonia a la conducció diària.
Guia de conducció sense estrès del Nissan JUKE
1. Mans lliures per no estressar-se
Sabies que… Un nou estudi de Nissan ha descobert que utilitzar el telèfon mentre conduïm és el PITJOR hàbit dels conductors europeus. A més de ser perillós, també pot provocar discussions al cotxe amb els passatgers que se senten insegurs.
Els conductors del JUKE poden minimitzar qualsevol desacord amb els passatgers gràcies a la perfecta integració del telèfon intel·ligent amb NissanConnect, que permet que fer i rebre trucades amb el mans lliures sigui senzill i segur. Amb la compatibilitat d’Apple CarPlay i Android Auto, les trucades i els missatges entrants es poden rebre de manera segura.(2)
- La bona música és la clau per gaudir de la conducció
Sabies que… El 55 % dels europeus creuen que la bona música és l’ingredient més important per gaudir d’un trajecte en cotxe. Gaudeix del viatge assegurant-te que tothom té temps per lluir-se com a DJ i feu torns per triar les cançons. Acorda una llista de reproducció amb els teus passatgers abans de sortir.
Els ocupants del JUKE poden gaudir de les seves llistes de reproducció a la carretera amb el sistema d’informació i entreteniment NissanConnect del JUKE, que es connecta sense problemes als telèfons intel·ligents, i gaudir d’un so exquisit amb el sistema Bose Personal Plus per al conductor i el passatger davanter, ja sigui des del reproductor integrat del JUKE o a través d’Apple CarPlay o Android Auto. Tots els passatgers poden fer servir el punt d’accés wifi del JUKE per gaudir de les seves pròpies cançons, si ho prefereixen.(2)
- Navegar sense problemes
Sabies que… El 46 % dels conductors europeus assenyalen conduir enganxat al cotxe de davant com un dels hàbits de conducció més irritants. Mantingues a ratlla les sorpreses sobtades deixant almenys dos segons de distància amb el vehicle de davant (recorda que aquesta distància serà més gran com més de pressa condueixis).
El sistema avançat d’assistència a la conducció ProPILOT del JUKE no només ajuda els conductors a mantenir una distància determinada a l’autopista, sinó que també accelera i desaccelera per adaptar-se a la velocitat del cotxe de davant i ajuda el JUKE a mantenir-se al seu carril.(2)
- Gaudeix d’un descans
Sabies que… Gairebé un de cada cinc conductors europeus admet que lluita contra el cansament i no s’atura regularment en els viatges llargs. Tots ens sentim esgotats durant un viatge llarg en cotxe, així que pren-te el teu temps per aturar-te i descansar. Ja sigui una becaina o un cafè, et mantindrà alerta i a tots els ocupants, sans i estalvis.
El JUKE pot identificar si el conductor mostra signes de fatiga. El detector intel·ligent de fatiga vigila els patrons de conducció del conductor i l’avisa amb un timbre i la icona d’una tassa de cafè a la pantalla per recordar-li que s’ha de prendre un descans.(2)
- Detecta el cotxe
Sabies que… El 56 % dels passatgers europeus admeten que els avançaments perillosos i erronis són el que més els incomoda al cotxe. Quan vulguis avançar, mira sempre al teu voltant per assegurar-te que el carril contigu està buit i que no hi ha cap vehicle aproximant-se ràpidament per darrere.
El control d’angle mort del JUKE avisa el conductor si detecta un vehicle en un carril adjacent a l’autopista. Si el conductor no respon, el sistema ajudarà el cotxe a tornar al carril original activant els frens.
El Nissan JUKE és un crossover compacte dissenyat per dominar els carrers de la ciutat. Fabricat a Sunderland, Regne Unit, està impulsat per un eficient motor de gasolina turboalimentat DIG-T d’1,0 litres, 3 cilindres i 117 CV de potència, que ofereix una combinació convincent de rendiment àgil, estalvi de combustible i refinament. Els serveis connectats i les actualitzacions sense fils fan del nou JUKE el Nissan més connectat de la història. El nou model ve amb NissanConnect, una pantalla tàctil de 8 polzades, punt d’accés wifi integrat i reconeixement de veu. La tecnologia ProPILOT de Nissan ofereix direcció, acceleració i frenada assistits electrònicament. Dissenyat per circular per un sol carril en autopista, el sistema ProPILOT està inclòs per primera vegada en el JUKE.