Nissan líder en vehicles elèctrics i crossovers a Espanya el 2019

Nissan va tancar l’any passat amb el lideratge de vehicles elèctrics a Espanya i amb dos rècords històrics per als seus vehicles elèctrics Nissan LEAF i Nissan i-NV200. Mai en la història del nostre mercat Nissan havia matriculat tantes unitats d’aquests dos models com ho va fer en l’any 2019. A més, El Nissan Qashqai va acabar com a líder de l’segment crossover a Espanya per tretzè any consecutiu, essent el tercer model més venut de tota Espanya. A més, el volum registrat per Qashqai va ser el segon més gran de la història d’aquest vehicle en el mercat espanyol.

Marc Toro, conseller director general de Nissan Iberia, comenta al respecte d’aquests resultats: “Els resultats de Nissan a 2019 han estat bons, especialment si analitzem les dues tendències majoritàries del mercat d’automòbils a Espanya, els crossovers i la mobilitat elèctrica zero emissions. En aquests àmbits Nissan i els seus models Qashqai, Leaf i la furgoneta “made in Spain” e-NV200, lideren els segments que més creixen en el mercat espanyol, establint nous rècords en el cas dels vehicles elèctrics. Per la seva banda, el Nissan Micra ha tingut un excel·lent comportament amb un creixement global de l’10% i dins el segment particular amb un increïble increment de l’50%. Nissan Qashqai s’ha situat en el pòdium dels vehicles més venuts al mercat espanyol com a tercer model més venut i ha registrat el segon volum més alt de la història d’aquest vehicle en el mercat espanyol, a més de liderar per tretzena vegada de manera consecutiva el segment de moda, el dels crossovers. Aquests resultats han estat possibles gràcies a una xarxa compromesa, a serveis únics que ofereix Nissan dins de el sector automobilístic i a la feina de tot l’equip de Nissan amb un enfocament clar en el client.”.

Nissan Qashqai, tercer model més venut en el mercat espanyol, líder del segment crossover per tretzè any consecutiu i segon volum més alt d’aquest vehicle en el mercat espanyol.

Els crossovers són, avui dia, el segment que marca l’evolució dels diferents mercats, especialment el mercat espanyol on el 2019 va suposar el 47% de les matriculacions totals, és a dir, gairebé un de cada dos vehicles que es venen a Espanya ja és un crossover.

En els últims deu anys, aquest segment ha experimentat una evolució molt important. Fa 10 anys, existien 16 marques al mercat, avui en dia són 35 marques les que tenen ja un o diversos models del segment crossover i des del seu inici, Nissan Qashqai ha liderat any rere any aquest segment, revalidant un any més el títol de crossover més venut en el mercat espanyol per tretzena vegada de manera consecutiva i escalant fins a la tercera posició dels vehicles més venuts a Espanya. A més, els 30.156 Nissan Qashqai matriculats en el mercat espanyol signifiquen el segon volum més alt en la història d’aquest vehicle al mercat espanyol, a gairebé 7.000 unitats de diferència respecte al seu immediat perseguidor.

Mobilitat Elèctrica Zero Emissions.

Nissan ha liderat el 2019 el segment que està cridat a convertir-se en un dels pilars de el sector automobilístic, el de el vehicle elèctric. Mai en la història una marca havia matriculat tants vehicles elèctrics com Nissan ho ha fet aquest any. En total, Nissan ha matriculat 2.191 unitats, cosa que representa un 25,7% més que en el mateix període de l’any anterior. Aquest volum representa una quota de gairebé un 19% al mercat espanyol de el vehicle elèctric.

Per models, el Nissan LEAF ha finalitzat l’exercici amb un volum de 1.510 unitats, cosa que representa un 25% més que l’any anterior. Aquest vehicle ha marcat un nou rècord a Espanya ja que mai abans s’havia aconseguit matricular tants Nissan LEAF com en l’any 2019. El Nissan LEAF ha assolit una quota de mercat de l’15%.

Per la seva banda, la furgoneta elèctrica “made in Spain”, la Nissan i-NV200 també ha registrat un nou rècord per al mercat espanyol, matriculant un total de 681 unitats, el que significa un creixement de l’45,5%, obtenint una quota de mercat del 36%, és a dir, més d’una de cada tres furgonetes elèctriques matriculades aquest any a Espanya era un Nissan i-NV200.

Marc Toro ha assenyalat que, “La mobilitat elèctrica encara representa a Espanya una quota de mercat baixa, però sens dubte, aquest any 2020 assistirem per fi a l’explosió del mercat electrificat ja que el consumidor ja està preparat per a això i les infraestructures de càrrega ja s’estan adequant cada vegada més ràpid a les necessitats de la mobilitat elèctrica. Nissan manté la seva aposta per aquesta tecnologia, liderant el mercat a Espanya amb els seus dos vehicles, un d’ells fabricat a més a Espanya per a tothom.”.

Nou Nissan Micra, excel·lent comportament en 2019

Menció especial requereix el Nissan Micra que, el 2019, ha totalitzat, 8.413 unitats mostrant un robust creixement del 10%, en un dels segments més competits de mercat espanyol, el dels utilitaris i que representa un 22% de l’total de les matriculacions a Espanya. Cal destacar, que el creixement al canal de particulars del Nissan Micra en el segment ha estat del 50%.

En definitiva, segons Marc Toro: “l’any 2019 ha estat marcat per una mala evolució del canal de particulars, que ha arrossegat el mercat espanyol a una caiguda de gairebé el 5%. La incertesa política, econòmica i tecnològica, ha fet que el consumidor ajorni la seva decisió de compra. Des Nissan, esperem que totes aquestes incògnites es vagin dissipant i que l’any 2020 sigui l’any de la mobilitat elèctrica a Espanya. Per Nissan, l’any que acaba ha suposat diversos lideratges, el de la mobilitat elèctrica i el del seu model Qashqai amb tres nous rècords, dos d’ells per als seus vehicles elèctrics LEAF i e-NV200 i un tercer per a la marca, establint un nou rècord en el mercat espanyol de matriculacions de vehicles elèctrics. En definitiva, Nissan està ben posicionada en les dues tendències que marcaran el mercat espanyol el 2020: els crossovers i la mobilitat elèctrica.”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Platja d’Aro entrega el Kia Stonic sortejat en la campanya de Nadal
L'Alcalde de Castell-Platja d'Aro, Maurici Jiménez i dues persones més en el moment del sorteig

Platja d’Aro entrega el Kia Stonic sortejat en la campanya de Nadal

Una dona de Begur es va endur el flamant Kia Stonic que l'Ajuntament de

Posterior
Ets gran, petita

Ets gran, petita

Yamaha fa somiar als usuaris més joves amb un nou lliurament de la MT-125, que

També et pot interessar
Total
0
Share