Nissan ha presentat a l’Automobile de Barcelona la seva gamma completa electrificada, un estand que traspua electrificació pels quatre costats i que, a més, mostra el compromís de Nissan amb la sostenibilitat i la connectivitat. També avui, Nissan, a través del seu conseller director general, ha presentat l’estratègia de Nissan i ha declarat: «Nissan ha tornat, tenim xifres excel·lents en el primer quadrimestre en un entorn complicat, però anem en la bona línia gràcies a la nostra gamma de productes, la nostra excel·lència tecnològica, l’electrificació, el focus posat en el client i el suport sense fissures de la nostra xarxa de concessionaris».
Bruno Mattucci ha comentat, en la seva intervenció davant de la premsa: «A Nissan ens atrevim a fer el que altres no s’atreveixen a fer. El 2007 vam inventar el segment crossover amb el Qashqai i, el 2010, el dels elèctrics amb el LEAF. I ja hem tornat, immersos en una profunda transformació i amb un propòsit clar: innovar per enriquir la vida de les persones. Amb el nostre pla Nissan Ambition 2030, invertirem més de 15.000 M€ en els propers anys, llançarem 27 nous models i d’aquests, 19 seran 100 % elèctrics. A curt termini, totes les inversions es dirigiran a desenvolupar una gamma 100 % electrificada, que permetrà, de cara al 2026, aconseguir un 98 % de vendes electrificades a Europa».
En la seva presentació davant més de 50 mitjans acreditats. Bruno Mattucci va comentar que, ja avui dia, Nissan dona resposta a la transformació del sector, amb un 90 % de la nostra oferta electrificada i a través de tres pilars clau: el lideratge tecnològic en electrificació, l’excel·lència tecnològica i el nostre ADN japonès.
Nissan entén l’electrificació com un ecosistema, que va més enllà del mateix vehicle,i per això integrala infraestructura de càrrega, l’economia circular i la tecnologia del Vehicle to Grid que podria transformar i millorar l’eficiència del nostre sistema energètic, per incrementar la producció d’energies renovables i reduir la factura de la llum als ciutadans.
D’altra banda, l’excel·lència tecnològica a Nissan va lligada a la mobilitat autònoma i a la connectivitat, amb objectius dirigits clarament a la reducció de l’accidentalitat i a la millora de l’experiència de conduir, per fer els viatges més interessants per a tots els ocupants del vehicle, amb tecnologies exclusives ProPILOT, E-4ORCE i Nissan Connect.
En paraules de Bruno Mattucci, «Nissan persegueix un doble objectiu a llarg termini en benefici de la societat: les zero emissions i les zero víctimes a la carretera. El nostre ADN japonès torna a ser el nostre senyal d’identitat. La nostra japonesitat té aspectes molt positius per al client espanyol, que ens associa a valors com ara la innovació, la tecnologia punta, la qualitat, el disseny futurista i l’atenció als detalls. Tots aquests elements són valors afegits a l’experiència del client amb Nissan que, a més, celebra aquest 2023 l’Any Ni – San “2/3” i el nostre 90è aniversari».
Bruno Mattucci, conseller director general de Nissan Iberia, va destacar que: «A Espanya, Nissan té les seves pròpies fortaleses amb les quals pot desenvolupar la seva estratègia de negoci i que es basen en el nostre lideratge en el segment crossover electrificat i en la nostra col·laboració estreta amb la nostra xarxa de concessionaris. A Nissan volem ser percebuts pel client com la marca japonesa amb la gamma de crossovers electrificats més emocionant».
Bruno Mattucci va concloure la seva intervenció dient:«Nissan is back, Nissan ha tornat, els resultats del primer quadrimestre avalen aquesta estratègia:
- En aquest primer quadrimestre, hem crescut a Espanya un 51 % davant del 33 % del mercat.
- El 93 % dels crossovers Nissan venuts a Espanya ja són electrificats.
- 1 de cada 3 QQ o X-Trail venuts ha estat amb la tecnologia exclusiva d’E-POWER».
«Som optimistes de cara a aquest any 2023 perquè palanquegem la nostra estratègia en el lideratge en crossovers, en les nostres noves tecnologies exclusives e-POWER i E-4ORCE, amb els clients al centre, i adaptem per a ells una experiència de marca més senzilla i digital, i amb la nostra xarxa de concessionaris.» Bruno Mattucci va acabar enviant un missatge a polítics i administracions: «Espanya necessita accelerar l’electrificació i ho ha de fer ja. Altres països ho estan fent i Espanya es queda enrere. Per això, convidem tots els agents implicats a accelerar l’electrificació amb una aposta valenta i ràpida».