
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T. Amb bons arguments.
El relleu del Almera convenç per motius propis. Confort interior, suavitat mecànica, dinamisme i equipament complet el postulen com una referència en el seu segment, malgrat la seva línia discreta.
Text: Julio Grela | Fotos: Nissan
Mira l’article amb interactivitat
D’inici, tal com ja vam veure en el seu moment, Nissan no va voler arriscar amb el disseny del Pulsar, a diferència d’altres models de la firma japonesa. No obstant això, aquest compacte de cinc portes resulta atractiu i agradable.
Per dins se’l veu ben acabat i el tacte dels materials elegits resulta agradable. El Pulsar ofereix unes àmplies places davanteres i espai suficient per a les cames dels ocupants de les places del darrere. Com és d’esperar, la central resulta una mica limitada però suficient. El maleter, amb 385 litres de capacitat, també és un bon argument encara que no és el millor de la seva categoria.
Vam poder provar la versió 1.2 DIG-T de 115 CV de gasolina. Es tracta d’una versió que destaca per la suavitat de funcionament del motor i per la progressivitat del lliurament de potència, que entra sempre d’una forma molt lineal. En règim baix li costa una mica però després es mostra com un motor voluntariós. Com a detalls compta amb el sistema start & stop mentre que la caixa de canvis de sis velocitats compleix amb la seva comesa.
La comoditat també consta a la seva targeta de presentació. El taratge de la suspensió comporta un compromís entre confort i dinamisme, on destaca la precisió de la direcció. Un altre detall que ens va agradar va ser la insonorització de l’habitacle.
Tot i que en el nostre cas vam provar la versió amb l’acabat més complet, el Tekna, ja de sèrie (Visia) ofereix programador de velocitat, aire condicionat, seient del conductor regulable en alçada, alçavidres posteriors elèctrics, ràdio CD, connexió Bluetooth per a telèfons mòbils i llantes d’aliatge de 16 polzades de diàmetre.
Per tot plegat, el Pulsar es postula com una molt bona opció dins del seu segment, amb uns preus que arrenquen des de 18.700 euros. En el cas de la unitat provada és de 23.400 euros, tot un compacte de cinc portes a tenir en compte.
FITXA TÈCNICA
Motor: 4 cilindres en línia Combustible: Gasolina Cilindrada: 1.385 cc Potència: 116 CV a 4.500 rpm Parell motor: 190 Nm a 2.000 rpm Alimentació: Injecció directa, turbo amb intercooler Tracció: Davantera Canvi: Manual, 6 velocitats Dimensions: 4,38 x 1.76 x 1,52 |
Pneumàtics: 205/50 17 Pes: 1.333 quilos Capacitat maleter: 385 litres Capacitat dipòsit: 46 litres Velocitat màxima: 190 km/h Acceleració de 0 a 100 km/h: 10,7 segons Consum combinat: 5 litres Emissions: 117 gr/km Preu: 21.550 euros |