Nissan revela Ambition 2030, la seva visió per potenciar la mobilitat i més enllà

Nissan Motor Co, Ltd ha presentat Nissan Ambition 2030, la nova visió a llarg termini de la companyia per potenciar la mobilitat. Amb l’objectiu de respondre a les necessitats crítiques del medi ambient, de la societat i dels clients, Nissan té com a objectiu esdevenir una empresa sostenible i impulsar un món més net, més segur i més inclusiu. Gràcies a aquesta visió, Nissan vol aportar valor estratègic mitjançant la potenciació d’una mobilitat basada en experiències segures, emocionants i més integrades amb les necessitats de clients, i, a través de col·laboracions, empoderar la societat per construir un ecosistema intel·ligent amb una mobilitat integrada.

Durant els propers deu anys, Nissan oferirà vehicles electrificats i innovacions tecnològiques mentre expandeix les operacions a nivell mundial. Aquesta visió dona suport a l’objectiu de Nissan d’aconseguir la neutralitat de carboni a tot el cicle de vida dels seus productes de cara a l’exercici fiscal 2050.

El CEO de Nissan, Makoto Uchida, ha declarat: «El paper de les empreses per respondre a les necessitats de la societat és cada cop més important. Amb Nissan Ambition 2030, impulsarem la nova era de l’electrificació, avançarem en tecnologies per reduir la petjada de carboni i buscarem noves oportunitats de negoci. Volem transformar Nissan perquè esdevingui una empresa sostenible que sigui realment necessària per als clients i la societat».

Accelerar la mobilitat electrificada amb experiències diverses

Com a pionera dels vehicles elèctrics (VE), Nissan ha democratitzat els vehicles elèctrics i ha invertit en la creació d’infraestructures de càrrega i en la gestió energètica. En situar l’electrificació al centre de l’estratègia a llarg termini de l’empresa, Nissan Ambition 2030, la companyia pretén accelerar l’electrificació de la gamma de vehicles i el ritme d’innovació tecnològica amb inversions de 2 trilions de iens durant els propers 5 anys.

Partint de la demanda dels clients d’una gamma diversa de vehicles emocionants, Nissan introduirà 23 nous models electrificats, incloent-hi 15 nous vehicles elèctrics de cara a l’exercici fiscal 2030, amb l’objectiu d’aconseguir una taxa d’electrificació de més del 50 % de l’oferta a nivell mundial per a les marques Nissan i INFINITI.

Amb la introducció de 23 nous vehicles elèctrics i models equipats amb tecnologia e-POWER durant els propers 5 anys, Nissan pretén augmentar la seva taxa de vendes de models electrificats als principals mercats de cara a l’exercici fiscal 2026, incloent:

  • A Europa, més del 75 % de les vendes.
  • Al Japó, més del 55 % de les vendes.
  • A la Xina, més del 40 % de les vendes.
  • Als Estats Units, més del 40 % de les vendes de models electrificats amb vista a l’exercici fiscal 2030.

«Estem orgullosos de la nostra llarga trajectòria d’innovació i del nostre paper en la revolució dels VE. Gràcies a la nostra nova ambició, seguim liderant l’acceleració del canvi natural cap als VE, generant atractiu per al client mitjançant una proposta que emocionarà en la forma de conduir, creant un món més net», ha declarat Ashwani Gupta, director d’Operacions de Nissan.

Nissan també ha presentat tres nous prototips que ofereixen experiències de conducció millorades a través d’un sofisticat paquet tecnològic i que representen la següent etapa del futur electrificat de l’empresa. Aquests prototips mostren les possibilitats emocionants que Nissan s’esforça per oferir en una àmplia gamma de nous vehicles i ecosistemes avançats.

Augmentar l’accessibilitat i la innovació a la mobilitat

L’ambició de Nissan és donar suport a més accés a una mobilitat segura i emocionant. Per avançar en aquest sentit, Nissan seguirà evolucionant les tecnologies de bateries d’ions de liti i introduirà la tecnologia sense cobalt per reduir el cost en un 65 % de cara a l’exercici fiscal 2028.

Nissan llançarà el vehicle elèctric amb les pròpies bateries d’estat sòlid (ASSB) de cara a l’exercici fiscal 2028 i està treballant per deixar preparada una fàbrica pilot d’aquest tipus de tecnologia a Yokohama durant l’exercici fiscal 2024. Amb la introducció de la innovadora tecnologia ASSB, Nissan podrà ampliar la seva oferta de VE a tots els segments i oferir un rendiment més dinàmic. En reduir el temps de càrrega en un terç, els ASSB permetran que els VE siguin més eficients i accessibles. A més, Nissan espera que la tecnologia ASSB redueixi el cost dels paquets de bateries a 75 $ per kWh durant l’exercici fiscal 2028 i pretén reduir-lo encara més fins als 65 $ per kWh per aconseguir la paritat de costos entre els VE i els de gasolina en el futur.

Nissan pretén establir un sistema global de subministrament de bateries per satisfer la creixent demanda de vehicles elèctrics per part dels clients i donar suport al nombre creixent de vehicles elèctrics en ús. En col·laboració amb els seus socis, Nissan pretén augmentar la seva capacitat global de producció de bateries fins a 52 GWh de cara a l’exercici fiscal 2026, i fins a 130 GWh de cara a l’exercici fiscal 2030.

A través de Nissan Ambition 2030, la companyia també pretén ampliar els beneficis a la mobilitat oferint les tecnologies avançades i intel·ligents d’assistència a la conducció a més clients. Nissan continuarà treballant també per crear nous serveis de mobilitat.

Nissan vol difondre la tecnologia ProPILOT a més de 2,5 milions de vehicles Nissan i INFINITI de cara a l’exercici fiscal 2026. L’empresa també seguirà desenvolupant les seves tecnologies de vehicles autònoms, amb l’objectiu d’incorporar sistemes Lidar de propera generació a pràcticament tots els models nous amb vista a l’exercici fiscal 2030.

Per satisfer les diferents necessitats de transport dels diferents països, Nissan col·laborarà amb els socis més adequats per fer realitat nous serveis de mobilitat que permetin una mobilitat més eficient a les ciutats, així com una mobilitat més sostenible a les zones rurals.

Ecosistema global per a la mobilitat i més enllà

A més de la millora tecnològica, Nissan treballarà en els processos de fabricació per aconseguir que els vehicles elèctrics siguin més competitius. Nissan ampliarà el seu concepte únic d’EV Hub, l’EV36Zero, presentat recentment per la marca al Regne Unit, als principals mercats mundials, incloent-hi el Japó, la Xina i els Estats Units. EV36Zero és un ecosistema de fabricació i serveis totalment integrat que connecta la mobilitat i la gestió energètica per tal d’aconseguir la neutralitat de carboni.

Garantir que les bateries dels vehicles segueixin sent sostenibles també continuarà sent una prioritat per a Nissan gràcies a la seva dècada d’experiència en reutilització i reciclatge amb 4R Energy. L’empresa té la intenció d’ampliar les seves instal·lacions de recondicionament de bateries més enllà del Japó amb noves ubicacions a Europa durant l’exercici fiscal 2022, i als Estats Units durant l’exercici fiscal 2025. La infraestructura de recondicionament de Nissan donarà suport a una economia circular a la gestió energètica, i l’empresa pretén comercialitzar completament els seus sistemes de vehicle-to-everything i bateries domèstiques a mitjans de la dècada del 2020. A més, l’empresa invertirà fins a 20 bilions de iens fins a l’any 2026 en infraestructures de càrrega.

A mesura que Nissan augmenta el ritme d’innovació en mobilitat, té la intenció de contractar més de 3.000 empleats en recerca i desenvolupament a nivell mundial, alhora que segueix millorant la qualificació de la plantilla actual. L’empresa també es basarà en la col·laboració de l’Aliança per aconseguir l’estalvi de costos i l’experiència compartida en àrees com ara les tecnologies neutres en carboni, l’electrificació, el programari i els serveis.

Més enllà del pla de transformació Nissan NEXT, l’empresa mantindrà el negoci a llarg termini, amb un marge de benefici operatiu consolidat per sobre del 5 %.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
ŠKODA KAROQ: Exitosa actualització

ŠKODA KAROQ: Exitosa actualització

L’evolucionat llenguatge de disseny de ŠKODA proporciona un aspecte més

Posterior
Hyundai Fornells Motor nou patrocinador del Bàsquet Girona

Hyundai Fornells Motor nou patrocinador del Bàsquet Girona

Fornells Motor, concessionari oficial Hyundai a la província de Girona, ha

També et pot interessar
Total
0
Share