Norris, en el punt de mira; Verstappen es treu pressió

El britànic comença la temporada com a favorit i el de Red Bull posa la responsabilitat en el seu equip
Lando Norris en el paddock. // F1
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Malgrat que la temporada passada de F1 va acabar amb el quart mundial consecutiu de Max Verstappen, la segona meitat del campionat va estar marcat per la remuntada de Lando Norris i, sobretot, la resistència del neerlandès. McLaren va aconseguir arrabassar el títol de constructors a Red Bull, demostrant tenir el millor monoplaça de la graella. La tendència de la temporada 2024 situa a Norris com a màxim favorit enguany, i ho sap, mentre que Verstappen no descarta lluitar pel cinquè triomf consecutiu, però es treu pressió posant el punt de mira en el seu equip.

Max Verstappen i Lando Norris en el podi. // F1

Lando Norris sap que el seu rendiment i el de McLaren en la segona meitat de la temporada passada els situa al capdavant de totes les prediccions pel 2025. «Després del 2024, no crec que tinguem excuses. En el passat vam tenir-ne bastants, però eren excuses sinceres i genuïnes. Enguany no tenim on amagar-nos. Comptem amb tot el que necessitem i tot el que fa falta per a ser al davant i ser els millors. Si no hi som al principi de la temporada, llavors és que no som prou bons i no hem fet la nostra feina prou bé», assegura el britànic abans de l’inici de temporada.

Per l’altra banda, Max Verstappen no té cap pressió, ja que encadena quatre mundials consecutius. Ell ja ha demostrat les seves capacitats, i ara posa el punt de mira en un altre lloc: el seu equip. L’RB20 de Red Bull era un cotxe delicat de pilotar, i els austríacs van perdre tot l’avantatge amb la qual van començar el 2024, sent superats per McLaren, Ferrari i, en algun circuit, Mercedes. «Marcar la diferència… Bé, sincerament, només esperem ser competitius com a equip. Si som competitius com a equip, estic segur que podrem tornar a guanyar perquè crec que som un equip molt fort. Tenim molta experiència i crec que també ho vam demostrar l’any passat, en moments en els quals ens va resultar una mica més difícil continuem maximitzant els nostres resultats i crec que aquest és un punt fort de l’equip», comença el quatre vegades campió del món.

Posteriorment, el neerlandès ha mostrat una vegada més el seu peculiar caràcter, desvelant que no s’ha implicat gaire en els avenços que es feien des de Milton Keynes durant l’aturada d’hivern entre les dues temporades. «Serà emocionant. Vull dir, no sé on estem en aquest moment. Crec que ningú ho sap, però d’aquí a unes setmanes ho sabrem. Realment no hem passat molt de temps en termes de parlar realment sobre el cotxe. Ens hem vist en les sessions de fotos, però jo estic segur que anirà bé», declara un despreocupat Verstappen.

Max Verstappen i els trofeus. // Mark Thompson /Getty Images / Red Bull Content Pool

En tot cas, tornarem a tenir una lluita acarnissada entre Norris i Verstappen aquesta temporada, amb la més que possible presència de la increïble parella de Ferrari formada per Charles Leclerc i Lewis Hamilton, George Russell amb Mercedes i, per què no, Oscar Piastri, també de McLaren.

Text: Roger Amores / Fotos: F1 i Red Bull Content Pool

Total
0
Shares
Anterior
Mitsubishi presenta Grandis, el seu nou SUV

Mitsubishi presenta Grandis, el seu nou SUV

El nou model pensat per a famílies joves arribarà a Europa el 2025 amb motors

Posterior
Ferrari apunta alt: «Vull el mundial»

Ferrari apunta alt: «Vull el mundial»

Els de Maranello tenen una alineació increïble i han evolucionat el seu

També et pot interessar
Total
0
Share