Lando Norris no va saber fer valer la seva primera plaça de la pole position en el Gran Premi de Texas. La lluita en el primer revolt amb Max Verstappen, que va acabar amb tots dos fora de pista, va regalar la primera plaça a Charles Leclerc, amb el de Red Bull mantenint la segona plaça i el britànic caient fins a la quarta, per darrere de Carlos Sainz. Es van mantenir aquestes places fins a les aturades a boxes.
L’estratègia va permetre als dos Ferrari ser primer i segon, demostrant el gran cotxe que tenen malgrat no portar millores al circuit estatunidenc, i una batalla final entre Norris i Verstappen amb avantatge de gomes pel de McLaren. L’overcut el va deixar lluny del líder del mundial, però el britànic va contactar amb ell a 13 voltes pel final. Després de 9 voltes d’un duel que Verstappen va suportar prou bé, van tornar a repetir una acció semblant a la de la sortida. Norris per l’exterior, i Verstappen empenyent-lo fora de la pista. Aprenent del resultat de la primera volta, el de McLaren no va aixecar el peu de l’accelerador, i va tancar l’avançament per fora de la pista, amb el seu rival també per fora de la pista.
A partir d’aquest moment, Norris va començar la seva escapada. Va aconseguir allunyar-se a més de tres segons de Verstappen, però al final de la cursa va rebre una sanció de 5 segons que el deixava just per darrere seu. Una decisió bastant qüestionable de la FIA que, malgrat que va seguir el reglament, no va tenir-ho en compte quan el neerlandès va protagonitzar exactament la mateixa acció amb Carlos Sainz, en aquesta ocasió sent ell qui va aprofitar superar els límits de la pista. A més, Norris no tenia gaire més opció, ja que el tricampió del món es va oblidar del revolt per a tancar-li l’espai. “Crec que he fet el que havia de fer”, assegura el jove pilot de Bristol.
Més enllà dels dos pilots de Ferrari, que van ser els grans protagonistes de la jornada, qui també van firmar una actuació brillant són els dos rookies. Franco Colapinto, que partia 15è, va finalitzar desè després d’una molt bona estratègia, proposada per part seva a l’equip. “Els hi he suggerit allargar l’stint, però els he hagut de convèncer. Si finalment l’any que ve no tinc equip, puc treballar d’enginyer d’estratègia”, bromejava l’argentí. Per l’altra banda, Liam Lawson va tenir una actuació brillant, remuntant des de la 19a plaça fins a la 8a. George Russell, que sortia des del pit lane després de l’accident en classificació, va ser sisè, i Nico Hülkenberg va col·locar el seu Haas vuitè en el gran premi com a local de l’equip.
Així doncs, Lando Norris perd una nova oportunitat de retallar punts en la classificació general en una cursa on tenia tot de cares per fer-ho. Amb aquest resultat, se’n va fins als 57 punts de desavantatge amb Max Verstappen a cinc curses pel final, i tot el que no sigui el triomf del neerlandès sembla complicat avui dia.
Text: Roger Amores / Foto: F1