Norris – Verstappen: La tensió en el seu punt més àlgid

Els dos aspirants al títol van tenir un nou duel que va acabar amb una sanció de 20s pel neerlandès
Max Verstappen i Lando Norris en el paddock. // F1
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Si en el Gran Premi de Texas, en el Circuit de les Amèriques, semblava que la rivalitat no podia anar a més, Lando Norris i Max Verstappen ens van deixar un capítol encara més tens en la visita de la F1 a Mèxic. El neerlandès va desplaçar cap a fora de la pista en dues ocasions al seu contrincant. En la primera, lluitant per la segona plaça, Norris l’intentava superar per l’exterior, amb la intenció de tenir l’interior en el segon revolt de la chicane, veient com el Red Bull no li deixava espai i havia de tancar l’avançament anant recte per la gespa. En la segona trobada entre els dos protagonistes, Verstappen es va llançar en una maniobra molt qüestionable que va acabar amb tots dos monoplaces havent d’anar per l’escapatòria i Charles Leclerc superant-los a tots dos. La determinació de direcció de cursa: 20 segons de sanció pel vigent campió.

La decisió de penalitzar a Max Verstappen, segurament molt encertada, va deixar dos nous escenaris. El primer, amb el pilot nascut a Hasselt deixant-se punts en el traçat mexicà. Per l’altra banda, Lando Norris, que és qui havia d’aprofitar aquesta situació, es trobava que havia passat d’una segona a una quarta posició sense merèixer-ho, i havia de remuntar per treure’n el màxim rèdit possible. L’impediment principal és que la lluita amb el seu rival l’havia deixat a més de 12 segons del líder, Carlos Sainz, així que la seva meta estava clara: la segona posició de Charles Leclerc.

El de McLaren va minimitzar els danys atrapant al monegasc i superant-lo a deu voltes pel final, després que aquest cometés un error en l’últim revolt pel desgast de les seves gomes que el va fer sortir de la pista. Norris va sumar uns 18 punts que, en contra dels 8 de Verstappen, li van permetre retallar-ne 10 en la lluita pel títol. Segurament no és suficient, ja que, a quatre curses pel final del mundial, encara ha de reduir un marge de 47 punts; és certament complicat.

Més enllà d’això, la tensió entre els dos pilots immersos en la lluita pel títol ha arribat al seu punt més àlgid. Ja sigui per les topades que van tenir en aquest GP o per l’acumulació d’accions d’aquest tipus viscudes en circuits com COTA o Àustria, la rivalitat és cada vegada més visible i palpable. La reacció per la ràdio de Norris just després de les dues accions amb Verstappen va ser “aquest paio és perillós”, i va assegurar sense miraments que la sanció havia sigut justa. En canvi, el de Red Bull va bromejar amb què va tenir temps de prendre alguna cosa mentre estava complint la sanció en el pit lane, opinant que “els 20 segons eren massa”, però que la seva màxima preocupació no eren les sancions, sinó el ritme en cursa. “Els dos incidents amb Norris tampoc són el meu problema. El problema és que els Red Bull som lents i per això em poso en aquesta mena de situacions. Aquest és el meu problema”, responia.

“Els dos incidents amb Norris tampoc són el meu problema. El problema és que els Red Bull som lents i per això em poso en aquesta mena de situacions”

Des de Red Bull, amb Christian Horner, director de l’equip, com a portaveu, es queixen que la sanció va ser excessiva, “massa dura”, i que la normativa sobre els avançaments “hauria de retornar a les seves bases” per a oferir un millor espectacle, permetent lluites de cos a cos més dures. Zak Brown, CEO de McLaren, creu que la sanció “segurament no és sufucient”, i va enviar un missatge sobre la situació actual de la lluita pel campionat. “Està començant a ser una mica ridícul. Aplaudeixo la decisió de la FIA perquè ja n’hi ha prou. D’ara endavant, tinguem moviments de cursa nets”, demanava el dirigent.

En tot cas, tenim quatre curses per davant on Norris haurà d’adoptar un rol molt més ofensiu si vol lluitar fins al final pel mundial, i Verstappen té un cotxe menys competitiu, però un marge de 47 amb el qual jugarà per a tancar el seu quart títol de F1 consecutiu.

Text: Roger Amores / Foto: F1

Total
0
Shares
Anterior
Garrigolas i Boix guanyen el XXI Rally Costa Brava Històric en una edició plena de reptes

Garrigolas i Boix guanyen el XXI Rally Costa Brava Històric en una edició plena de reptes

Emoció i competitivitat a la Costa Brava en la prova històrica marcada per la

Posterior
‘Pecco’ cau, Martín guanya l’esprint i té el mundial a tocar

‘Pecco’ cau, Martín guanya l’esprint i té el mundial a tocar

Si el madrileny suma 9 punts més que l'italià, serà campió en la cursa del

També et pot interessar
Total
0
Share