Lando Norris va firmar el cap de setmana perfecte a Singapur després de fer la pole position i endur-se la victòria. A més, va quadrar la sortida perfecta, fet que li havia costat en ocasions anteriors. Tot i això, el britànic no va poder celebrar aquest triomf amb una gran retallada de punts en la lluita pel mundial, ja que Max Verstappen va firmar una sòlida segona plaça. El neerlandès va finalitzar molt lluny del seu rival, però també va mantenir el mateix marge amb els seus perseguidors, tenint un diumenge certament tranquil. Actualment, hi ha 52 punts entre Norris i Verstappen quan encara queden sis curses.
Norris, no es va cremar després de jugar amb foc
Lando Norris té molt clar que està davant de l’oportunitat de la seva vida. Té el cotxe més veloç de la graella i sis curses per remuntar 52 punts a Max Verstappen. Malgrat la seva superioritat durant aquest cap de setmana, finalitzant a vint segons del de Red Bull i a 40 del seu company d’equip, el britànic va anar massa al límit en diversos instants de la cursa, i va cometre dues errades que podria haver pagat molt més cares. Abans de l’aturada a boxes per canviar els pneumàtics, es va passar de frenada, arribant a tocar amb el morro contra el mur, sense haver de lamentar danys en el seu monoplaça malgrat els dubtes inicials. Més endavant, ja amb els pneumàtics durs, va calcular malament l’entrada a un revolt i va tocar amb la roda del darrere contra el mur i, per sort, no va punxar la roda. Té el millor cotxe de la graella, i no li cal exagerar tant per guanyar.
Per l’altra banda, Verstappen va salvar un cap de setmana que es preveia difícil per a Red Bull després de les males sensacions de l’últim GP a l’Azerbaidjan i el mal rendiment del seu cotxe a Singapur de la temporada anterior. El neerlandès va firmar una volta magnífica en la Q3 que el va situar segon en la graella i va fer una corsa molt sòlida que li va permetre finalitzar en la segona plaça sense cap ensurt. A més, Racing Bull va fer aturar a Daniel Ricciardo a boxes per muntar les gomes toves i arrabassar la volta ràpida a Norris perquè retallés un punt menys a Verstappen. En un cap de setmana en què el de McLaren era molt superior, només li ha tret 7 punts, i encara en té 52 de marge a sis curses del final del mundial. Si gestiona la resta de temporada d’aquesta manera, serà campió del món de F1 per quarta vegada sense patir excessivament.
Pérez i Ferrari, les grans decepcions, amb un Piastri indiferent
Després del miratge de l’Azerbaidjan, on va tenir un bon rendiment fins a l’accident amb Carlos Sainz, Checo Pérez ha tornat a firmar una actuació molt pobre a Marina Bay, sent només desè. Va haver de llançar l’undercut per superar a un debutant com és Franco Colapinto, i es va quedar encallat darrere del Haas de Nico Hülkenberg, cotxe inferior, i amb qui tenien un ritme molt similar. Pel que fa a Ferrari, les cinquena i setena places de Charles Leclerc i Carlos Sainz respectivament, no són una malíssima actuació, però s’esperava que, amb el segon millor monoplaça i la previsió de ser els més potents en classificació, assolissin quelcom millor. L’accident de Sainz i l’error de Leclerc el dissabte els va allunyar del seu potencial real.
Oscar Piastri, després de la victòria brillant a Bakú, va passar desapercebut a Singapur. Sí, un podi és un molt bon resultat, sobretot tenint en compte la seva joventut, però té el millor cotxe de la graella i només va recuperar places gràcies a la seva estratègia, o a la mala de McLaren. Ha demostrat que pot donar molt més, i finalitzar a 20 segons de Verstappen i a 40 de Norris és menys del que hem d’esperar d’ell.
El fenomen Colapinto
Franco Colapinto és jove pilot argentí de 21 anys que està corrent en la F1 a l’equip Williams en substitució de Logan Sargeant fins a final de temporada. El pilot de Pilar, Buenos Aires, que ha arribat a la màxima categoria gràcies a l’impuls del mediàtic productor Bizarrap, va debutar en aquest monoplaça a Monza. Allà va firmar una actuació sorprenent, finalitzant dotzè. A Bakú va obtenir els seus primers punts després d’assolir la vuitena plaça i, a Singapur, després de rodar a dins del top-10 durant tota la cursa, va haver de conformar-se amb una molt meritòria onzena demarcació després que Pérez, amb un Red Bull, li llancés un undercut. El seu company, Alexander Albon, i Carlos Sainz, el seu relleu la temporada vinent, van criticar la seva agressivitat en la sortida, però com va respondre ell, “vaig veure un forat i m’hi vaig llançar”.
James Vowles, cap de l’equip Williams, ha lamentat públicament els últims dies que un talent com Colapinto no tingui equip per a la temporada vinent de F1, ja que en la seva escuderia tenen les places ocupades amb Albon i Sainz. No obstant això, el dirigent ha assegurat que ajudarà a trobar un lloc en la graella al jove argentí, amb el volant d’Audi, actualment Sauber, com a alternativa més factible. Veurem si Colapinto té l’oportunitat que s’ha guanyat de totes totes i ser pilot fix del mundial la temporada 2025.
Text: Roger Amores / Foto: F1