
Nou Hyundai ix35
En la renovació del ix35 Hyundai s’ha regit per allò que diu que quan quelcom funciona bé no cal tocar-lo. I l’ix35 ha funcionat molt bé des del primer dia, tant que en els tres anys que porta al mercat i amb més de 250.000 unitats venudes a Europa ha esdevingut un pilar fonamental per a la marca coreana, que continua en línia ascendent en els seus resultats econòmics a nivell mundial i confirma la seva aposta pel nostre continent pel que fa a disseny i construcció dels seus models. Referint-nos concretament al mercat espanyol ha acaparat durant els vuit primers mesos d’aquest any el 4,34% de la quota de mercat, amb 21.004 unitats venudes.
Bé, continuem amb el nou ix35 que se’ns presenta sense canvis notables, per allò que dèiem al principi. Visualment segueix sent molt atractiu i conduir-lo és una delícia, tant pel tacte com per visibilitat i sensació de control. Els retocs estètics són únicament per posar-lo al dia: paràboles davanteres de nou disseny i amb LEDS diürns integrats, nou assortiment de llandes d’aliatge i, en els dos nivells d’acabat superiors, llums posteriors de LED. Pel que fa a l’interior, n’hi ha hagut prou amb noves tapisseries i materials en els que s’aprecia una millora de qualitat i increment d’elegància.
Més interessants, sempre referint-nos a les novetats, són els apartats tècnic i de confort. Del primer destaca el sistema de recirculació dels gasos d’escapament de baixa pressió (LP-EGR) aplicat als motors 2.0 turbodièsel (136 i 184 CV) per què contaminin menys. I alhora la disponibilitat de canvi automàtic de sis velocitats pel motor de 136 CV amb tracció total. La direcció és més ràpida i per primera vegada en un model tot camí del segment C de Hyundai i gràcies al sistema Flex Steer, el conductor pot triar entre tres modes (normal, confort i esportiu) que varien l’assistència i resposta segons el tipus de conducció.
Si ens referim al confort, les suspensions són més progressives i suaus, sense que això hagi fet perdre efectivitat. El conductor agrairà la possibilitat de comptar amb fars de xenó, funció de remolc i de frenada en corba en el control electrònic d’estabilitat, els sensors d’aparcament davanters o el sistema millorat de navegació.