
Des de fa gairebé 125 anys, Renault mai ha deixat d’innovar. Els seus invents han superat la prova del temps i els utilitzem cada dia sense saber-ho. Caixa de canvis de transmissió directa (1899), eliminació de la manovella amb sistema d’arrencada automàtica (1909), invenció de la «cinquena porta» (1961), tancament de portes per infrarojos (1983), clau de mans lliures (2000), etc. Tots aquests invents són de Renault!
Amb Nou Megane E-Tech 100% elèctric, el primer vehicle del seu «Nouvelle vagui», Renault ha tornat a fer-ho una vegada més. Durant el disseny del vehicle i la seva plataforma es van presentar més de 300 patents. Entre aquestes innovacions, n’hi ha una que no és altra que la de «l’escut de configuració programable, una innovació que hem patentat, volem que els nostres clients es beneficiïn de les actualitzacions automàtiques al mateix temps que mantenen les personalitzacions que han realitzat en el vehicle en la xarxa de postvenda». Patrick Benavoli, Arquitecte de programari multimèdia, Renault Programari Factory.

Els beneficis de la innovació
Escut de configuració programable, que permet l’actualització via FOTA (Microprogramari Over The Air):
· Permet equipar nous equipaments en postvenda.
· Aprofita les eines i la infraestructura ja existents en la xarxa de postvenda.

Una actualització selectiva
Es van acabar les pèrdues d’informació i ajustos en realitzar una actualització o una intervenció en postvenda.
Gràcies a l’escut, el canvi de característiques del vehicle es guarda en el sistema operatiu. Per exemple, si el client reequipa unes llandes més grans, aquesta informació queda gravada en el programari del vehicle. Això dona tranquil·litat als propietaris.