Nou Mercedes-Benz GLC: Més dinàmic, potent i electrificat en totes les seves versions

El nou GLC aposta sistemàticament per la propulsió híbrida i estableix així noves cotes d’eficiència. La gamma de versions consta de vehicles amb propulsors de quatre cilindres, tant de gasolina com dièsel, combinats amb un motor elèctric. Quatre d’ells estan configurats com a sistemes de propulsió híbrida parcial amb un alternador arrancador integrat (ISG) de segona generació. Altres tres variants equipen grups de propulsió híbrida endollable amb una potència combinada de fins a 280 kW (381 CV) i un parell motor combinat de fins a 750 Nm. Tots els híbrids endollables aconsegueixen una autonomia elèctrica de més de 100 quilòmetres (WLTP).

Gràcies a l’elevada autonomia elèctrica és possible recórrer la majoria dels trajectes ordinaris en règim exclusivament elèctric. En el programa optimitzat de conducció híbrida s’opta per la propulsió elèctrica en els trams en els quals resulta més aconsellable. Per exemple, el vehicle atorga prioritat a la conducció elèctrica en recorreguts d’una certa durada en zones urbanes.

El GLC posseeix propietats clarament millorades de conducció en carretera i fora de l’asfalt, així com sota condicions atmosfèriques adverses o en trajectes fora de les vies compactades. Entre aquestes es compten un maneig més senzill utilitzant la pantalla Offroad, una visibilitat millorada gràcies a la funció de «capó transparent» i un nivell excel·lent de tracció i seguretat, fruit dels sistemes perfeccionats de control de l’estabilitat. En els models híbrids endollables, estàs funcions estan també disponibles en la manera elèctrica exclusiva.

Els components més importants del tren de rodatge amb dimensionament dinàmic del GLC són un nou eix davanter de quatre braços i un eix posterior multibraç. El tren de rodatge bàsic ofereix ja un elevat confort de suspensió, de rodadura i acústic, unit a propietats àgils de conducció i plaer al volant. Està equipat amb un sistema d’amortiment variable, regulat en funció de la carrera de la suspensió. La suspensió pneumàtica AIRMATIC incorpora al seu torn un amortiment regulable amb regulació progressiva de la fase d’extensió i la fase de compressió.

La conducció del nou GLC resulta especialment àgil, i al mateix temps més estable, si s’equipa amb la direcció de l’eix posterior, disponible com a equip opcional en combinació amb una desmultiplicació més directa de la direcció en l’eix davanter. L’angle d’orientació de les rodes de l’eix posterior pot aconseguir 4,5 graus. Amb la seva ajuda, el diàmetre de gir disminueix en 80 centímetres, fins a un valor de 11,0 metres.

Proporcions singulars amb elements clàssics dels SUV com a protecció estètica de baixos cromada, barres longitudinals per al sostre i estreps opcionals es completen amb noves arestes en els laterals i creen un conjunt equilibrat d’elegància, esportivitat i aptitud tot terreny. Entre els aspectes destacats es troben els nous fars, que neixen directament de la calandra del radiador i accentuen l’amplària del frontal. En combinació l’equip opcional DIGITAL LIGHT incorporen el·lipses de llum de circulació diürna, com a complement a les «torxes». Un altre detall destacat del disseny és la calandra del radiador amb marc cromat en la línia de disseny AVANTGARDE Exterior que forma part de l’equipament de sèrie.

El GLC assumeix el benvolgut concepte de luxe modern i esportiu de Mercedes-Benz. Per exemple, amb un tauler d’instruments dividit en dues seccions per un pla horitzontal, elements d’adorn de generosa superfície i un visualitzador central que sembla estar suspès per sobre d’aquests elements. El disseny avantguardista dels seients i la composició moderna dels revestiments de les portes subratllen l’alt valor intrínsec de l’habitacle.

El coeficient de resistència aerodinàmica del GLC és extraordinàriament baix, fins a cx = 0,29. Amb això, supera en dues dècimes a l’índex del seu antecessor (cx = 0,31), una millora notable per a un SUV amb propulsió convencional.

El GLC assegura un nivell extraordinari de confort acústic, amb una sonoritat rotunda i cotes molt baixes de soroll de rodadura i soroll aerodinàmic. De la combinació de totes aquestes mesures resulta l’acollidor ambient típic de Mercedes-Benz, que dona la benvinguda als ocupants.

L’habitacle és més digital i intel·ligent que mai gràcies a la integració de la generació més recent del sistema de info entreteniment amb dos visualitzadors de format gran de sèrie i un equip de navegació a pantalla completa.

S’ha millorat la capacitat de diàleg i d’aprenentatge del sistema de comandament fònic Hey Mercedes. La funció MBUX Smart Home converteix al GLC en una central de comandament mòbil, també per al propi domicili. A més, integra plenament els serveis dels majors proveïdors de música en streaming, incloent-hi ajustos personalitzats i favorits. Una altra novetat en MBUX és Newsflash. Amb la seva ajuda, el client pot utilitzar Hey Mercedes per a descarregar una selecció individual de notícies, per exemple, del sector de l’economia, l’esport i la cultura. El sistema de so surround Burmester® opcional disposa de 15 altaveus d’alta qualitat amb una potència total de 710 watts per a una vivència acústica singular.

La generació més recent del paquet d’assistència a la conducció inclou funcions addicionals i evolucionades, per exemple, en l’assistent actiu de distància DISTRONIC, l’assistent actiu d’adreça, l’assistent per a senyals de trànsit, el nou paquet d’aparcament amb cambra de 360 graus, la funció de «capó transparent» i l’assistent de maniobra amb remolc.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Anterior
Crònica I Clàssic La Selva

Crònica I Clàssic La Selva

La prova estava formada per 300 km i 11 zones de regularitat, i com a novetat

Posterior
III Clàssic Sprint Pla de l’Estany

III Clàssic Sprint Pla de l’Estany

El dissabte 10 de setembre es celebra la III edició del

També et pot interessar
Total
0
Share