Nou Nissan X-Trail

S’han venut gairebé set milions d’unitats del X-Trail a tot el món, fet que el converteix en un dels vehicles familiars d’aventura més populars.
Per a aquesta nova versió, Nissan s’ha basat en l’ADN arrelat a les tres generacions anteriors del X-Trail: disseny musculós, utilitat flexible i capacitats avançades de tracció a les quatre rodes. El nou X-Trail estarà disponible en configuracions de cinc i set places.

Gràcies a la nova plataforma CMF-C de l’Aliança, que fa gala d’una enginyeria avançada, innovació i tecnologia d’avantguarda, el nou X-Trail tornarà a pujar el llistó al segment dels crossover. Els clients amb gust per l’aventura sabran apreciar el rendiment dinàmic millorat i les tecnologies d’electrificació avançades que ofereix la nova generació del X-Trail.


Estil modern i musculós que crea un aspecte robust però modern
L’atractiu del X-Trail a les tres generacions anteriors es basa en el seu estil inconfusible, que projecta una sensació de solidesa i robustesa, però sense ser agressiu.
Tant l´exterior com l´interior del nou X-Trail reflecteixen l´esperit del vehicle: versàtil i aventurer. L’exterior destaca pels elements de disseny característics de Nissan, com ara el sostre flotant i la graella V-motion. L’aspecte frontal està emmarcat per uns cridaners fars que apareixen modelats dins la carrosseria del para-xocs davanter, amb una combinació de llums diürnes i intermitents encaixada a la línia tancada del capó.
Des del lateral, els musculosos passos de roda davanters i del darrere confereixen al X-Trail presència a la carretera, mentre que, a la base de les portes, un element encastat aporta una sensació de fluïdesa a les escarpades superfícies de les portes.


Motorització e-POWER
El nou X-Trail serà el segon model de la gamma europea de Nissan que estarà equipat amb l’innovador sistema de propulsió e-POWER de la marca. Exclusiu de Nissan, el sistema e-POWER és un enfocament únic de l’electrificació que ofereix la sensació de conducció d’un vehicle elèctric sense necessitat de recàrrega.
El sistema e-POWER del nou X-Trail està compost per una bateria d’alt rendiment i una motorització integrada amb un motor de benzina de relació de compressió variable, un generador d’energia, un inversor i un motor elèctric davanter de 150 kW. Aquesta exclusiva motorització significa que la potència a les rodes només procedeix d’un motor elèctric, cosa que es tradueix en una resposta instantània i lineal a l’accelerador. Per a Europa s’ha actualitzat un motor de gasolina d’1,5 litres amb relació a compressió variable i turbo, amb una potència final del sistema de 150 kW (204 CV).
L’element únic del sistema e-POWER és que el motor de benzina es fa servir únicament per generar electricitat, mentre que les rodes són impulsades completament pel motor elèctric.

e-Pedal Step
Tenint en compte que el 70% del temps de conducció es realitza en zones suburbanes, Nissan ha desenvolupat una nova experiència de conducció amb un sol pedal anomenada e-Pedal Step. Dissenyat per eliminar la tensió repetitiva de la conducció urbana amb parades i arrencades, on el conductor mou freqüentment el peu entre l’accelerador i el fre, l’e-Pedal Step permet als conductors accelerar i frenar utilitzant únicament l’accelerador.

Versió híbrida suau amb motor de combustió interna
Tot i que la versió del X-Trail equipada amb e-POWER constituirà la major part de la demanda del vehicle, també s’oferirà amb el motor turboalimentat de 1,5 litres i relació de compressió variable que impulsa les rodes de manera tradicional. Amb una potència de 120 kW (163 CV) i 300 Nm de parell, només s’oferirà amb tracció davantera, i la potència a les rodes es transmetrà a través de la transmissió variable continuada escalonada Xtronic. La motorització també està equipada amb tecnologia híbrida suau de 12 V.

e-4ORCE
El nou X-Trail europeu incorpora un nou sistema de tracció a les quatre rodes dissenyat per funcionar amb les motoritzacions electrificades de Nissan. El sistema e-4ORCE oferirà una tracció tranquil·litzadora i una acceleració segura en totes les condicions gràcies a la tecnologia de control de les quatre rodes més avançada de Nissan. L’e-4ORCE representa el sistema de tracció amb motor 100% elèctric de Nissan. Per la seva banda, 4ORCE es refereix a la potència física ia l’energia del vehicle, mentre que 4 representa el control de les quatre rodes. També s’introduirà al proper crossover elèctric Ariya, aquest mateix any 2022.

Ambient interior d´alta qualitat
L’habitacle del nou Nissan X-Trail estableix un nou estàndard del segment quant a ambient d’alta qualitat, disseny inconfusible i més facilitat d’ús. Els nous materials d’alta qualitat, les característiques intel·ligents i els detalls molt pensats milloren un habitacle que ofereix un disseny d’avantguarda.
Per crear un entorn tranquil·litzador i relaxant, s’utilitza una nova il·luminació ambiental blanca a tot l’habitacle, la uniformitat del qual transmet una impressió de qualitat i harmonia.

Pràctic i flexible
Per facilitar la càrrega d’objectes, la instal·lació d’un seient per a nens o la comoditat al cotxe, l’accés als seients de la segona fila és ara encara més accessible perquè les portes del darrere dels passatgers s’obren fins a gairebé 90 graus .
La segona fila de seients es divideix en una configuració de 60:40 i, a més, hi ha una trapa central que permet transportar fàcilment objectes llargs, com esquís, sense necessitat de baixar cap de les seccions de la segona fila de seients. La segona fila de seients també pot lliscar cap endavant per maximitzar l’espai del maleter i permetre un fàcil accés a la tercera fila a la configuració de 7 places.

Control connectat amb 35 polzades d’informació i entreteniment
Per millorar el confort i fer que la conducció sigui més divertida, el nou X-Trail ofereix un avançat sistema d’informació i entreteniment amb una àmplia cartera de serveis connectats que inclou la integració sense esforç de telèfons intel·ligents, wifi integrat per a fins a set dispositius i NissanConnect Services, i una aplicació específica amb què interactuar i controlar el vehicle.
La pantalla NissanConnect, més gran i de més resolució, de 12,3 polzades, és una porta d’entrada digital a la navegació, l’entreteniment i els ajustaments del vehicle, i és compatible amb Android Auto® i Apple CarPlay®. A més, també incorpora Apple CarPlay® sense fil.
Una innovadora pantalla Head-Up Display (HUD) de 10,8 polzades (tipus parabrises) proporciona la mida d’imatge més gran del segment. La informació clau de navegació, assistència al conductor i carretera es projecta al parabrisa dins de la línia de visió del conductor.
Les habilitats Home-to-Car són compatibles amb els dispositius Google Assistant i Amazon Alexa. El sistema admet una àmplia gamma d’ordres, inclosa la possibilitat que els conductors enviïn destinacions al sistema de navegació del cotxe parlant amb el dispositiu intel·ligent, cosa que minimitza el temps necessari per introduir la destinació.
A través de l’aplicació per a smartphones NissanConnect Services, hi ha disponibles funcions de control remot del vehicle com el clàxon i els llums, així com el bloqueig i el desbloqueig de portes a distància. També es poden establir alertes intel·ligents que inclouen la velocitat, l’hora i la zona amb notificacions de l’aplicació en cas que el vehicle superi els paràmetres establerts. Quan són al vehicle, els conductors poden activar la funció de control per veu per utilitzar fàcilment una sèrie de funcions i equips del vehicle mitjançant ordres de veu sense apartar la vista de la carretera.
La connectivitat s’estén a tots els ocupants, ja que la caixa de la consola ara ofereix connexions de càrrega USB davanteres i del darrere amb ports USB-A i USB-C.

Assistència al conductor ProPILOT millorada
El nou X-Trail està equipat amb la nova generació d’assistència al conductor ProPILOT, que aporta més ajuda al conductor en una varietat més gran de circumstàncies. Anomenat ProPILOT with Navi-link, el sistema ha estat dissenyat per reduir la fatiga i l’estrès durant la conducció, alhora que és molt intuïtiu d’usar.
ProPILOT with Navi-link és capaç d’accelerar i frenar el vehicle dins un carril per autopista. El sistema pot accelerar el vehicle perquè circuli a una velocitat determinada, i pot frenar el vehicle fins a 0 km/h en cas de trànsit dens. El sistema és capaç de reprendre la marxa automàticament si el vehicle ha estat aturat durant menys de tres segons i el trànsit que el precedeix es reprèn.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Anterior
ID. AERO: El sisè membre de la família ID

ID. AERO: El sisè membre de la família ID

“Amb el model ID

Posterior
Ford prova una nova tecnologia per augmentar la seguretat visual

Ford prova una nova tecnologia per augmentar la seguretat visual

La nova tecnologia pot projectar en la carretera adreces, límits de velocitat o

També et pot interessar
Total
0
Share