Les empreses i els professionals que vulguin un vehicle zero emissions amb un caràcter particularment urbà haurien de mirar de prop el nou Opel Combo-e. A més dels volums de càrrega i les càrregues útils líders en el seu segment (amb fins a 4,4 m3 i 800 kg respectivament), el furgó compacte 100% elèctric del fabricant alemany ofereix cinc places en la seva versió doble cabina. Segons el perfil de conducció i les condicions imperants, el nou Combo-e Furgó pot recórrer fins a 275 quilòmetres amb una sola càrrega de la bateria de ions de liti de 50 kWh (WLTP [2]). Els clients poden “recarregar” la bateria al 80% en uns 30 minuts a les estacions de càrrega pública.
A l’igual que els seus germans amb motors de gasolina i dièsel guardonats amb el IVOTY 2019 (International Van of the Year), el furgó compacte amb zero emissions tampoc compromet la seva funcionalitat, confort o seguretat. La gamma completa de tecnologies i sistemes d’assistència líders en la seva categoria s’estén des de la alerta de fatiga del conductor i el reconeixement de senyals de trànsit fins l’alerta de col·lisió frontal amb frenada automàtica d’emergència i detecció de vianants. Especialment important per a la seguretat d’altres usuaris de la via és la visió del darrere panoràmica, que ajuda a prevenir accidents amb ciclistes i vianants al girar a la dreta. Dues càmeres brinden visibilitat cap enrere i cap als costats.
“L’Opel Combo-e Furgó completament elèctric va permetre als usuaris de furgonetes compactes treballar en àrees urbanes mentre transporten la major càrrega útil i remolquen el major pes del seu segment”, recalca el director general d’Opel, Michael Lohscheller. “El Combo-e Furgó continua l’expansió de la nostra oferta de vehicles comercials lleugers de zero emissions que van començar l’any passat amb el Vivaro-e. Per a fins de 2021, amb el llançament del Movano-e, haurem electrificat tota la nostra gamma de vehicles comercials lleugers”.
L’última incorporació a la gamma de vehicles comercials lleugers 100% elèctrics d’Opel està disponible en dues longituds. El Combo-e Furgó de 4,40 metres de longitud, que té una distància entre eixos de 2.785 mm i pot transportar objectes de fins a 3.090 mm de llarg, ofereix càrregues útils de fins a 800 kg i volums de càrrega de 3,3 a 3,8 m3. Fins i tot té una capacitat de remolc de 750 kg, líder en el seu segment.
La versió extrallarga XL de 4,75 m té una distància entre eixos de 2.975 mm i un volum de càrrega de fins a 4,4 m3, que permet acomodar objectes de fins a 3.440 mm de llarg. Sis anelles d’amarratge a terra (amb l’opció de quatre més a mitja alçada) ajuden a mantenir tot ben lligat al seu lloc.
A l’hora de triar el Combo-e, una característica decisiva per a molts professionals pot ser el gran espai lliure entre els passos de roda del darrere, que ofereixen la suficient amplitud per acollir un euro palet (la versió extrallarga permet la col·locació de dos en fila ). Els objectes molt llargs es poden introduir en angle vertical gràcies a la trapa de sostre opcional.
A més d’objectes, el nou Combo-e Furgó també pot transportar persones. Basada en la carrosseria extrallarga XL, la versió doble cabina té capacitat per a cinc ocupants, mentre permet guardar la càrrega o l’equip de forma segura després de la mampara de separació. Gràcies a una obertura a la mampara és possible el transport d’articles especialment llargs.
Sistema de propulsió elèctric: perfecte tant per a entorns urbans com en carretera.
Gràcies als 100 kW (136 CV) i els 260 Nm de parell de sistema de propulsió elèctric, el Combo-e Furgó és perfecte no només per a entorns urbans, sinó també fora de la ciutat. En funció de la versió, el Combo-e Furgó pot accelerar de 0 a 100 km / h en tan sols 11,2 segons, mentre la seva velocitat màxima -limitada electrònicament- és de 130 km/h. Un sofisticat sistema de frenada regenerativa amb dues configuracions que pot seleccionar l’usuari augmenta encara més la seva eficiència.
Establerts en el llançament del Combo amb motors de combustió interna, el nou furgó compacte 100% elèctric d’Opel reforça el seu lideratge pel que fa a sistemes d’assistència a la conducció, que són com els dels turismes. L’indicador de càrrega basat en sensors, que permet el conductor verificar amb només tocar un botó que el vehicle no s’ha sobrecarregat, és únic en el seu segment. Fins a 20 tecnologies addicionals permeten que conduir, maniobrar i transportar no només sigui més fàcil i còmode, sinó també més segur.