Nou Porsche 911 Dakar: Qualitats dins i fora carretera

Porsche presenta en el Saló de l’Automòbil de Los Angeles un model extraordinari: el 911 Dakar. Aquesta nova variant de la icona demostra les seves qualitats tant en carretera com fora d’ella.

Amb una producció limitada a 2.500 unitats, l’exclusiu vehicle no sols demostra les àmplies capacitats del nueveonce, també evoca la primera victòria absoluta de Porsche en el Rallye París-Dakar de 1984, un resultat transcendental que va marcar el naixement de la tracció total en el Porsche 911. En record de l’icònic model guanyador, la nova variant Dakar ofereix un pack Rallye Design opcional que rememora a aquell cotxe guanyador.

El primer detall característic del Porsche 911 Dakar és la seva altura lliure al sòl, que supera en 50 mil·límetres la d’un 911 Carrera amb suspensió esportiva i que, gràcies a la funció de sèrie que eleva el xassís del cotxe, pot augmentar altres 30 mm addicionals en els extrems davanter i darrere. El sistema d’elevació no està dissenyat simplement per a superar obstacles a baixa velocitat, sinó per a conduir en situacions complicades. Quan la suspensió es troba en la seva posició més elevada, permet fer tot terreny a velocitats de fins a 170 km/h. Per sobre d’aquesta velocitat, l’automòbil torna a baixar automàticament al seu nivell normal.

911 Dakar, 2022, Porsche AG
Com a complement als atributs esportius de caràcter tot terreny porta uns pneumàtics Pirelli Scorpion All Terrain Plus (en mesura 245/45 ZR 19 en la part davantera i 295/40 ZR 20 en la part posterior), que han estat desenvolupats específicament per a aquest model. El gruixut dibuix de la banda de rodadura té una profunditat de 9 mil·límetres i, tant els flancs reforçats com la banda de rodadura, estan formats per una carcassa de dues capes. Això fa que les rodes del 911 Dakar s’adaptin a la perfecció als terrenys més difícils i siguin fins i tot resistents als talls. Els pneumàtics offroad formen part de la dotació de sèrie i ofereixen un comportament esportiu tant en camp com en asfalt. Els pneumàtics Pirelli P Zero, en les seves variants d’estiu i hivern, estan disponibles com a opció i també compten amb un disseny bicapa.

Potència en totes les superfícies
El sis cilindres biturbo de tres litres, amb 480 CV (353 kW) i un parell màxim de 570 Nm, ofereix un gran rendiment acompanyat d’un contundent so bóxer. Amb aquest motor, el nou esportiu accelera de 0 a 100 km/h en 3,4 segons; a causa dels pneumàtics tot terreny, la velocitat màxima està limitada a 240 km/h.

De sèrie, aquest propulsor s’associa a la caixa del canvi PDK de vuit velocitats i a la tracció integral Porsche. L’equipament estàndard inclou també l’eix posterior direccional, els suports del motor del 911 GT3 i el sistema PDCC que limita el balanceig del xassís. La interacció de tots els components permet que el 911 Dakar sigui tan dinàmic en l’asfalt de Nürburgring com en sorra i superfícies relliscoses. El seu màxim rendiment tot terreny també es deu en part a les dues noves maneres de conducció que es poden seleccionar mitjançant el comandament giratori del volant. En la manera Rallye el percentatge de tracció de l’eix posterior és major per a rodar de manera eficaç per ferma lliscant; la manera Offroad eleva la carrosseria al màxim de manera automàtica i aconsegueix la millor capacitat de tracció en sorra i terrenys complicats. Les dues maneres de conducció també compten amb el nou Rallye Launch Control, que aconsegueix una acceleració impressionant en superfícies d’escàs aferrament i permet un lliscament de les rodes d’al voltant del 20 per cent.

Amb portaequipaje o botiga de sostre disponibles en opció
Altres trets identificatius del 911 Dakar són l’aleró posterior lleuger de nou desenvolupament, fabricat en polímer reforçat amb fibra de carboni (CFRP), i la tapa del maleter davanter, també de CFRP i amb unes cridaneres sortides d’aire integrades que són herència del 911 GT3. Complementen l’aparença tot terreny elements de sèrie com els enganxaments de remolc d’alumini vermell en la part davantera i posterior, els passos de roda eixamplats i els elements de protecció d’acer inoxidable situats en tot el perímetre del cotxe. Les preses d’aire laterals de la redissenyada part davantera estan protegides enfront de possibles cops de pedres per unes reixetes d’acer inoxidable.

El sostre del Porsche 911 Dakar compta amb una presa de corrent de 12 volts per als fars del portaequipaje opcional. Amb un pes admissible de 42 quilograms, aquest sistema permet transportar sense cap problema elements propis d’un rallye com a bidons de combustible i aigua, pales plegables o planxes de tracció. També s’ofereix una tenda de campanya de sostre com a element extra.

A l’interior, el 911 Dakar és un esportiu pur, amb els seients tipus baquet de sèrie. Per a reduir el pes s’han eliminat els seients posteriors i s’han instal·lat cristalls lleugers i una bateria més lleugera. Amb tot això, la versió Dakar del 911 pes 1.605 quilograms, a penes 10 kg més que el 911 Carrera GTS amb canvi PDK.

Un element distintiu de l’interior del 911 Dakar són les superfícies entapissades en Race Tex de sèrie amb costures decoratives en verd Shade, color que també està disponible com a acabat exterior metal·litzat de manera exclusiva per a aquest model.

La base d’aquest pack opcional de Porsche Exclusivament Manufaktur és l’acabat de dos tons en blanc/blau Gentián metal·litzat. Aquesta combinació de pintura en un model de sèrie és una novetat per a Porsche. En el lateral del vehicle, el client pot triar un número de carrera individual entre 1 i 999.

A més de les franges decoratives en vermell i daurat, el 911 Dakar amb el pack Rallye Design presenta un logotip de “Roughroads” (camins en mal estat) a les portes. El terme és una marca registrada i reflecteix el concepte del 911 Dakar i la seva idoneïtat per a la conducció tot terreny. Les llandes pintades de blanc i la franja vermella de les llums posteriors, en contrast amb el vehicle de sèrie, completen l’aparença distintiva. Es poden trobar altres aspectes destacats a l’interior: ampliació del teixit Race-Tex i del cuir a altres parts de l’habitacle, així com cinturons de seguretat i detalls en color Sharkblue.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Motors i Fogons: Kia EV6 al Sumac de Roses

Motors i Fogons: Kia EV6 al Sumac de Roses

Avui hem vingut a Kia Texauto a buscar l’atractiu crossover 100% elèctric EV6

Posterior
La gamma Hyundai Ioniq s’avança al futur

La gamma Hyundai Ioniq s’avança al futur

Hyundai Motor Group s’ha proposat aconseguir la neutralitat

També et pot interessar
Total
0
Share