El Suzuki Swift Sport es renova amb l’adopció de el nou motor 1.4 BOOSTERJET amb sistema SHVS Mild Hybrid de 48V, que li permet reduir els consums i emissions, i oferir una millor resposta. Aquest model també rep nous sistemes avançats d’assistència a la conducció i noves pintures exteriors bicolor.
Suzuki torna a innovar amb el Swift Sport, primer automòbil del seu segment a introduir la hibridació lleugera de 48 V. Aquest model de beneficia de la variant de major potència de sistema SHVS Mild Hybrid (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki ) -del qual ja gaudeixen els Suzuki Vitara i S-Cross- en conjunt amb el nou motor K14D 1.4 BOOSTERJET.
El nou Swift Sport confirma l’aposta de Suzuki per la hibridació lleugera. Va ser una de les primeres marques a introduir aquesta tecnologia, de la qual ja gaudeixen tots els models de la seva gamma comercialitzats a Espanya. La hibridació lleugera SHVS és una tecnologia intel·ligent que s’alinea amb la filosofia de Suzuki de desenvolupar solucions eficaces, senzilles, lleugeres i accessibles.
Amb l’adopció d’aquesta tecnologia, el nou Swift Sport ofereix una combinació única de respecte al medi ambient i caràcter esportiu. I és que la nova mecànica electrificada aconsegueix, d’una banda, reduir els consums i emissions, que ara se situen en 5,6 litres / 100km en cicle mixt i 127 g / km (WLTP). I, d’altra banda, ofereix una resposta més ràpida a l’accelerador i un poderós empenta, gràcies a l’aportació extra d’empenta del motor / generador elèctric ISG.
El nou Suzuki Swift Sport gaudeix de l’etiqueta ECO de la DGT i està disponible des de 23.680 euros, preu final que es redueix a 21.680 euros amb la campanya especial de llançament.
Nou motor 1.4 BOOSTERJET
El nou motor K14D 1.4 BOOSTERJET, que recentment van estrenar els Suzuki Vitara i S-Cross, reemplaça a l’anterior K14C 1.4 BOOSTERJET. Les principals millores tècniques respecte del seu predecessor són un augment de la relació de compressió de 9,9-10,8 a 1, la sincronització de la vàlvula d’admissió elèctrica (VVT) i la recirculació de gasos d’escapament refrigerats (EGR), a més d’ajustos en el sistema d’injecció de set orificis i en l’electrònica.
La filosofia de desenvolupament d’aquest motor ha estat augmentar l’empenta i el gust d’ús, amb una significativa reducció dels consums. El nou motor ofereix 95 kW (129CV) a 5.500 rpm. i 235 Nm. de parell màxim a només 2.000 rpm. Units als 53 Nm i 10KW (13,6 CV) addicionals que aporta la hibridació lleugera, la sensació d’empenta és molt més gran i el cotxe respon amb més rapidesa a la menor insinuació de l’accelerador. Les prestacions són d’autèntic esportiu: 210 km / h de velocitat màxima i 9,1 segons en el 0-100 km / h.
Hibridació de 48V per primera vegada en el seu segment
Suzuki ha portat la tecnologia Mild Hybrid de 48V a el segment dels compactes esportius. El sistema híbrid SHVS de 48V consta de tres components principals: un motor / generador elèctric de 48V denominat ISG (Integrated Starter Generator), una bateria de ions de liti de 48V i un convertidor de 48V a 12V DC / DC. L’augment de voltatge a 48 volts de l’ISG, en comparació amb els 12V convencionals, augmenta la quantitat d’assistència del motor elèctric i amplia el seu rang de parell de regeneració d’energia.
Aquest nou sistema inclou noves funcions que milloren l’experiència de conducció, per exemple, un control de par i de cop de par, que empren l’empenta del motor elèctric per complementar el que ofereix el motor de combustió en fases d’acceleració . El nou sistema híbrid SHVS de 48V també compta amb una funció que permet reduir el consum de combustible en fases de desacceleració mitjançant l’ús del motor elèctric.