Nou Toyota GR Yaris

El Toyota GR Yaris, el nou esportiu de Toyota, que serà la referència entre els compactes més prestacionals i esportius, ja està disponible a la Xarxa Oficial de Concessionaris de Toyota Espanya.

El llançament comercial al mercat espanyol de el nou GR Yaris arriba unes poques setmanes després que arrenqués la seva producció a la planta de Motomachi, a Toyota City (Japó), a la ‘Fàbrica GR’, una planta d’TOYOTA Gazoo Racing dedicada exclusivament a la producció de vehicles esportius GR (més informació). I un parell de mesos després que, a finals de juliol, Toyota Espanya obrís la pre-venda de el nou esportiu, únicament en format online (més informació).

 

Esportiu de referència

El nou Toyota GR Yaris és un autèntic esportiu, desenvolupat sobre la base de tota l’experiència de Toyota en el Campionat Mundial de Ral·lis -World Rally Championship (WRC) -. Nascut de l’èxit de Toyota en competició, porta la tecnologia i el disseny propi del motorsport directament als models de producció, fidel a l’esperit de Toyota i de TOYOTA Gazoo Racing de crear automòbils cada vegada millors aplicant tot l’après en competició.

 

Tot i compartir part de la seva denominació amb la més recent novetat de Toyota, el nou Yaris Electric Hybrid, llançat a Espanya fa pocs dies, només uns pocs components són compartits entre tots dos. Així, xassís, motor, transmissió, carrosseria, suspensions, frens i seients són exclusius de GR Yaris, components tots ells orientats a aconseguir el millor rendiment possible, a atorgar-li el millor comportament esportiu.

 

El GR Yaris té tots els arguments a favor seu per convertir-se en el nou referent entre els compactes esportius gràcies al seu motor tricilíndric turboalimentat de 1.6 litres i 261 CV de potència màxima, el seu sistema de tracció total GR-FOUR i el seu bastidor exclusiu, barreja de dues de les millors plataformes de Toyota: GA-B a la part davantera, compartida amb models com el nou Yaris Electric Hybrid, i GA-C a la zona posterior, la qual munten la família Corolla Electric Hybrid, o el Toyota C-HR Electric Hybrid. A més, està fabricat amb materials lleugers, com polímer de fibra de carboni en el sostre -recobert d’una làmina de vinil símil fibra de carboni per protegir-lo de les inclemències meteorològiques- i alumini a capó, portes i porta del darrere.

 

La unió d’aquestes dues plataformes permet que GR Yaris tingui un disseny de suspensió únic i es pugui muntar sense problemes el seu sistema de tracció a les quatre rodes GR-FOUR. El motor de el nou GR Yaris, el més potent del món entre els de 1.6 litres de cilindrada, és tot un aparador de tecnologia de competició: turbo amb rodaments de boles, vàlvules de gran diàmetre i elegible per a la seva homologació com R5 de la FIA.

 

L’equip de frens és digne dels millors esportius, amb pinces davanteres de 4 pistons i discos de 356 mm i pinces del darrere de 2 pistons amb discos de 297 mm. La gran capacitat de frenada i l’alta resistència a la fatiga estan garantides. El rendiment de GR Yaris es fonamenta, a més d’en la seva potent propulsor, en el seu sistema de tracció total GR-FOUR, que pot distribuir el parell entre els dos eixos en una relació de 100: 0, amb tota la tracció a l’eix davanter, a 0: 100, amb tota la tracció a l’eix posterior.

El conductor pot ajustar el funcionament de la tracció GR-FOUR segons les seves preferències o les circumstàncies a què es vagi a enfrontar, tant en carretera com en circuit, per mitjà d’un selector situat davant de la palanca de canvi. En mode ‘Normal’, la distribució de el parell és de 60:40, mentre que en el mode ‘Sport’ l’equilibri es desplaça cap a enrere, amb una distribució 30:70, permetent així una conducció més intensa en carreteres de muntanya i circuits .

 

El tercer mode, anomenat ‘Track’, amb un ajust bàsic de 50:50, està enfocat a la competició en circuit o en ral·lis d’asfalt. A cada manera, la distribució del par s’ajustarà automàticament en resposta a les accions del conductor, el comportament de el vehicle i les condicions de la carretera o el circuit.

 

L’habitacle de GR Yaris traspua esportivitat pels quatre costats, amb uns envoltants seients tipus baquet entapissats en cuir i alcantara, instrumentació específica, pedals d’alumini, volant de disseny esportiu acabat en cuir i costures en vermell en diferents entapissats, a més del logo GR al volant, els reposacaps o el quadre d’instruments -també és present a l’exterior, al para-xocs davanter, la porta de maleter, els passos de roda davanters i les pinces de fre-.

Més informació a Japand 21 Concessionari Toyota – Grup Andreu

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Cinturó, cadiretes i casc, objectius d’una nova campanya policial

Cinturó, cadiretes i casc, objectius d’una nova campanya policial

Del 28 de setembre al 4 d’octubre, el Servei Català de Trànsit (SCT) coordina

Posterior
Renault revela el nou Arkana: un SUV coupé híbrid

Renault revela el nou Arkana: un SUV coupé híbrid

L’atlètic i dinàmic SUV Coupé de Renault arriba a el mercat europeu ple de

També et pot interessar
Total
0
Share