Honda anuncia la renovació de Joan Mir per a les pròximes dues temporades. Malgrat el mal rendiment de les motos del fabricant japonès, el mallorquí continuarà lligat al projecte fins a finals del 2026. Els últims mesos s’havia rumorejat amb un canvi d’aires de Mir, inclús hi havia mitjans que apuntaven per una retirada de la competició, però unes millores entre els tests de Jerez i Misano pel prototip de la RC213V del 2025 l’han convençut per quedar-se. A més, l’acord li permet ser un dels pilots més ben pagats de la graella.
“Estic molt content de poder competir amb Honda i HRC durant els pròxims dos anys. Era el meu objectiu continuar amb aquesta associació, i ho he pogut aconseguir. HRC i jo estem junts des del 2023, i crec que si continuo aportant les meves opinions a HRC, puc contribuir a millorar la RC213V. Sé el que haig de fer i sé el que Honda pot aconseguir, així que espero que tots dos puguem aconseguir-ho”, ha declarat Joan Mir després confirmar-se la renovació de la seva vinculació amb Honda.
Fa diverses setmanes, Joan Mir explicava davant dels micròfons de DAZN que sentia que no podia marxar d’Honda, ja que tindria la sensació de fracàs. “Jo crec que si ara marxo d’aquí, també és una mica com fugir del problema. Sentiré una mica això. No he aconseguit res a Honda. És clar que la situació de quan vaig arribar aquí, amb tota la il·lusió, a la situació actual, és una mica diferent. I si marxo, tindré la sensació que he fracassat aquí. Que segurament també serà la mateixa sensació que tingui Honda i tots els enginyers japonesos”, explicava el mallorquí.
Actualment, Honda està passant per un dels pitjors moments de la seva història. Per trobar l’última victòria dels japonesos, ens hem de remuntar a 24 curses enrere, en la tercera cursa de la temporada 2023, quan Àlex Rins va obtenir el triomf al Circuit de les Amèriques. Més enllà d’aquesta solitària victòria, l’anterior és de Marc Márquez el 24 d’octubre del 2021, a Misano. L’any passat van ser el pitjor fabricant, 11 punts per sota de Yamaha, i aquest any segueixen en la mateixa línia.
Així doncs, Honda ha tancat la continuïtat del seu pilot franquícia, i amb Luca Marini de company d’equip, Johann Zarco i el pilot que ocupi la plaça en l’Idemitsu Team, que ara mateix sembla que serà Ai Ogura, tenen la difícil feina de retornar a la marca japonesa al camí de l’èxit. També, hi arriba Aleix Espargaró com a pilot provador, un argument més per creure-hi.
Text: Roger Amores / Fotos: Box Repsol