OFICIAL: Madrid serà el GP d’Espanya de F1 a partir del 2026

La capital acollirà aquesta cita fins al 2035 i el Circuit de Catalunya ja tremola
“Checo” Perez en el Showrun de Madrid. // Jacobo Medrano / Red Bull Content Pool

Després de diverses setmanes d’especulacions, avui s’ha celebrat l’esdeveniment de presentació de l’arribada de la F1 a Madrid a partir del 2026, al recinte firal d’Ifema. El Gran Premi tindrà el nom de “GP d’Espanya”, fins ara el del Circuit de Catalunya, i va firmar en el mes de novembre per 10 anys, sent el 2035 l’última edició d’aquest acord. En l’acte hi ha assistit el CEO de la Fórmula 1, Stefano Domenicali, José Vicente de los Mozos, president d’Ifema Madrid, Isabel Díaz Ayuso, presidenta de la Comunitat de Madrid, José Luis Martínez Almeida, alcalde de Madrid i Ángel Asensio, president de la Cambra Oficial del Comerç de Madrid.

Vídeo promocional de l’anunci de l’entrada del nou Circuit d’Ifema al mundial de F1. F1

Segons ha explicat la Comunitat de Madrid en un comunicat oficial, la celebració del mundial de F1 suposarà per la ciutat uns ingressos al voltant dels 450 milions d’euros. Serà un circuit urbà, com ja s’havia avançat, que recorrerà la zona del recinte firal d’Ifema, on tindrà la recta principal i el paddock, Valdebebas i l’espai on se celebrava Mad Cool, passant per carreteres públiques com l’M-11. Pel que fa a l’assistència, aquest nou circuit acollirà 110.000 persones, i s’anirà ampliant fins als 140.000 durant els cinc primers anys. El traçat serà 5.474 quilòmetres, amb 20 revolts, i es calcula que la volta ràpida es farà a prop del minut i 32 segons. Tindrà un paddock prèmium amb capacitat de fins a 5.000 persones. S’ha catalogat com el circuit més accessible del món, amb un 90% dels assistents que podrà arribar amb transport públic.

Mapa del nou Circuit d’Ifema. F1

Malgrat que l’acord és amb Ifema, un organisme privat, comptarà amb l’ajuda de la ciutat i la Comunitat de Madrid per pagar els 35 milions anuals requerits com a promotors. De fet, Ifema és un consorci format per l’Ajuntament de Madrid (31%), l’Administració Regional de la Comunitat de Madrid (31%), la Cambra del Comerç de Madrid (31%) i la Fundació de Montemadrid (7%). Per tant, es miri per on es miri, és un negoci pagat amb diners públics. També, hi entraran inversors externs. De moment, ha sonat Carlos Slim com a primer inversor, i s’espera que apareguin més noms.

Què passarà amb el Circuit de Catalunya?

De moment, l’anunci de l’entrada al mundial de F1 de Madrid no és significatiu de l’exclusió del Circuit de Catalunya. Tal com va explicar el president de la Generalitat, Pere Aragonès, s’està negociant per allargar la col·laboració amb la competició més enllà del 2026, que és quan expira l’acord, i la FIA està analitzant la possibilitat de mantenir la cita amb un altre nom, com podria ser “GP de Catalunya”.

No obstant això, el circuit que està confirmat a partir del 2026 és el de Madrid, i el de Catalunya s’haurà de negociar. A més, Stefano Domenicali ha descartat en diverses ocasions que pugui tornar a haver-hi dues cites en el calendari a Espanya, tal com va passar en l’etapa 2008-2012 amb Barcelona i València, argumentant que la situació és molt diferent. La negociació serà complicada.

El Gran Premi d’Espanya de F1 al Circuit de Catalunya. // Mark Thompson (Getty Images) / Red Bull Content Pool

Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool & F1

Total
0
Shares
Anterior
Marc Márquez i Gresini comencen amb un discurs de perfil baix

Marc Márquez i Gresini comencen amb un discurs de perfil baix

Volen rebaixar les expectatives inicials i no parlen de guanyar

Posterior
La situació actual real del Circuit de Catalunya i la F1

La situació actual real del Circuit de Catalunya i la F1

El relat que Madrid li ha arrabassat el mundial a Barcelona perd pes

També et pot interessar
Total
0
Share