Ja és definitiu, Marc Márquez vestirà de vermell la temporada vinent. El cerverí fitxa amb l’equip de fàbrica de Ducati per a dues temporades. Després de moltes setmanes de rumors, informacions i girs de guió, la marca de Borgo Panigale ha anunciat l’arribada del vuit vegades campió del món. Márquez, va abandonar Honda després d’onze anys per a formar part del Gresini Racing Team, només ha necessitat tres mesos de competició a sobre de la Desmosedici GP23 per convèncer els dirigents italians per a firmar-lo pel seu equip oficial. Un dels moviments més importants de la història, i que pot marcar un abans i un després a la seva carrera.
Márquez ha guanyat la partida a Jorge Martín i Enea Bastianini. El dijous previ al GP de Mugello, mentre el madrileny insinuava que era l’escollit davant dels micròfons dels diferents broadcasters del mundial entre somriures i comentaris, el cerverí assegurava que estava “molt tranquil”. Pocs dies més tard, Martín era anunciat com a nou pilot d’Aprilia, amb cara de pomes agres. L’estratègia de pressió de Márquez als mandataris de Ducati va tenir èxit, rebutjant el Prima Pramac i deixant la decisió de la seva continuïtat en les seves mans. No podien perdre al talent més gran de la graella.
Amb aquest moviment, la plaça més desitjada de tot el paddock queda en mans del ’93’, el pilot més llorejat de la graella. Tindrà conflictes entre els seus patrocinadors personals i els del conjunt, però això és un mal menor quan tens la millor moto de la competició. Tindrà de company a ‘Pecco’ Bagnaia, bicampió del món en les últimes dues temporades, qui demanava que la nova incorporació no trenqui “l’harmonia de Ducati”. S’ha de veure quin ambient hi ha, però per on passa Marc Márquez sempre sona rock and roll.
Márquez a Ducati, Acosta a KTM, Martín a Aprilia… I els moviments que encara queden! La temporada 2025 es presenta trepidant, però encara hem d’acabar la 2024, que és una de les més emocionants que es recorden. De moment, el Tro de Cervera ja ha assolit el seu primer objectiu, el següent és la primera victòria, i l’objectiu final ja el sabem tots…
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool i Ducati Corse