OFICIAL: Tsunoda puja a Red Bull i Lawson torna a Racing Bulls

El neozelandès és apartat dues curses després i intercanvien seients amb el japonès
Yuki Tsunoda en el Showrun de Taiwan 2024. // Jasmine Chang / Red Bull Content Pool
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

El somni de Liam Lawson de córrer per una de les millors formacions de la història de la F1 ha durat dos Grans Premis. El neozelandès és relegat de la plaça que havia adquirit enguany a Red Bull i torna a Racing Bulls. Yuki Tsunoda, que corria en la segona formació dels austríacs, ascendeix i serà el seu substitut, passant a ser el nou company d’equip de Max Verstappen. Finalment, Franco Colapinto no ha jugat cap paper en aquesta operació, i no serà ell qui ocupi la plaça que deixa bacant el japonès, tal com s’havia rumorejat en un primer moment. Així doncs, malgrat que Lawson veu com s’esvaeix una de les seves grans il·lusions abans de la tercera cita de la temporada, almenys no abandona la F1, i continuarà formant part de la graella en les pròximes curses.

L’anunci de Yuki Tsunoda com a nou pilot de l’Oracle Red Bull Team. // Getty Images / Red Bull Content Pool

A Yuki Tsunoda li arriba l’oportunitat que tant havia esperat. Des de fa quatre temporades, formava part de la segona formació de la marca de begudes energètiques, esperant un ascens que semblava que no arribaria mai. Després de la cursa de la Xina, va assegurar que estava preparat “al 100%” per a córrer amb Red Bull a partir del següent GP, al Japó, i que “el cotxe de Red Bull va més de pressa”. El japonès serà el sisè company d’equip de Max Verstappen des que va pujar a l’escuderia principal dels austríacs la temporada 2016. Abans, han passat per les seves files Daniel Ricciardo, Pierre Gasly, Alexander Albon, Checo Pérez i l’aventura fugaç de Liam Lawson. A més, serà el 14è pilot de la història de Red Bull des de la seva arribada a la F1 l’any 2005.

Els resultats de Lawson en la seva primera temporada com a pilot titular de la F1 des de l’inici han sigut decebedors. En el primer GP de l’any, a Melbourne, el neozelandès no va poder superar la Q1, finalitzant la cursa contra el mur. A la Xina, va ser últim en la classificació de la cursa esprint, 14è en l’Sprint Race i 15è en la cursa normal. En les declaracions posteriors a l’activitat del diumenge, va reconèixer que havia tingut pitjors sensacions que en el primer cap de setmana i que el Red Bull “és un cotxe difícil de pilotar”. Una de les imatges més significants del cap de setmana va ser l’avançament que li va fer Oliver Bearman, amb un Haas realment inferior al seu monoplaça. Ell creia que necessitava temps, però “el marge de reacció en la F1 no és massa gran”, i reconeixia que “no estic sent prou bo”.

L’avançament d’Oliver Bearman sobre Liam Lawson. // F1

Una mesura desesperada dels de Milton Keynes, que tenen la missió de no desenganxar-se de la lluita del mundial de constructors, i amb només un pilot puntuant és molt difícil; sobretot si ja no tenen la superioritat que han mostrat els anys anteriors. No obstant això, el ball de cadires, si no tens un cotxe realment competitiu, no serveix gaire. Max Verstappen, pilot principal de Red Bull, ja va avisar que només podrien guanyar “si tots els altres es retiren” i que actualment són “la quarta força de la graella”. Des d’Àustria tenen molta feina per fer.

Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool

Total
0
Shares
Anterior
Hyundai IONIQ 9: el nou SUV elèctric que redefineix el luxe i la tecnologia

Hyundai IONIQ 9: el nou SUV elèctric que redefineix el luxe i la tecnologia

Hyundai continua ampliant la seva gamma 100% elèctrica amb el nou IONIQ 9, un

Posterior
La història clama Ducati: un rècord de més de 50 anys és a tocar

La història clama Ducati: un rècord de més de 50 anys és a tocar

Amb 19 victòries consecutives, els de Borgo Panigale són a una de les 20 d'MV

També et pot interessar
Total
0
Share