Yamaha i Pramac han fet oficial la incorporació de Miguel Oliveira per al seu nou projecte que sorgirà a partir de la seva unió la temporada 2025. El pilot portuguès firma per a les dues pròximes campanyes amb Yamaha, però correrà en la formació italiana i confirma la seva continuïtat en la categoria. Després d’aquest moviment, l’anunci de Fermín Aldeguer al Gresini, la confirmació de l’alineació del VR46 i el fitxatge d’Ai Ogura pel Trackhouse, només queda una plaça lliure en la graella de MotoGP: la del company de box d’Oliveira.
La lluita pels últims manillars lliures de la graella de la categoria reina ha sigut ferotge. Pilots que es veien a MotoGP com Sergio García o Joe Roberts s’han vist obligats a allargar la seva participació en la categoria mitjana, i d’altres com Augusto Fernández o Takaaki Nakagami sembla que s’han quedat sense plaça. Això si es confirma el secret a veus que corre pel paddock, ja que tot indica que el company d’equip de Miguel Oliveira serà Jack Miller. L’australià és un pilot molt interessant per a qualsevol formació gràcies a la seva nacionalitat i les possibilitats que això ofereix de cara a les marques, accions publicitàries i mercats estrangers, i a més és veloç.
Així doncs, totes les peces del trencaclosques de la graella de MotoGP està arribant al seu final i només queda una peça per posar.
Text: Roger Amores / Fotos: Yamaha i Red Bull Content Pool