Home Actualitat Organitzen una Fira exclusiva de vehicles de Gerència i KM0
Organitzen una Fira exclusiva de vehicles de Gerència i KM0

Organitzen una Fira exclusiva de vehicles de Gerència i KM0

0
1

La nova normativa d’emissions obliga a les marques a vendre l’estoc matriculat fins el 31 d’agost

A més, aquest canvi de normativa pot afectar a l’alça en el preu final dels cotxes nous, tot i l’oposició de la patronal europea de fabricants d’automòbils, ACEA, ja que aquesta normativa, anomenada WLTP, és un nou test de mesurament de consum i emissions de C02 en els cotxes, l’objectiu del qual és assolir unes homologacions de gasos contaminants en condicions, per primera vegada, ja reals de conducció. Aquestes emissions i consums, més propers al del consumidor, donarà com a resultat un índex més gran en molts models del mercat: el que, en els 20 països que com Espanya compten amb sistemes impositius en els vehicles nous basats en les emissions de CO2 significaria un canvi de tram en l’impost de matriculació. Aquesta normativa és obligatòria a partir de l’1 de setembre.

Per aquest motiu s’organitza Expocasió Girona KM0 els dies 21, 22 i 23 de setembre a Fornells de la Selva. Una fira on es posaran a la venda tots els cotxes matriculats abans de l’1 de setembre, anomenats Km0, i també els anomenats de Gerència, amb molts pocs km. Aquests vehicles no han realitzat el test WLTP però les seves emissions ja són molt baixes i cumpleixen amb les normes d’emissions Euro6. Per aquest motiu és una oportunitat única pel comprador ja que les marques realitzaran grans descomptes per poder liquidar el seu estoc.

La Fira tindrà lloc a Fornells de la Selva, darrera els concessionaris, concretament en el carrer Pla de la Selva i altres carrers adjacents. És un petit canvi d’ubicació respecte l’última edició de vehicles d’ocasió que es va realitzar el Juny pel nombrós volum de vehicles que hi haurà en aquesta ocasió i l’augment d’expositors arribant als 16, la majoria concessionaris oficials. Lloc: https://bit.ly/2wWoMHR

L’horari serà de 10 a 20h els tres dies. Hi haurà servei de bar. És una zona amb una ampli aparcament públic i on també es podrà aparcar als carrers propers per tal que el públic pogui passejar tranquil·lament entre els aproximadament 600 cotxes que hi hauran exposats.

 

Un estiu de rècord

Aquest estiu s’han batut rècords de vendes degut aquest factor. Les vendes han crescut al juliol el 19,3% en taxa interanual, fins a 131.176 unitats. Respecte al que va d’any, ha augmentat el 11,4%, fins a 865.845 unitats, segons les dades ofertes a la patronal de fabricants (Anfac), de concessionaris (Faconauto) i de distribució i reparació (Ganvam). Per a les patronals la bona marxa de l’economia i la millora de la confiança dels consumidors han possibilitat aquests resultats. “La propera entrada en vigor, l’1 de setembre, de la nova normativa de mesura d’emissions WLTP està motivant polítiques comercials beneficioses per als consumidors per acabar amb els estocs”, assenyala un portaveu de la patronal Anfac.

Per canals de venda, al juliol el de particulars ha registrat 66.614 matriculacions, el 10,5% més; mentre que en l’acumulat han arribat a les 403.677 unitats, el 9,5% més. El d’empreses ha tancat juliol amb 44.046, el 29,5% més; la qual cosa situa el total dels set primers mesos en 255.441 turismes, el 17,5% més.

I què passa amb els dièsel?

Les informacions i manifestacions al respecte del dièsel estan provocant una caiguda en picat de les vendes, quan els vehicles dièsel nous tenen unes emissions de NOx i partícules similars als vehicles gasolina i moltes menys emissions de CO2. Perden 13 punts percentuals de quota de mercat respecte del mateix mes de l’any passat, destaquen des de l’ANFAC. La quota actual de mercat d’aquest tipus de motors arriba al 36% en el que va d’any. Declaracions com les de la ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, o la possibilitat de la creació, per part del govern espanyol, d’un impost nou només per a vehicles dièsel està generant incertesa al client a l’hora de triar models i motoritzacions.

Si ens fixem en les emissions de monòxid de carboni, veiem que els límits fixats en els de gasolina són el doble que en els dièsel. Per què? Senzillament perquè els de gasolina emanen molt més CO, tot i els catalitzadors.

I què dir del CO2, gas màxim responsable de l’efecte hivernacle? Doncs resulta que els motors dièsel, a igualtat de potència / cilindrada, emeten sempre menys, per la pròpia construcció del motor, pel seu cicle termodinàmic, ja que treballen amb una estequiometria sempre inferior, amb una barreja combustible / aire molt més pobre. Si ens fixem en les emissions homologades en dos motors d’un mateix fabricant, per exemple PSA, veiem que el motor de gasolina 1.6 de 120 CV d’un 308 SW estan en 147 gr / km enfront dels 115 que homologa el seu “equivalent” versió dièsel 1.6 de 110 CV. És lògic, doncs l’emissió de CO2 està directament relacionada amb el consum de combustible, i ja sabem que aquest és sempre bastant inferior als dièsel.

Sembla obvi que el futur a mig termini (gairebé podíem dir ja el present) apunta als cotxes amb emissió zero; que els fabricants estan treballant per trobar la pila de combustible com a solució eficaç i factible; però mentrestant no ens alarmem, el nostre cotxe dièsel “modern” és més net i eficaç del que expliquen, sobretot si és un Euro 6.

Comment(1)

  1. Diesels que amb 4 dies els cuatrecents sistema anticontimacio que porten FAP, Dpf catalitzadors, es taponen i nomes fa que reventar el motor i portar averies cares… diesels no gràcies, deixeu de promocionarlos o acabarem tots amb cancer de pulmo…

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *