Ecologistes i pagesos s’oposen al projecte de variant de Torroella de Montgrí (Baix Empordà), que preveu fer un nou pont sobre el Ter, i la veuen com “el primer pas cap a una autopista de la Costa Brava”. Sostenen que la nova carretera trinxarà la plana agrícola, que “atempta” contra la defensa del paisatge i que el projecte és del tot “inadequat”, perquè només traurà un 10% del trànsit que es dirigeix cap a Torroella i, des d’aquí, a l’Estartit. Les entitats i la pagesia han presentat al·legacions a l’estudi que Territori ha tret a informació pública i reclamen que, en comptes d’una nova carretera, s’opti per millorar les ja existents. Engeguen una campanya d’adhesions i reclamen als ajuntaments que s’hi sumin aprovant mocions en contra.
Aquest estiu, el Departament de Territori va treure a exposició pública els estudis informatiu i d’impacte ambiental de la nova variant de Torroella de Montgrí. De les dues alternatives proposades, l’escollida és fer un nou vial que connecti la Gi-643 amb la C-31, i que inclou un nou pont sobre el Ter a Ullà (Baix Empordà). Es preveu que l’obra suposi una inversió de 28 milions d’euros (MEUR).Entitats ecologistes i pagesia, però, han fet front comú contra la nova infraestructura i hi han presentat al·legacions. Sostenen que el projecte és “innecessari, inoportú i inadequat” i que -sobretot- la variant no solucionarà els taps d’ampolla que es creen a l’estiu en aquesta zona de l’Empordanet. Les al·legacions les signen la plataforma SOS Costa Brava, el sindicat Unió de Pagesos i les entitats ecologistes Gent del Ter, l’Associació de Naturalistes de Girona (ANG) i Iaeden-Salvem l’Empordà.
Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that it
is truly informative. I am gonna watch out for brussels.
I will appreciate if you continue this in future.
Numerous people will be benefited from your writing. Cheers!
Escape rooms hub