‘Pecco’ Bagnaia critica la seguretat del Circuit de Catalunya

L’italià torna a Montmeló després de patir un aparatós accident el 2023
‘Pecco’ Bagnaia en l’entrada a un revolt. MOTOGP

‘Pecco’ Bagnaia torna al Circuit de Catalunya, on amb menys sort, l’any passat hagués pogut acabar amb les seves possibilitats de guanyar el mundial de MotoGP. El diumenge 3 de setembre del 2023, en la cursa del GP de Catalunya, l’italià va perdre l’adherència en la roda del darrere i va sortir disparat cap amunt, protagonitzant una caiguda popularment anomenada com a highside. Bagnaia va quedar estès en mig de la pista i Brad Binder li va passar per sobre les cames amb la seva KTM. Sorprenentment, el pilot de Ducati va sortir de l’accident amb només contusions, i va acabar guanyant el mundial. Una temporada més tard, ha criticat la seguretat del Circuit de Catalunya.

“És un circuit que sempre m’ha agradat molt. Però no és el més segur del Mundial a causa de l’asfalt. Per això és perillós córrer allà, però és un dels traçats més bonics i característics. El meu objectiu primordial és acabar la carrera. En 2022 em van derrocar en la primera corba i l’any passat vaig caure en la segona. Almenys aquesta vegada espero fer quatre revolts! Era una altra pista en la qual volàvem l’any passat, anàvem molt de pressa. Amb el pneumàtic mitjà probablement ens hauria donat una altra victòria, però va sortir com va sortir”, declarava Bagnaia a MotoSprint. A partir de la caiguda de l’any passat, Jorge Martín va començar a recuperar terreny respecte al líder, i va culminar la remuntada de 76 punts. No obstant això, Bagnaia es va imposar i va celebrar a València el seu segon campionat de MotoGP.

Aquesta temporada, l’escenari és diferent. L’italià arriba segon del mundial 38 punts per sota de Jorge Martín, qui ha començat la temporada intractable i a qui Bagnaia situa com al rival més fort per al Gran Premi de Catalunya. “Es fa difícil pronosticar què passarà. Hi ha tants pilots que van forts i tantes motos competitives per a guanyar que resultat complicat fer un pronòstic. Serà una mica com en els últims anys, encara que fins i tot més complicat. Segur que Jorge Martín és el rival número 1 en aquests moments”, assegura.

La temporada passada, Aleix Espargaró es va endur la victòria en l’Sprint Race i la cursa, protagonitzant, junt amb Maverick Viñales, un doblet històric per a Aprilia el diumenge; primer i segon. Aquest any, els pilots d’Aprilia tornaran a tenir tots els ulls a sobre seu, però tindran més rivals que la temporada anterior. La lluita per la Ducati oficial, Bagnaia, el rookie Pedro Acosta… Serà apassionant!

Text: Roger Amores / Foto: MotoGP

Total
0
Shares
Anterior
Verstappen guanya el 24h de Nürburgring en simulador el cap de setmana d’Imola

Verstappen guanya el 24h de Nürburgring en simulador el cap de setmana d’Imola

El neerlandès va participar en la victòria del seu equip d'iRacing

Posterior
La realitat de l’asfalt del Circuit de Catalunya: és perillós?

La realitat de l’asfalt del Circuit de Catalunya: és perillós?

Les respostes de diversos professionals del motociclisme en entrevistes nostres

També et pot interessar
Total
0
Share