Si dic que Marc Márquez és un rival implacable, no estaré descobrint res nou. De les 12 temporades que ha estat a MotoGP, ha guanyat sis mundials. I pel cerverí, el primer rival a batre és sempre el seu company d’equip. Ho ha assolit en totes les temporades que ha format part de la graella, deixant de banda el 2020, en el qual només va córrer en les primeres voltes de la primera cursa a Jerez abans de trencar-se el braç dret. Però el seu actual company, Francesco Bagnaia, és l’únic que li aguanta el pols de les recents temporades. Amb el recent triomf a Austin, el de Torí és el primer que guanya una cursa compartint box amb el gran dels Márquez des de Dani Pedrosa a València l’any 2017.

El guió estava escrit. Pole position i victòria en l’Sprint Race del dissabte. Tot feia pensar que estàvem destinats a la sisena primera plaça de sis possibles de Márquez en aquest inici de 2025. Però un error del nou pilot del Ducati Lenovo va canviar el pla. Amb més de dos segons d’avantatge, Márquez va anar per terra, perdent una cursa que tenia pràcticament en el sac. I, per l’altra banda, Bagnaia va assolir un triomf amb el qual no comptava i que li haurà suposat un impuls després d’un inici de mundial amb certs dubtes. Amb la victòria, ‘Pecco’ va ser el primer company de Márquez que guanyava en més de set anys.
Més concretament, han passat 2.695 dies des del triomf de Dani Pedrosa a València. Aleshores, a Marc Márquez li servia la tercera demarcació que va obtenir per a ser campió del món per quarta vegada en la categoria reina, ja que va finalitzar just per davant del seu rival aquell any: Andrea Dovizioso. En tota l’etapa en la qual van coincidir Pedrosa i Márquez en les files del Repsol Honda Team, del 2013 al 2018, l’ara pilot provador de KTM va guanyar en nou ocasions, reduint la xifra a 0 en la seva última temporada mundialista. Els seus pròxims companys, Jorge Lorenzo, Pol Espargaró, Joan Mir i Alex Márquez no ho van assolir mai.

I parlar de ser campions del món al costat del gran dels Márquez encara sona més complicat. No obstant això, Francesco Bagnaia té aquesta determinació, i va posar la primera pedra en el Gran Premi de les Amèriques. Guanyar el títol amb les mateixes armes que un dels millors pilots de la història catapultaria la carrera esportiva de l’italià a dimensions.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP i Puig Hi-Tech Parts