‘Pecco’ impecable i Quartararo aconsegueix una valuosa segona posició

Red Bull Ring, Àustria. El mundial arriba a casa de KTM amb moltes novetats. La FIM anuncia que la temporada vinent hi haurà una cursa “sprint” cada dissabte a Moto GP, però que no marcarà la graella de sortida del diumenge a la cursa normal. L’equip KTM Tech 3 passarà a tenir moto de fàbrica, ja que Gas Gas s’uneix al projecte, i el seu pilot estrella serà Pol Espargaró. El seu company no serà Remy Gardner, que ha anunciat que no correrà a Moto GP, ni Raúl Fernández, que ha negociat la seva carta de llibertat amb la marca austríaca i sembla que anirà a l’Aprilia RNF Team amb Miguel Oliveira. Així doncs, sembla que el company del petit dels Espargaró sortirà de Moto 2, amb Augusto Fernández i Jake Dixon com a més ben col·locats. De moment, no hi ha novetats sobre el futur de Joan Mir, Jorge Martín i Enea Bastianini, però la decisió no es farà esperar gaire més.

Text: Roger Amores // Fotos: Instagrams oficials de Moto GP, Ai Ogura, Ayumu Sasaki i ‘Pecco’ Bagnaia

Moto 3

La categoria petita ens té acostumats a un gran domini dels pilots de Gas Gas, sobretot amb Izan Guevara liderant gran part de les voltes. En aquest cas, el jove pilot mallorquí ho va intentar, però aquest cap de setmana no es sentia prou còmode i el seu ritme no era suficient per tirar. Cursa poc brillant dels dos companys d’equips. La cursa va tenir tres grans noms propis: David Muñoz i Ayumu Sasaki. El primer, sortia des de la setzena posició, i en una volta ja anava quart. Finalment, va quedar tercer, guanyant tretze posicions respecte a la sortida i firmant una remuntada increïble. El japonès, Sasaki, va haver de complir una sanció de doble “long lap” i va caure en la posició vint-i-un. Malgrat això, rodava molt més ràpid que la resta, i volta ràpida rere volta ràpida va acabar avançant tots els pilots i quedant primer. La segona posició va ser per Tatsuki Suzuki, amb molta solvència durant tot el cap de setmana. Sergio García Dols va quedar cinquè, i Guevara setè; la lluita pel mundial segueix ajustada.

Moto 2

Tornava Pedro Acosta, ja tenia l’apte mèdic i se l’ha vist en plena forma. Ha estat tota l’estona en el grup que lluitava pel podi, i amb un ritme rapidíssim. Referent al ritme, hi havia dos pilots que estaven per sobre la resta: Ai Ogura i Somkiat Chantra, els dos de l’Idemitsu Team. S’han escapat i han acabat protagonitzant una lluita per la primera posició en l’últim revolt, amb Ogura com a vencedor. Pedro Acosta ha estat en posicions de podi des de la caiguda de Celestino Vietti, que l’aparta, de moment, de la lluita pel mundial. El murcià ha conservat la posició fins a l’últim revolt, ja que l’ha avançat Jake Dixon. El fins ara líder de la classificació general, Augusto Fernández, ha quedat cinquè, perdent el lideratge amb Ogura com a beneficiat. Arón Canet ha quedat sisè i Albert Arenas novè. El mundial és més viu que mai.

Moto GP

Semblava un Fabio Quartararo dins la Copa Ducati, molta superioritat de la marca italiana respecte a la resta d’escuderies. En la cursa, semblava que Suzuki i Aprilia podrien entrar en aquesta lluita, amb Joan Mir i Viñales per davant de Quartararo, però una espectacular caiguda del mallorquí, en la qual es va lesionar greument, i la baixada del pneumàtic dels pilots d’Aprilia van quedar descartats d’aquesta lluita. Bastianini i Jorge Martín van començar la seva lluita personal, però l’italià es va haver de retirar per culpa de problemes tècnics. Semblava que Martín tenia la lluita per la plaça de Ducati de fàbrica guanyada, però un error en les últimes voltes per entrar en el podi el va fer caure i va acabar amb les seves esperances; no està gestionant bé la pressió. Aquí començava la remuntada de Quartararo, amb passades increïbles. Va arribar fins a l’escuder de ‘Pecco’, Jack Miller, superant-lo, però no va aconseguir atrapar a Bagnaia, que va liderar de principi a final amb una conducció impecable. La lesió d’Aleix Espargaró li està passant factura, i ha perdut punts respecte al líder del mundial en dues curses en les quals n’havia de recuperar. Finalment, sembla que Quartararo tenia raó, i el perseguidor més fort que té ara mateix és Bagnaia. Esperem que el granollerí pugui recuperar-se i, quan ho faci, que no sigui massa tard per lluitar pel títol.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Cupra León VZ Cup: Encara més exclusiu

Cupra León VZ Cup: Encara més exclusiu

Aquest acabat augmenta el comportament dinàmic del CUPRA León amb la

Posterior
El nou Ford Bronco arribarà, però amb unitats limitades

El nou Ford Bronco arribarà, però amb unitats limitades

Ford ha anunciat que una llegenda americana arriba per primera vegada a Europa

També et pot interessar
Total
0
Share