Avui ha saltat la sorpresa quan KTM ha fet un comunicat oficial anunciant l’operació de Pedro Acosta per a tractar-se la síndrome compartimental. Aquesta és una intervenció habitual en els pilots de MotoGP, i quasi tots els de la graella han passat per la sala d’operacions per a posar remei a aquesta afecció. No obstant això, el murcià sempre havia rebutjat aquest tractament, optant sempre per opcions més conservadores i arribant a negar tenir aquesta lesió. De fet, en el Gran Premi de l’Argentina d’aquesta temporada va afirmar que “no tinc previst operar-me”.
“Pedro Acosta s’ha operat de la síndrome compartimental crònica que patia en el seu avantbraç dret. El pilot romandrà 24 hores en observació i s’espera que pugui reaparèixer en el Gran Premi de França –pròxima aturada del calendari–, sempre que obtingui l’aprovació dels metges”, resava el comunicat emès per KTM. Aquest missatge xocava amb les seves declaracions durant el Gran Premi de l’Argentina anteriorment mencionades. “No m’he operat mai ni tampoc tinc previst fer-ho. Sabem d’on ve. L’única vegada que vaig tenir aquest tipus de problemes va ser en la meva primera cursa de MotoGP. Fa un any que em queixo, cal canviar alguna cosa”, assegurava el del Port de Mazarrón.

La síndrome compartimental és una afecció que afecta habitualment els pilots de motociclisme i es produeix quan s’acumula pressió en els músculs de l’avantbraç, dificultant la circulació sanguínia i provocant dolor, formigueig i pèrdua de força. Aquesta patologia és freqüent quan els corredors pugen a la màxima categoria, i han de suportar les frenades i canvis de direcció en les motos tan pesades com són les de MotoGP. Quan el tractament conservador no funciona, la solució habitual és una intervenció quirúrgica per alliberar la pressió. A vegades s’opta per fer talls en la fàscia, però s’acostuma a retirar-la al complet per a acabar amb aquesta pressió.
Acosta va començar canviant els guants, recuperant uns que havia fet servir en categories inferiors. També, va comentar el tema que la nova posició sobre la moto el feia arribar forçat al manillar, sent un dels motius de finalitzar les curses amb més fatiga en els braços. El murcià ha explicat en alguna ocasió que la KTM d’enguany és molt més física, i des del seu entorn han assegurat a aquest mitjà que el problema dels avantbraços d’Acosta no era físic, sinó mecànic, fent referència a la moto. Finalment, ha hagut de cedir, i ja no veurem les escenes que ha protagonitzat en els últims Grans Premis, en què es posava llaunes de Red Bull fredes per a alleugerar el dolor.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool