Pedro Acosta va firmar una actuació històrica a Portimão en la seva segona cursa a MotoGP. El murcià està demostrant el que ja sabíem, que és un talent únic que marcarà una era, i que el seu procés d’adaptació a la categoria el vol portar a terme en les primeres posicions de la graella. En aquest segon Gran Premi de l’any, Acosta va assolir el seu primer podi, finalitzant tercer, batent fins a cinc rècords.

En primer lloc, amb 19 anys i 304 dies, es va convertir en el tercer pilot més jove de tota la història en entrar al podi de MotoGP, just per darrere de Randy Mamola i Eduardo Salatino i quedant-se a escassos 43 i 30 dies respectivament de superar-los. Després, va ser el cinquè pilot en finalitzar dins de les tres primeres places en dos o menys curses a MotoGP. Marc Márquez va ser tercer en el seu debut, Jorge Martín en la segona cursa, igual que el murcià, i Dani Pedrosa i Jorge Lorenzo van pujar al segon esglaó del podi en el seu primer GP en la categoria reina.
Relacionats amb la marca KTM, ja que la seva moto és de la marca austríaca malgrat ser pintada de Gas Gas, va esdevenir el cinquè pilot en entrar al podi amb el prototip RC16, model que forma part de la competició des de la temporada 2017. Els quatre anteriors han sigut Brad Binder, en 11 ocasions, Miguel Oliveira, 7, Pol Espargaró, 6, i Jack Miller, també amb una sola vegada. També, s’ha convertit en el segon rookie a fer un podi amb una KTM RC16. El primer va ser Brad Binder, la temporada 2020 a Brno. Per acabar, i amb mèrits compartits amb Miller i Binder, és la primera vegada en tota la història que hi ha tres KTM RC16 en el top-5 de la cursa.

I tot això, superant en pista a pilots com ‘Pecco’ Bagnaia i Marc Márquez, protagonitzant avançaments increïbles sobre els dos múltiples campions del món. Ara, Acosta té entre cella i cella batre el rècord de precocitat de Márquez en guanyar una cursa. Té quatre mesos, amb Sachsenring el 7 de juliol com a data límit. Jorge Lorenzo diu que ho farà a Jerez, on les KTM funcionen molt bé. El temps dirà, però estem davant d’un fenomen que es dona molt poques vegades en la història.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool