Una crisi financera ha deixat en una situació molt delicada a KTM. Un excés de producció i un descens de les vendes que es tradueixen en un deute de quasi 6.000 milions d’euros, amb la xifra de 650 milions per a fer front als pagaments a mitjà termini i l’estoc de 130.000 motos sense vendre, són les claus del mal moment de l’empresa austríaca. Davant d’aquest escenari, Pedro Acosta i el seu entorn se senten enganyats, tal com ha explicat Albert Valera, representant del murcià, en el pòdcast ‘Por orejas’ de Motorsport.com, perquè quan van renovar els van prometre que firmaven “amb un gegant amb un enorme múscul financer” i que podien “fer front a Ducati”. Evidentment, no ha sigut així.

“Per sort, segons ens diuen, el projecte seguirà a MotoGP, amb la qual cosa no perilla tenir una moto per a l’any vinent. El que sí que ens preguntem és en quines condicions podrem competir. Al maig vam signar un contracte amb un projecte guanyador, amb una empresa que venia de generar desenes de milions de beneficis i amb un missatge clar, que estaven en posició de fortalesa per a poder lluitar contra el denominador actual en MotoGP, que és Ducati. De cop, en sis mesos, ha canviat tot i ens preguntem què ha passat. És una cosa que sí que ens preocupa i negar l’evident seria absurd. Crec que cal reconèixer-ho i ser honestos, i òbviament, tant a Pedro com a mi, com a la seva família i al seu entorn, ens preocupa la situació actual de KTM”, confessava el representant d’Acosta.
Malgrat això, de moment no es plantegen trencar el contracte. “Pensar ara a trencar un contracte per al 2025 és molt difícil. Crec que no hem d’anticipar-nos als esdeveniments. Un pot trencar el contracte quan hi ha un incompliment per part de l’altra part. De moment, KTM no ha fet cap incompliment de contracte. També és important tenir en compte que el projecte de carreres, la qual cosa és KTM Racing, és una altra empresa a part. Òbviament, totes depenen del mateix paraigua, però l’empresa que s’està declarant en concurs de creditors no és la divisió de carrera”, explica Valera, qui afegeix que han de fer un acte “difícil de portar a terme”, que és “creure tot el que ens digui Pit Beirer”.

Les últimes setmanes va sorgir un rumor que assegurava que Dorna s’havia posat en contacte amb Ducati per a fer-li un lloc a Pedro Acosta en les seves files. Albert Valera ha volgut desmentir aquestes informacions. “De moment, no hem parlat amb Dorna. És veritat que vaig parlar amb Carlos Espeleta i em va dir que el que necessités els truqués sense problema, tant a Carmelo com a ell, però no he volgut molestar-los encara perquè, repeteixo, hem de confiar en el que ens diu Pit Beirer”, desvela. No obstant això, el representant avisa que “totes les fàbriques m’han contactat preguntant-me com està Acosta” i que “a qualsevol marca li faria il·lusió disposar dels seus serveis”.
Una preocupació més per a Pit Beirer i tota la cúpula de la fàbrica de Mattighofen, que veuen com s’enfonsen econòmicament, però la divisió de curses és clau pel valor de la marca i no perdre encara més vendes. La sortida d’una de les seves figures més importants com és Pedro Acosta seria fatal.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool