Estem davant el més potent de la nova generació d’esportius de la marca del lleó. I és que aquest és, concretament, el Peugeot 508 PSE: Peugeot Sport Engineered. Un model híbrid endollable, amb un xassís optimitzat per a l’ocasió, amb tres motors (un de gasolina i dos elèctrics), de tracció total, canvi automàtic de 8 velocitats més brusc i directe i que rendeix, atenció…… 360 CV de potència, 520 Nm de parell, aconsegueix els 250 km/hora (limitada electrònicament) i, com podeu veure, té un aspecte brutalment esportiu amb una elegància d’allò més pragmàtica.
Aquest híbrid de cor esportiu transmet un dinamisme magnífic des dels primers quilòmetres. Em recorda moltíssim als GTI de fa uns anys, però amb molta innovació i tecnologia aplicada, tant a la connectivitat com a la conducció. I és que moure el seu petit volant i girar amb fermesa i perspicàcia és senzill i divertit, conduint molt ràpid i de forma extremadament segura, gràcies a un xassís força rígid i una suspensió adaptativa recalibrada… brillant.
Prement l’accelerador, es nota la configuració de tracció total i surt disparat dels revols sense inmutar-se, i minimitzant al màxim tant el subviratge com el sobreviratge. Fins i tot, sorprèn poder circular per sobre dels 120 km/hora en mode elèctric o fer-ho de forma sòbria i suau pels desplaçaments diaris a la feina i al dia a dia.
A banda de no deixar indiferent a ningú, ambel seu aspecte, destaca per una carrosseria repleta de detalls aerodinàmics i firmes amb detalls verd kriptonita espectaculars i un interior de moltíssima qualitat i innovació, entre el que destaca l’iCockpit de 12,3 polzades, els seients Confort Fit, el sistema de so Focal d’alta precisió o el Night Vision amb càmera per infrarojos… Tot això amenit amb aquesta aurèola de sostenibilitat, doncs té etiqueta 0 emissions gràcies a què pot recórrer fins a 42 kms amb mode 100% elèctric.