Home Actualitat Piaggio MP3 500 Business: Amb carnet de cotxe.
Piaggio MP3 500 Business: Amb carnet de cotxe.

Piaggio MP3 500 Business: Amb carnet de cotxe.

0
0

Més còmode, amb més capacitat de càrrega, millor dinamisme i la mateixa facilitat de conducció. Així és la nova generació d’aquesta popular proposta de tres rodes de Piaggio.

piaggio_principal

Text: Sergi Mejías | Fotos: Piaggio

Quan va aparèixer l’any 2006, el Piaggio MP3 es va convertir en una alternativa de mobilitat que conjugava els atributs d’un escúter amb la superior seguretat que aporta el tren davanter de dues rodes. I els més de 150.000 MP3 venuts certifiquen el seu èxit. L’any 2010 va ser renovat amb l’arribada del LT, una clara aposta pels usuaris de cotxe, ja que es podia conduir amb el carnet B, i en la seva tercera generació continua en la mateixa línia, ara amb dues versions: Sport i Business.

Piaggio_4Millor confort i dinamisme són els puntals del renovat MP3, que estrena xassís mentre que el motor ha sigut refinat amb l’entrada en acció del ‘ride by wire’. I més important encara és l’adopció d’ABS i ASR (control de tracció), dos sistemes que eleven exponencialment la seva seguretat.

L’ergonomia ha sigut revisada totalment i ara tant el conductor com el passatger disposen de més espai. També ha sigut optimitzada la capacitat de càrrega, de manera que sota el seient hi caben sense problemes un parell de cascos integrals. Precisament, el seient s’obre mitjançant un botó situat sota el quadre d’instruments des d’on també es pot desconnectar, si cal, l’ASR.

Estèticament, aquest vehicle canvia amb la presència de llum de dia i tecnologia LED, a més d’una atractiva part posterior. I per millorar el dinamisme, les rodes davanteres passen de 12 a 13 polzades.

L’MP3 és un dels grans descobriments de la mobilitat, encara que durant els primers metres al seu manillar cal acostumar-se al seu peculiar dinamisme. No va com un escúter però al cap d’una estona de circular amb ell ja no recordarem aquesta diferència. El Piaggio MP3 és fàcil de conduir, còmode i pràctic. Compta amb un sistema que permet, prement només un botó, mantenir-lo en equilibri quan està aturat. I només d’accelerar o en tornar a prémer el mateix botó la suspensió queda desblocada i es pot tornar a circular. Tanmateix, maniobrar en aturat és molt senzill perquè podem blocar la suspensió i empènyer-lo amb facilitat; amb el fre de mà evitarem que es mogui i no caldrà pujar-lo al cavallet.

Piaggio_2Tal com hem apuntat, l’MP3 és fàcil de conduir. La resposta del motor s’ha endolcit amb el ‘ride by wire’ i els seus 40 CV entren amb més suavitat des de baixos règims. I si plou o el ferm rellisca, l’ASR ajudarà a que la roda del darrere no patini. A l’hora de frenar, el tacte del pedal -element indispensable per ser homologat i conduït amb carnet de cotxe- és massa brusc. I en frenada d’emergència es noten els quilos, però per sort tenim l’ABS.

L’MP3 és, des del primer dia, tot un descobriment i una aposta segura per a la mobilitat urbana. Disfrutar amb aquest Piaggio de les sensacions de la moto amb només el carnet de cotxe costa 9.699 euros amb ABS i ASR, 600 euros més que la versió de base. Un complet catàleg d’accessoris, entre els que destaca una plataforma multimèdia que permet connectar-lo a un smartphone, arrodoneixen aquesta nova generació del MP3, més elegant el Businnes i més esportiu l’Sport.

Ens ha agradat

Facilitat d’us

Capacitat de càrrega

ABS i ASR

Seguretat

Estabilitat

No tant

Pes

Frens

Preu

Fitxa tècnica.

Motor: Monocilíndric, 492cc, 4 temps, 4 vàlvules

Refrigeració: Líquida

Alimentació: Injecció electrònica

Canvi: Automàtic

Potència màxima: 40,1 CV a 7.250 rpm

Parell màxim: 46,5 Nm a 5.250 rpm

Altura del seient: 790 mm

Dipòsit gasolina: 12 litres

Preu: 9.699 euros (ABS-ASR)

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *