Piastri guanya en el doblet de McLaren que quasi acaba en guerra interna

Norris es va deixar passar pel seu company i Verstappen finalitza cinquè
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

McLaren torna a demostrar la seva superioritat amb un doblet a Hungaroring. Oscar Piastri va guanyar després que Lando Norris li cedís la posició a petició de l’equip i en contra de la voluntat del britànic. Lewis Hamilton va tancar el podi després d’una lluita aferrissada amb Max Verstappen que va acabar amb un toc entre els dos campions; el cotxe del neerlandès va arribar a tenir les quatre rodes a l’aire. El de Red Bull es va haver de conformar amb la cinquena plaça després d’aquesta acció i una estratègia qüestionable.

https://twitter.com/DAZN_ES/status/1815036744582275505

McLaren demostra la seva inexperiència en el triomf

El que podria semblar un cap de setmana perfecte de McLaren va acabar sent una situació tensa en el parc fermé i amb els dos pilots intentant trobar-se el mínim possible. La gran sortida d’Oscar Piastri va donar-li la primera plaça, i tenia la cursa molt controlada. Intentant-se defensar, encara no se sap gaire de qui, l’equip va aturar abans a Lando Norris, fent un undercut al seu company i arrabassant-li la primera demarcació. A Piastri li van demanar que no es posés nerviós, que ja li retornarien la posició al final de la cursa.

Un cop ja no tenien rival, McLaren va demanar a Norris que retornés la plaça al seu company. El britànic va respondre que no volia perdre temps, i que quan el tingués a sobre ja es deixaria avançar. Però mai va arribar aquest moment, cada vegada s’escapava més, i estava forçant perquè així fos. Finalment, a dues voltes pel final i després de molts intents, Norris va rebre un missatge definitiu per ràdio que el va fer esperar a Piastri en la recta per intercanviar posicions. “Lando, cinc voltes per al final. La manera de guanyar un campionat no és per tu mateix. Necessitaràs a Oscar i necessitaràs a l’equip. Si hi ha un cotxe de seguretat ara, farà això molt incòmode. Si us plau, fes-ho ara”, demanava l’equip. En una de les converses anteriors, Norris havia dit “estic lluitant pel mundial”.

https://twitter.com/DAZN_ES/status/1815035296372945333

Verstappen cinquè, Red Bull ja no és perfecte i l’accident amb Hamilton

Red Bull ha encadenat tres temporades sent perfecte. Un cotxe infinitament superior a la resta amb un pilot en sintonia, gestions de cursa infal·libles, aturades a boxes de rècord… I ja no és així. Amb Max Verstappen lluitant en la tercera plaça, el seu equip el va fer aturar més tard que a la resta de rivals, rebent un undercut i havent de remuntar places després de les dues aturades. Van posar-li la feina molt difícil del neerlandès, fent que el màxim pel qual pogués lluitar fos la tercera plaça.

https://twitter.com/DAZN_ES/status/1815030058106667067

El seu gran rival en aquesta cursa va ser Lewis Hamilton. En la remuntada del Red Bull després de la primera aturada, el Mercedes va ser l’únic cotxe que se li va resistir. No hi havia manera de guanyar-li la partida, i quan semblava que ho aconseguia, Verstappen va anar llarg mentre l’avançava per fora en el segon revolt del circuit. Després de la segona aturada, i de nou amb el tres vegades campió del món arribant amb pneumàtics nous, Hamilton havia de defensar la seva posició de podi. En l’entrada del primer revolt, amb un doblat per mig, Verstappen es va llançar des de molt lluny, segurament perdent la referència de frenada, i impactant amb el Mercedes. El monoplaça dels austríacs va arribar a estar amb les quatre rodes a l’aire, però cap dels dos va rebre danys. Hamilton va mantenir la plaça, mentre que Verstappen va caure fins a la cinquena, tal com va finalitzar.

https://twitter.com/DAZN_ES/status/1815033080446611965

Ferrari, tercera marca sense fer gaire soroll

Els pilots Ferrari van ser la tercera marca del Gran Premi sense fer gaire soroll. Charles Leclerc va aprofitar l’error de Max Verstappen i va acceptar el regal de ser quart, mentre que Carlos Sainz va travessar la línia de meta sisè, just per darrere del neerlandès. Arribats al moment en què Red Bull ja no domina, els italians no ho han aprofitat i estan lluny de ser els nous dominadors. McLaren els ha passat per davant, i amb el rendiment de Lewis Hamilton les últimes dues curses, sembla que Mercedes també. Hi ha molta feina per fer a Maranello.

Text: Roger Amores / Fotos: F1

Total
0
Shares
Anterior
“Amb Márquez i Bagnaia, l’equip oficial de Ducati serà inabastable, volaran tot l’any”

“Amb Márquez i Bagnaia, l’equip oficial de Ducati serà inabastable, volaran tot l’any”

Johann Zarco ha parlat del 2025, el moment d'Honda i l'arribada del Pramac a

Posterior
Toprak Razgatlıoğlu encadena el tercer triplet consecutiu i fa història

Toprak Razgatlıoğlu encadena el tercer triplet consecutiu i fa història

El turc és més líder i suma la seva desena victòria seguida

També et pot interessar
Total
0
Share