Pirelli substitueix Michelin en el mundial de MotoGP

L’empresa francesa deixarà d’abastir el campionat a partir del 2027
La graella de MotoGP en el debut de la temporada 2025. // MOTOGP
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

MotoGP ha anunciat el canvi de proveïdor en la categoria reina del mundial. Pirelli passarà a abastir la màxima classe del campionat a partir del 2027, després de fer-ho ja a Moto2 i Moto3. Michelin tancarà la seva etapa a MotoGP una dècada més tard. El fabricant de pneumàtics italià ja treballa amb altres campionats organitzats per Dorna, com WSBK, i també abasteixen la F1. Casualment, o no, Liberty Media és l’empresa propietària del mundial automobilístic, i està a l’espera de la confirmació per part de la Comissió Europea sobre la compra de MotoGP; creuen que l’acord pot vulnerar el marc d’antimonopoli. En cas que es porti a terme, les competicions de Liberty Media tindrien un monopoli en l’abastiment de pneumàtics.

El comunicat de MotoGP explica que el nou acord amb Pirelli els unirà 5 temporades, de la del 2027 fins a la del 2031, totes dues incloses. Així doncs, els pneumàtics italians arribaran al mundial a la vegada que el nou reglament, sent un canvi que pot ser decisiu en el rendiment de tots els equips a partir d’aquest canvi de paradigma. “Durant les pròximes dues temporades, Michelin continuarà brindant el seu suport tècnic, els seus productes i tecnologia de classe mundial, assegurant la seguretat, el rendiment i les carreres que fan de MotoGP l’esport més emocionant del planeta. Com a pioner en les competicions de motociclisme elèctric de classe mundial, Michelin continuarà compromès amb MotoE durant 2025 i 2026, continuant amb la innovació i fent que els seus pneumàtics, ja amb un alt percentatge de materials renovables i reciclats, siguin encara més sostenibles”, tanca l’anunci.

Pilots de MotoGP durant la primera cursa de la temporada 2025. // MOTOGP

Tot això en un moment en què els equips han viscut tensions amb l’actual proveïdor del mundial durant els tests, amb diverses insinuacions, i acusacions, sobre la qualitat de les gomes al llarg de la pretemporada. El cas més sonat va ser la disputa entre Michelin i Aprilia, ja que els de Noale asseguren que Martín va patir l’accident que el va fer passar per la sala d’operacions per culpa d’un pneumàtic en mal estat. I és la tònica de les últimes temporades, amb el mateix Martín patint una goma defectuosa en el Gran Premi de Qatar en plena lluita pel mundial o Francesco Bagnaia assenyalant-los com el principal problema en el debut de la temporada 2025.

En tot cas, Michelin ha viscut una era de MotoGP que, amb els seus pneumàtics i totes les innovacions tècniques, s’han batut quasi tots els rècords dels circuits del calendari; només el GP de l’Argentina, a Termas de Río Hondo, es manté el registre de Marc Márquez l’any 2014. És la pròxima cita del calendari.

Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP

Total
0
Shares
Anterior
El nou Volvo ES90 elèctric redefineix el concepte de berlina prèmium

El nou Volvo ES90 elèctric redefineix el concepte de berlina prèmium

Un disseny innovador que combina elegància, versatilitat i tecnologia

Posterior
Hyundai IONIQ 9: el nou SUV elèctric de gran autonomia

Hyundai IONIQ 9: el nou SUV elèctric de gran autonomia

Un vehicle espaiós, eficient i tecnològicament avançat arribarà a Europa el 2025

També et pot interessar
Total
0
Share