MotoGP ha anunciat el canvi de proveïdor en la categoria reina del mundial. Pirelli passarà a abastir la màxima classe del campionat a partir del 2027, després de fer-ho ja a Moto2 i Moto3. Michelin tancarà la seva etapa a MotoGP una dècada més tard. El fabricant de pneumàtics italià ja treballa amb altres campionats organitzats per Dorna, com WSBK, i també abasteixen la F1. Casualment, o no, Liberty Media és l’empresa propietària del mundial automobilístic, i està a l’espera de la confirmació per part de la Comissió Europea sobre la compra de MotoGP; creuen que l’acord pot vulnerar el marc d’antimonopoli. En cas que es porti a terme, les competicions de Liberty Media tindrien un monopoli en l’abastiment de pneumàtics.
El comunicat de MotoGP explica que el nou acord amb Pirelli els unirà 5 temporades, de la del 2027 fins a la del 2031, totes dues incloses. Així doncs, els pneumàtics italians arribaran al mundial a la vegada que el nou reglament, sent un canvi que pot ser decisiu en el rendiment de tots els equips a partir d’aquest canvi de paradigma. “Durant les pròximes dues temporades, Michelin continuarà brindant el seu suport tècnic, els seus productes i tecnologia de classe mundial, assegurant la seguretat, el rendiment i les carreres que fan de MotoGP l’esport més emocionant del planeta. Com a pioner en les competicions de motociclisme elèctric de classe mundial, Michelin continuarà compromès amb MotoE durant 2025 i 2026, continuant amb la innovació i fent que els seus pneumàtics, ja amb un alt percentatge de materials renovables i reciclats, siguin encara més sostenibles”, tanca l’anunci.

Tot això en un moment en què els equips han viscut tensions amb l’actual proveïdor del mundial durant els tests, amb diverses insinuacions, i acusacions, sobre la qualitat de les gomes al llarg de la pretemporada. El cas més sonat va ser la disputa entre Michelin i Aprilia, ja que els de Noale asseguren que Martín va patir l’accident que el va fer passar per la sala d’operacions per culpa d’un pneumàtic en mal estat. I és la tònica de les últimes temporades, amb el mateix Martín patint una goma defectuosa en el Gran Premi de Qatar en plena lluita pel mundial o Francesco Bagnaia assenyalant-los com el principal problema en el debut de la temporada 2025.
En tot cas, Michelin ha viscut una era de MotoGP que, amb els seus pneumàtics i totes les innovacions tècniques, s’han batut quasi tots els rècords dels circuits del calendari; només el GP de l’Argentina, a Termas de Río Hondo, es manté el registre de Marc Márquez l’any 2014. És la pròxima cita del calendari.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP