La temporada 2025 de MotoGP comença amb el Shakedown al circuit de Sepang, Malàisia, del 31 de general 2 de febrer. Acabada la primera jornada, Pol Espargaró ha situat la KTM al capdavant de les classificacions. Els tests Shakedown de MotoGP són uns entrenaments que es duen a terme abans de l’inici oficial de la pretemporada. Aquestes sessions estan destinades als pilots de prova, als debutants i als fabricants que gaudeixen de concessions especials, enguany Yamaha i Honda. L’objectiu principal és oferir un període per a proves de noves configuracions, components i tecnologies.
En aquesta primera jornada, Pol Espargaró, pilot provador de KTM, ha liderat la taula de temps amb una volta d’1:59.691. L’han seguit el debutant del Trackhouse Ai Ogura, a només 0,171 segons, i el nou pilot provador d’Honda, Takaaki Nakagami. Dani Pedrosa, també test rider de KTM, ha finalitzat en la quarta plaça, a dues dècimes del granollerí. Fermín Aldeguer, a bord de la seva Ducati Desmosedici GP24 del Gresini Racing Team, ha superat la barrera dels dos minuts, amb un 2:00:053. Tot darrere, Andrea Dovizioso, amb Yamaha, registrant 2:00:881. Michele Pirro, provador de Ducati, s’ha centrat més en el desenvolupament de la moto i no en rodar de pressa, firmant un 2.01.383. Lorenzo Savadori, per a Aprilia, 2:03:7.
Pilots com Aleix Espargaró, Augusto Fernández o Somkiat Chantra, els dos primers nous provadors d’Honda i Yamaha respectivament i el tercer nou pilot de l’LCR, no han participat en la jornada d’avui, junt amb Fabio Quartararo, Àlex Rins, Jack Miller i Miguel Oliveira, amb aquests quatre a Kuala Lumpur en motiu de la presentació d’equip oficial de Yamaha. S’espera que tots ells s’uneixin demà a l’activitat.
Els temps d’avui s’han quedat lluny del rècord en pole de Francesco Bagnaia la temporada passada, 1:56:337, però a menys d’un segon de la millor volta en l’FP1, també del torinès; 1:58:795. Era la primera jornada després del període d’inactivitat de les vacances d’hivern, i s’espera que, tant en el Shakedown com en el test, el ritme vagi augmentant progressivament.
Text: Roger Amores / Foto: MotoGP