Trenta anys després de la presentació del concept car Boxster, Porsche llança la versió més potent fins a la data del popular roadster: el nou Porsche 718 Spyder RS. Per primera vegada, el motor atmosfèric d’altes revolucions del 911 GT3 s’implementa en un automòbil esportiu descapotable amb motor central.
La gamma 718 es corona amb l’arribada d’un vehicle esportiu dissenyat per a oferir el màxim plaer de conduir. El nou Porsche 718 Spyder RS és l’equivalent descapotable del 718 Cayman GT4 RS. Per primera vegada, el motor de sis cilindres atmosfèric de 500 CV (368 kW) del 911 GT3 es presenta en un esportiu amb carrosseria oberta i motor central. Aquest mateix propulsor, de baix pes i capaç d’aconseguir règims de gir elevats, impulsa al vehicle de competició 911 GT3 Cup. El sostre de lona d’accionament manual, excepcionalment lleuger i enfocat als puristes, fa que el suggeridor so del bóxer atmosfèric es percebi d’una manera encara més rotunda. L’experiència es veu realçada amb el lleuger sistema de fuita esportiva d’acer inoxidable, que forma part de l’equipament de sèrie, i les entrades d’aire laterals situades darrere dels reposacaps.

Motor atmosfèric d’altes revolucions i construcció lleugera
El sistema de propulsió del nou 718 Spyder RS és el mateix del 718 Cayman GT4 RS, el seu homòleg coupé. El motor bóxer de sis cilindres i 4.0 litres lliura una potència de 500 CV (368 kW), un parell de 450 Nm i és capaç de girar fins a 9.000 rpm. En combinació amb la transmissió PDK de set velocitats i relacions curtes, permet al roadster biplaça accelerar de 0 a 100 km/h en 3,4 segons i de 0 a 200 km/h en tot just 10,9 segons. En comparació amb el 718 Spyder sense denominació “RS”, la nova versió aconsegueix els 100 km/h mig segon més ràpid gràcies als seus 80 cavalls (59 kW) addicionals. La velocitat màxima és ara 308 km/h en lloc de 300 km/h. Com tots els models RS moderns, el nou 718 Spyder RS està disponible exclusivament amb la transmissió automàtica de doble embragatge PDK, que realitza les transicions entre marxes amb gran rapidesa i garanteix el màxim rendiment. Les lleves del canvi permeten als conductors mantenir les mans en el volant fins i tot en utilitzar la caixa en manera manual. Com a alternativa, es pot usar la palanca selectora de disseny ergonòmic per a dur a terme aquesta funció. La millora de les prestacions té a veure amb l’augment de potència, però també amb el menor pes del nou model. Amb 1.410 quilograms, el Spyder RS llança en la bàscula 40 kg menys que el 718 Spyder amb canvi PDK i és fins i tot 5 kg més lleuger que el 718 Cayman GT4 RS, que té carrosseria tancada. El Spyder RS representa l’última fita de la gamma que va néixer en 2016.

Aerodinàmica equilibrada
El frontal del nou Porsche 718 Spyder RS és gairebé idèntic al del 718 Cayman GT4 RS. El capó davanter de sèrie està fet de polímer reforçat amb fibra de carboni (CFRP) i compta amb una àmplia presa d’aire damunt del paracops. Els dos conductes NACA milloren la refrigeració dels frens sense afectar negativament el coeficient Cx. Els deflectors dels extrems del paracops augmenten la càrrega aerodinàmica. El llavi de l’aleró davanter és lleugerament més curt que en el 718 Cayman GT4 RS i, en lloc de l’aleró posterior fix amb braços de coll de cigne d’aquest últim, presenta un spoiler amb forma de cua d’ànec. Tots els components relacionats amb l’aerodinàmica estan estretament coordinats, per a mantenir l’equilibri del cotxe i garantir la màxima estabilitat a altes velocitats.

Disseny purista amb capota de lona
El nou 718 Spyder RS incorpora una lleugera capota de lona d’una sola capa que s’acciona manualment. El disseny és increïblement compacte i consta de dues seccions: una que protegeix del sol i una altra que serveix com a deflector. Ambdues són completament desmuntables i es poden guardar juntes o per separat en el vehicle. La primera d’elles també es pot utilitzar com un “tendal Bimini” per a mitigar els efectes de la llum solar intensa. Quan està en ús, l’habitacle roman obert pels laterals i la part posterior, i si se suma el deflector i es pugen les finestretes, es crea una superfície completa que proporciona protecció efectiva contra la pluja. Tot el sostre, inclosos els elements mecànics, pes només 18,3 quilograms. Això suposa 7,6 kg menys que el 718 Spyder i 16,5 kg menys que el 718 Boxster. Els qui desitgin reduir 8 quilograms addicionals poden deixar la capota a casa, sempre que la meteorologia ho permeti.

Suspensió esportiva que proporciona la màxima precisió i agilitat
El xassís del 718 Spyder RS utilitza components del 718 Cayman GT4 RS i del 718 Spyder, i està dissenyat per a oferir el màxim plaer de conducció en carreteres revirades. El sistema Porsche Activi Suspension Management (PASM), que és de sèrie, compta amb un ajust esportiu i una altura rebaixada en 30 mil·límetres. El nou Spyder RS també inclou el Porsche Torque Vectoring (PTV) amb diferencial de lliscament limitat mecànic, coixinets de suspensió de ròtula i llandes d’alumini de 20 polzades. El comportament del cotxe es caracteritza per una direcció de gran precisió, així com una dinàmica àgil i unes reaccions neutres. L’altura de la carrosseria, l’angle de caiguda dels pneumàtics, la via i la barra estabilitzadora es poden ajustar individualment. En comparació amb el 718 Cayman GT4 RS, els molls i amortidors són menys rígids per a aconseguir una configuració més relaxada i adequada a un vehicle descapotable.

Interior centrat en el rendiment
El caràcter esportiu defineix també l’interior del cotxe, on tot queda reduït al funcional i ergonòmic. El volant esportiu RS està cobert amb Race-Tex i presenta una marca groga a les 12 en punt. Els seients baquet de sèrie, que estan fets de CFRP lleuger i acabats en carboni, ofereixen una subjecció lateral excel·lent. Les fundes per a aquests seients són de cuir negre, amb la part central en Race-Tex perforat en un color de contrast sobre fons negre. Aquests colors de contrast són el Gris Àrtic o el Vermell Carmín. Els reposacaps porten el logotip ‘Spyder RS’ brodat en el color corresponent. El panell frontal de l’habitacle i nombrosos detalls estan revestits de cuir. Els colors exteriors disponibles inclouen quatre pintures bàsiques i tres metal·litzades, inclòs el nou gris Vanadium metal·litzat, així com les tonalitats especials Grisa Àrtic, Blau Shark i Rubí Star Neo.
