Porsche amplia la gamma 911 amb l’esportiu lleuger 911 Carrera T. La lletra “T” significa “Touring” i descriu als models que ofereixen una experiència de conducció pura, amb un equipament excepcionalment esportiu. De sèrie, el 911 Carrera T porta una caixa del canvi manual de set velocitats i, opcionalment, està disponible amb un canvi PDK de doble embragatge i vuit velocitats. Una altra característica particular és que els seients posteriors s’eliminen per a reduir pes. A més, amb la suspensió esportiva PASM, que rebaixa l’altura de la carrosseria 10 mil·límetres, i un aïllament reduït, el nou 911 Carrera T proporciona unes sensacions úniques al volant. Aquest tacte se sent de manera especial en sinuoses carreteres de muntanya, on també es pot sentir més intensament a l’interior el so del boxer de sis cilindres.
El nou 911 Carrera T se situa entre el 911 Carrera i el 911 Carrera S. Està propulsat pel motor bàsic, un biturbo de 385 cavalls (283 kW) i 450 Nm de parell motor, amb el qual aconsegueix accelerar de 0 a 100 km/h en 4,5 segons i aconsegueix una velocitat màxima de 291 km/h. A l’equipament de sèrie del 911 Carrera S amb canvi manual se li afegeix el Porsche Torque Vectoring (PTV) i un diferencial autoblocant mecànic en l’eix posterior. El 911 Carrera T també incorpora el pack Sport Chrono i el tren de rodatge esportiu PASM (-10 mm), que són un extra en el Carrera de 385 CV. Fins i tot es pot demanar amb la direcció opcional en l’eix posterior, reservada normalment per al Carrera S i les versions superiors.
En l’equipament específic del “T” trobem les llandes Carrera S de color gris Titani, de 20 polzades davant i 21 darrere, amb pneumàtics 245/35 i 305/30, respectivament. El 911 Carrera T també està equipat de sèrie amb el volant esportiu GT, el sistema de fuita esportiva i els seients Sport Plus (ajust elèctric de quatre posicions). Amb un pes de només 1.470 quilograms, el 911 Carrera T manual és el 911 de sèrie més lleuger amb el motor d’entrada, perquè pesa 35 kg menys que el 911 Carrera, que té de sèrie el canvi PDK de vuit velocitats. Aquesta versió no es comercialitza amb canvi manual. A més d’eliminar els seients posteriors i reduir l’aïllament, el pes es redueix encara més en alleugerir els cristalls i la bateria.
La versió Touring, un èxit en diverses gammes de models
La “T” en la designació del Porsche 911 Carrera T significa Touring i la seva història es remunta a l’homologació del 911 T, en 1968. Aquest primer model es va oferir fins a 1973. En 2017, Porsche va reviure la variant purista del 911 amb el Carrera T de la generació 991. Des de llavors, el concepte de la configuració simplificada, però excepcionalment esportiva, s’ha emportat amb èxit a altres cotxes com el 718 Cayman T, el 718 Boxster T i el Macan T.
Detalls exclusius per dins i per fora
En l’exterior, el Porsche 911 Carrera T es distingeix d’altres variants per detalls que ressalten en color gris fosc. Altres elements de contrast en Grisa Àgata són els embellidors superior i inferior dels retrovisors exteriors, els nous logotips a les portes i en la part posterior, així com les motllures de la graella posterior. El parabrisa també destaca per un tint gris en la part superior. Les sortides del sistema de la fuita esportiva són de color negre brillant. Tot això confereix al nou 911 Carrera T un aspecte encara més personal i dinàmic.
L’ambient esportiu està accentuat a l’interior pels seients Sport Plus amb ajust elèctric de quatre posicions que porta de sèrie. Les motllures decoratives en negre mat i les insercions en negre brillant completen l’habitacle del Carrera T. Els clients que busquin encara més personalització poden triar el pack interior Carrera T opcional. Es compon de cinturons de seguretat amb color de contrast Gris Pissarra o Verd Lizard, el mateix to que el de les costures decoratives, el logotip del 911 en relleu en els reposacaps i els seients amb una franja central. Com a opció, les catifes també poden portar el logotip i les costures en aquests dos colors de contrast.