Home Actualitat Porsche Cayenne 2015: Màxim impuls
Porsche Cayenne 2015: Màxim impuls

Porsche Cayenne 2015: Màxim impuls

0
0

X_FX15378

El nou Porsche Cayenne va molt més enllà del que seria una posada al dia de la segona generació d’aquest model. I és que les millores són abundants, tant estètiques com sobretot tecnològiques, amb un superior rendiment i eficiència dels motors i, des del novembre, l’arribada de la versió E-Hybrid, el primer SUV premium endollable.

Text: Josep Casanovas | Fotos: Porsche

Els fets han demostrat que Ferry Porsche estava carregat de raó el dia que va dir que: “Si construíssim un model tot terreny segons els nostres estàndards de qualitat, i tingués un escut de Porsche al capot, la gent el compraria”. Malgrat que els puristes es van escandalitzar en saber que la marca de Stuttgart iniciava l’any 1998 el desenvolupament del Cayenne, el balanç dels dotze anys que aquest model porta al mercat és del tot positiu, amb més de 276.000 unitats venudes de la primera generació i més de 303.000 de la segona, que data del 2010 i ara tornarà a agafar empenta. En definitiva, que el Cayenne ha atret cap a Porsche un tipus de client en la recerca d’un superior sentit pràctic sense renunciar a l’esportivitat i l’alta exigència va més enllà dels cèlebres coupés i roadsters d’aquesta marca. Que l’èxit del Cayenne ha representat un suport econòmic fonamental per a Porsche és indiscutible. Però com que el temps passa i no hi ha res pitjor que acomodar-se, la firma alemanya ens presenta aquest quart capítol de la història del Cayenne. Acompanyeu-nos i us la comentem.

Cayenne S E-Hybrid Si a simple vista el nou Porsche Cayenne us sembla igual que l’anterior, canviareu d’opinió quan us fixeu en alguns detalls. Mireu-lo des del davant i veureu que el capot ja no és com el del 911 sinó més ample i creant la línia d’unió entre el punt més alt de les òptiques i els pilars del parabrisa. També són noves les entrades d’aire i les òptiques, amb llums de xenó en tota la gamma o de LED amb sistema d’il·luminació dinàmic (PDLS), de sèrie en el Turbo. El cotxe dóna més sensació d’amplada, efecte que també es manifesta si el mireu des del darrere, gràcies a les òptiques més estretes, la porta redissenyada i les sortides d’escapament just als extrems. I si el contempleu de costat, segur que us encantarà la inclinació del sostre, en línia amb la del mític 911.

XInterior_3Som dins un Porsche i això comporta que la clau d’engegar el motor quedi a l’esquerra del volant (ara inspirat, en aspecte i funcions, en el del 918 Spyder) i que el compta-revolucions presideixi el quadre de rellotges. Això no canvia no canviarà. El que sí ha variat és el disseny dels seients del darrere, més embolcallants i, opcionalment, amb ventilació. Entre els nombrosos elements que Porsche proposa per aquest cotxe destaquem el nou control de velocitat adaptatiu amb funció de frenada automàtica (ideal en baixades), parabrisa calefactat sense cables, tancament ‘confort’ de les portes (elèctric, màxima suavitat i mínim soroll) i vista panoràmica per a l’assistència en aparcament. I a qui li agradi accelerar encara més fort, ara hi ha disponible la funció Performance Start en el paquet Sport Chrono.

X_R415104En l’apartat motriu Porsche torna a fer una demostració. El V8 atmosfèric que fins ara impulsava el Cayenne S ha sigut substituït per un 3.6-V6 biturbo que rendeix 20 CV i 50 Nm més, alhora que consumeix un litre menys de gasolina cada 100 quilòmetres. En el Cayenne Turbo també pugen els valors de potència (20 CV) i parell (50 Nm) i baixa el consum (0,3 litres/100 km). També s’ha millorat l’eficiència dels dos propulsors turbodièsel, igualment amb més potencial. Tots aquests motors van associats al canvi Tiptronic de vuit marxes, que permet el que Porsche denomina ‘navegació a vela’, és a dir, continuar per inèrcia i sense consumir combustible quan el conductor treu el peu de l’accelerador. La gran novetat del nou Cayenne és la versió E-Hybrid, dotada del mateix sistema que l’any passat va estrenar el Panamera però amb superior capacitat energètica (atès que el Cayenne pesa més) i potència del motor elèctric duplicada (de 34 a 70 kW) respecte de l’anterior Cayenne Hybrid. Aquest és el primer tot terreny híbrid endollable, amb una autonomia en mode elèctric d’entre 18 i 36 quilòmetres. El seu preu és de 85.179 euros.

P14_0642I que vinguin corbes… Ara que ja us hem posat en antecedents sobre el nou Cayenne, suposo que us preguntareu com es comporta en carretera. Per començar us diré que encara que pesi més de dues tones i que el punt de gravetat sigui allà on és, ¡és un Porsche!. Ara amb el xassís optimitzat en benefici d’una encara més favorable combinació entre esportivitat i confort. Vaig provar les dues versions de gasolina i la S Dièsel en carreteres del Bages prou conegudes pels aficionats als ral·lis. I us puc ben assegurar que el Cayenne dotat amb el nou mode Sport Plus, que adapta la suspensió activa (PSAM), el control dinàmic del xassís (PDCC) i la resposta del canvi, em va sorprendre per com respon en agilitat, estabilitat i precisió, a les ordres que rep des del volant. En especial l’S de gasolina. Déu n’hi do el ritme pujant pel sinuós tram d’Estenalles! Si una cosa hagués de demanar seria que les lleves del canvi al volant fossin una mica més grans; només això. El Turbo, això em va quedar claríssim, resulta molt més efectiu en traçats més rectilinis i, a poder ser, on no s’hagi d’estar pendent de limitacions… Tot i això va ser al volant del Cayenne Turbo amb el que vaig fer el recorregut off road, just en el mateix traçat del Circuit Verd de Moià on es disputen les 24 Hores de resistència tot terreny en moto. Gràcies a les regulacions electròniques i a la suspensió pneumàtica (de sèrie en aquesta versió i opcional a les altres) que permet ajustar l’altura en sis nivells diferents, qualsevol obstacle queda minimitzat. ¿I què dir del S Dièsel? Una altra meravella, amb un parell motor de referència que garanteix la resposta en totes, totes, totes les situacions, i una sonoritat encantadora. Lògic, ¡és un Porsche!

Fitxa tècnica.

Gasolina:

Cayenne S. 3.604 cc. 6 cilindres. 420 CV i 550 Nm. Consum mitjà: 9,5 l/100 km. CO2: 223 g/km.

Cayenne Turbo. 4.806 cc. 8 cilindres. 520 CV i 750 Nm. Consum mitjà: 11,2 l/100 km. CO2: 261 g/km.

Gasoil:

Cayenne Diesel. 2.967 cc. 6 cilindres. 262 CV i 580 Nm. Consum mitjà: 6,6 l/100 km. CO2: 173 g/km.

Cayenne S Diesel. 4.134 cc. 8 cilindres. 385 CV i 850 Nm. Consum mitjà: 8,0 l/100 km. CO2: 209 g/km.

Híbrid:

Cayenne S E-Hybrid. 2.995 cc. 8 cilindres + Motor elèctric. 416 CV i 590 Nm. Consum mitjà: 3,4 l/100 km. CO2: 79 g/km.

 

Llargada, amplada i altura: 4,855 / 1,939 / 1,705 m.

 

Preu: De 75.144 € (Cayenne Diesel) a 148.879 € (Turbo)

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *