Home Actualitat Porsche estrena els Taycan 4S i Macan Turbo
Porsche estrena els Taycan 4S i Macan Turbo

Porsche estrena els Taycan 4S i Macan Turbo

0
0
Un dels models de cotxe que ha presentat Porsche
Un dels models de cotxe que ha presentat Porsche

Porsche ha estrenat a Califòrnia els models Taycan 4S i Macan Turbo. Ha estat en el marc de la Sala de l’Automòbil de Los Angeles.

En primer lloc, el Taycan 4S està disponible amb dos tipus de bateria: Performance i Performance Plus. Amb la primera, la berlina esportiva arriba als 530 CV (390 kW) de potència. Amb la segona permet arribar fins als 571 CV (420 kW).

Taycan 4s: Nou motor i disseny

El motor síncron d’imants permanents situat en l’eix posterior té una longitud de 130 mil·límetres. 80 mm més curt que els altres models de la gamma. Aquests imants li proporcionen la tracció integral, així com amb la transmissió de dues velocitats situada a l’eix posterior. L’arquitectura de propulsió es compon dels mateixos elements tècnics principals que en els altres models de la gamma. També és idèntica la gestió de càrrega intel·ligent i la seva aerodinàmica. Amb un coeficient cd de 0,22, aquesta aerodinàmica contribueix significativament a rebaixar el consum d’energia i augmentarà l’autonomia.

Pel que fa a el disseny, el frontal té un aspecte especialment ample i pla, amb unes aletes molt pronunciades. La silueta està marcada per l’esportiva línia de sostre que va descendint cap enrere. També són característiques les esculpides seccions laterals.

El seu habitacle, l’estilitzat pilar C i les espatlles pronunciats de les aletes donen com a resultat un posterior poderós, típic de la marca.

Tecnologia de control dels sistemes

A l’interior, el quadre d’instruments corbat i independent se situa en el punt més alt del quadre de comandament, just a l’eix central de la vista de la persona conductora. Una pantalla central d’informació i entreteniment de 10,9 polzades i una altra opcional per a la persona copilot es combinen per formar una superfície de vidre en acabat ‘black panell’.

Porsche controla de forma centralitzada tots els sistemes de xassís del Taycan. El Porsche 4D Chassis Control integrat analitza i sincronitza aquests sistemes en temps real. Munta de sèrie la suspensió pneumàtica adaptativa amb tecnologia de tres càmeres, que inclou el control electrònic de l’amortiment PASM (Porsche Active Suspension Management). També figuren entre la dotació de sèrie uns discos de fre amb ventilació interna i pinces fixes, de sis pistons en el cas dels davanters. El diàmetre dels discos és de 360 ​​mil·límetres davant i de 358 mil·límetres en l’eix posterior. Per a aquests últims es fan servir pinces de quatre pistons que, a l’igual que les davanteres, van pintades en vermell.

Macan Turbo, punta de llança dels SUV

En segon lloc, el MACAN Turbo amb 440 CV (324 kW), es converteix en la punta de llança dels SUV esportius de mida compacte.

El nou motor biturbo de 2.9 litres i sis cilindres ofereix en aquest model àmpliament renovat 440 CV (324 kW), un deu per cent més de potència que el seu predecessor, amb una cilindrada un 20 per cent menor.

Amb el paquet opcional Sport Chrono, el Macan Turbo accelera de 0 a 100 km / h en 4,3 segons, tres dècimes més ràpid que abans. La velocitat màxima és de 270 km / h, el que suposa un augment de 4 km / h enfront del seu antecessor. Un aspecte a destacar en el xassís millorat és el sistema de frens Porsche Surface Coated Brake (PSCB) de sèrie. Gràcies a una fina capa de carbur de tungstè, produeix fins a un 90% menys de pols de fre en comparació amb els convencionals.

Disseny identificatiu però amb elements únics

En el seu aspecte exterior, el Macan Turbo adopta els trets propis de l’llenguatge de disseny de el model actual. Però també es distingeix per certs elements únics. Com per exemple la part davantera específica de la versió Turbo. També el spoiler fix del sostre amb disseny de doble ala.

Al seu interior, tant la persona conductora com les persones passatgeres es beneficien d’una sèrie de millores. Entre elles s’inclouen els seients esportius amb 18 posicions de regulació i un sistema de so envoltant Bose ®.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *