A vegades sobren les presentacions i en aquest cas… Segurament tots els coneixeu. Evidentment aquí teniu el nou Porsche Taycan, just davant del Centre Porsche Girona. I aquesta és la quarta variant 100% elèctrica de la gamma, sent la versió d’accés i que arriba amb dues capacitats de bateries, una potència de 300 kW (o 408 CV) amb el mode overboost i el Launch Control activat, amb tracció posterior i que pot aconseguir entre 431 i 484 kms d’autonomia.
Un model de línies exquisides que provoca rigidesa de coll als vianants i que disposa d’un motor asíncron d’imants permanents amb una transmissió de dues velocitats, la potència del qual podria arribar fins als 476 CV amb la bateria opcional Performance Plus i que permet, gràcies a la funció Plug & Charge, una càrrega còmode i fer els pagaments sense la necessitat de tenir cap aplicació o targeta identificativa.
Aquest nou Taycan estrena un interior innovador, tecnològic i molt còmode, amb una barreja de detalls clàssics o típics de Porsche, i ara amb materials reciclats que subratllen el concepte de sostenibilitat en un esportiu d’aquestes característiques, un quadre d’instruments corbat i independent que es combina amb una altra pantalla central de 10,9 polzades pel sistema d’info-entreteniment i una tercera, d’opcional, per l’acompanyant.

Amb una velocitat màxima de 230 km/hora, el Porsche Taycan utilitza un sistema centralitzat de control en xarxa pel xassís, denominat Porsche 4D Chassis Control, que controla i sincronitza tots els sistemes del mateix per oferir una conducció sublim.
AL VOLANT DEL FUTUR
Al volant ens recorda, i molt, la conducció d’un Panamera, però amb una finesa de funcionament absoluta. És realment confortable, amb un so diferencial i amb una sensació d’acceleració brutal, oferint un aplom i precisió extraordinàries gràcies a un centre de gravetat molt baix, absolutament segur i amb una tracció exuberant. I més si pensem que no hem de pensar en res més que… accelerar, frenar i girar.

Les sensacions són extraordinàries, tant a nivell de prestacions i sensacions com de tecnologia que saps que portes entre mans i oferint diverses opcions de suspensió, amb una de molles d’acer o una rutilant adaptativa (opcional) amb tecnologia de tres càmeres, ambdues combinades amb el control electrònic dels amortidors PASM.
I ara ve el més dur. Tornar-lo. I és que aquest Porsche Taycan ens ha encantat, literalment. No m’estranya que sigui, sinó el que més, l’elèctric més desitjat del moment i “famós” a les xarxes socials. Un súper esportiu elèctric real i no una cara bonica per tenir a l’aparador. Una joia tecnològica i sostenible per gaudir de l’esportivitat i viure una experiència extraordinàriament Porsche.
