Home Actualitat Preveuen una reducció de les reclamacions d’accidents del 25% gràcies als sistemes d’ajuda a la conducció
Preveuen una reducció de les reclamacions d’accidents del 25% gràcies als sistemes d’ajuda a la conducció

Preveuen una reducció de les reclamacions d’accidents del 25% gràcies als sistemes d’ajuda a la conducció

0
0
Els 'smartcar' reduiran el nombre de sinistres
Els ‘smartcar’ reduiran el nombre de sinistres

Els automòbils moderns tenen cada vegada més sistemes d’assistència a la conducció ADAS, que incrementen notablement la seguretat activa i suposen els primers passos cap a una conducció completament autònoma.

Segons un estudi de l’Associació de Companyies Asseguradores d’Alemanya, l’augment previst de la presència d’aquests sistemes en el parc automobilístic produirà una reducció significativa de les reclamacions a les assegurances per sinistres d’automòbil.

L’estudi estima que la reducció pot arribar al 25% l’any 2035, respecte a les xifres de 2015. La disminució dels accidents serà progressiva, ja que depèn de la seva popularització al parc de vehicles i del coneixement que els usuaris tenen d’ells . L’any 2021 es reduiran en un 5%, i abans de l’arribada del 2025 ja s’aconseguirà un percentatge de reducció del 10%; l’any 2028 arribarà al 15%, i el 2021 s’hauran reduït en un 20% les reclamacions a les assegurances per sinistres d’automòbil.

Els sistemes ADAS redueixen la sinistralitat

La  part més significativa d’aquesta reducció de la sinistralitat serà gràcies a dues de les ajudes englobades en els sistemes ADAS: la frenada autònom d’emergència (un 40%) i els assistents d’aparcament (un altre 40%).

El frenat autònom d’emergència frena el vehicle completament si detecta un perill de xoc. Gràcies al fet que cada vegada més cotxes equipen aquest sistema s’evitarà un gran nombre de col·lisions. Amb això, es reduirà el nombre de víctimes i de ferits per fuetada cervical.

El tercer sistema que més reducció de sinistres aportarà són els assistents de canvi i manteniment de carril, amb un 10% del total l’any 2035. Gràcies a ells, s’evitaran moltes col·lisions a les vies ràpides per maniobres de canvi de carril sense senyalitzar. El 10% restant es reparteix entre el control de creuer actiu i el reconeixement de vianants.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *