El dimarts 6 de febrer s’ha celebrat el primer test oficial de pretemporada del 2024 de MotoGP a Sepang. És el dia en el qual els pilots tenen les primeres sensacions amb la nova moto, i els objectius van dirigits a deixar-ho tot a punt per a la temporada, no en obtenir una bona classificació. No obstant això, Jorge Martín ha reprès les coses on les va deixar, anant com un coet i marcant el temps més ràpid. Pedro Acosta s’ha quedat a 0,2 segons del madrileny, confirmant les bones sensacions que va deixar al Shakedown. Marc Márquez, novè, ha patit problemes amb la seva Ducati, anant a boxes en dues ocasions. Dues caigudes en el revolt 11 han tingut la prova parada durant vint minuts, amb els involucrats, Raúl Fernández i ‘Pecco’ Bagnaia, sense lesions. Maverick Viñales ha fet sisè.
El gran dels Márquez ha tingut un dia certament difícil. Diversos problemes amb la moto han marcat la tornada a l’escola del cerverí. Més tard, ha protagonitzat una salvada marca de la casa; bon senyal. Finalment, a 20 minuts pel final, ha marcat una bona volta que l’ha situat novè, just per davant de la primera Honda, de Johann Zarco. Alex Márquez també ha caigut en el revolt 2.
Raúl Fernández ha protagonitzat l’incident del dia. Sortint del revolt 8 ha perdut el tren de darrere i ha sortit disparat per sobre de la moto, que ha començat a treure fum. A més, els danys a la moto han provocat que deixés oli escampat per la pista, fent caure a ‘Pecco’ Bagnaia tot darrere. S’ha desplegat la bandera vermella a Sepang i s’ha aturat la prova prop de 20 minuts. Tots dos pilots estan bé.
Pedro Acosta ha confirmat les bones sensacions que va deixar durant el Shakedown del cap de setmana, finalitzant segon a 0,269 segons del millor temps, el 1:57:951 de Jorge Martín. Més enllà que arribava amb més rodatge que la resta després d’haver fet tres jornades d’entrenaments, ser el segon millor pilot del dia és una gran notícia pel de Mazarrón. Ha demostrat una solvència poc corrent en un rookie.
Sorpreses i novetats
La gran sorpresa positiva del dia ha sigut el top-3 de Fabio Quartararo. El francès fa dues temporades que no està gaudint a sobre la moto, amb una Yamaha que ha estat lluny de la millor moto de la graella. S’ha quedat a 0,374 segons de Martín, però també tenia l’avantatge del Shakedown. Per l’altra banda, Àlex Rins ha finalitzat onzè, a 0,765 segons del líder, així que és difícil saber si la Yamaha ha millorat molt o Quartararo ha treballat molt bé. En tot cas, bones sensacions per la marca japonesa.
Un element que ha sobtat a tothom és l’aerodinàmica que ha muntat Aprilia al colí de la moto. La modernització en aquest aspecte està arribant a nivells molt alts, potser exagerats en aquest cas. De tota manera, sembla que només era per agafar unes dades, però no serà part del prototip de la moto oficial.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP