Punt i final a un extraordinari 69 Rally Costa Brava

Més de 170 equips han participat en un retorn del Rally Costa Brava marcat pel bon temps i l’èxit de les noves ubicacions del rally.

Victòries de Ferreiro/Anido (Velocitat FIA i RFEDA), Ventura/Autet (Velocitat FCA), Fernández/Gónzalez-Almuiña (Regularitat Sport RFEDA), Villasán/Ibarra (Regularitat Super SportFCA) i Miró/Matavacas (Regularitat RFEDA i Regularitat Sport FCA).

El Rally Costa Brava tornarà en només quatre mesos, amb la celebració de la seva 70a edició del 17 al 20 de març de 2022.

Informació cedida per www.rallyclassics.org

La prova ha suposat el tancament de la temporada per als certàmens de rallyes històrics europeu, espanyol i català, sent decisiva per al desenllaç de tots els campionats en joc. Equips de 20 nacionalitats diferents han viscut l’experiència de competir en un dels rallyes d’històrics més prestigiosos d’Europa.

Alex Romani, President del Club RallyClassics: “ha estat fantàstic retrobar-nos un any i vuit mesos després en el Rally Costa Brava. Hem viscut un cap de setmana extraordinari, amb un rally més llarg i amb epicentre a Girona, i la nova ubicació del parc d’assistència a Fornells de la Selva ha estat tot un èxit. A més, els nous reagrupaments a Palamós i a Santa Coloma de Farners ens han permès acostar la màgia dels rallyes de clàssics a més aficionats. Des de l’organització de RallyClassics només ens queda donar les gràcies a les 400 persones que han fet possible el 69 Rally Costa Brava i l’han convertit en un cap de setmana inoblidable”.

Els competidors ho han donat tot en un rally amb un itinerari molt selectiu, format per sis trams el divendres (Els Àngels, Santa Pellaia i La Ganga) i set trams el dissabte (Osor, Collsaplana, Cladells i Circuit de Barcelona-Catalunya). Donat el gran volum de participants i les dates excepcionals en les quals s’ha disputat el rally degut a la pandèmia, els participants han hagut de bregar amb les baixes temperatures i els trams de conducció nocturna, afegint un punt més d’emoció a la prova.

FIA European Historic Rally Championship

Amb 41 vehicles inscrits en el Campionat d’Europa FIA de Rallyes Històrics, des del primer tram del rally va quedar clar que la victòria no seria fàcil en cap de les quatre categories que formen aquest certamen continental.

La categoria 4 va comptar amb un gran nivell de participants, entre els quals es va destacar des del principi la dupla holandesa Mats van den Brand / Sander van Barschot (BMW M3), a base d’un pilotatge ràpid i espectacular que els va portar a la seva victòria en aquesta categoria, per davant dels seus companys d’estructura Pascal Perroud / Julie Amblard (BMW M3) i Antonio Sainz / David de la Puente (Subaru Legacy 2.0 Turbo 4WD). De no ser per una penalització d’1 minut per avançament en un control horari, van den Brand / van Barschot haurien estat l’equip de Velocitat més ràpid del rally.

En la categoria 3 es va imposar l’equip suec Christer Hedlund / Ida Lidebjer (Ford Escort RS1800), mentre que amb idèntica muntura, la categoria 2 va ser per a la dupla gallega Xesús Ferreiro / Xabier Anido (Ford Escort RS1800). Els pilots del Melide Motorsport van ser, a més, l’equip de Velocitat més ràpid del rally i van revalidar la victòria al Rally Costa Brava que ja van aconseguir al 2014.

Per últim, la categoria 1 va caure en mans d’Antonio Parisi / Giuseppe D’Angelo (Porsche 911S). El títol continental que quedava per decidir en aquesta prova, el de la categoria 2, va anar finalment per als txecs Vojtech Stajf / Vladimir Zelinka (Opel Kadett C GT/E).

Campeonato de España de Rallyes para Vehículos Históricos (Velocitat)

Xesús Ferreiro / Xabier Anido (Ford Escort RS1800) van ser també l’equip més ràpid entre els cotxes de Velocitat del CERVH, aconseguint la victòria en Pre 81, categoria en la qual ja s’havien proclamat campions estatals aquest 2021. Entre els Pre 90 els més ràpids van ser Antonio Sainz / David de la Puente (Subaru Legacy 2.0 Turbo 4WD), posició que queda pendent dels resultats oficials.

Entre els Youngtimer van vèncer Pau de les Heras / Gerard Alsina (Mitsubishi Lancer Evo VI), mentre que el títol es va decidir en favor de Rafa Díaz / Xabi Petralanda (Renault Clio 16S). En la categoria 5, victòria per a Allan Holly / Ángel Manzano (Mitsubishi Lancer Evo VI).

Campionat de Catalunya Ral·lis Vehicles Clàssics i Històrics (Velocitat)

Entre els vehicles inscrits en el certamen català, Jordi Ventura / Josep Autet (Volkswagen Golf GTI) es van fer amb el triomf després de superar a vehicles més potents, com el dels seus immediats perseguidors Thierry Marcobal / Justine Obrecht (BMW M3), amb Rubén Cervera / Cristina Inés (Ford Escort RS2000) en tercera posició.

Campeonato de España de Rallyes para Vehículos Históricos (Regularitat Sport)

En la més ràpida de les categories de regularitat del CERVH, Marcos Fernández / Adolfo Gónzalez-Almuiña (Ford Escort RS2000) van ser els més regulars i també els més eficaços, agenciant-se més de la meitat dels trams disputats. Darrere seu van finalitzar Santiago Campos / Javier Alonso (Lancia Delta HF Integrale 16V) i Jaime Carbonell / Enrique Carbonell (Ford Sierra Cosworth 4×4).

Campionat de Catalunya Regularitat Ral·lis d’Asfalt (Regularitat Super Sport)

En la prova homòloga del certamen català, Jorge Villasán / Jordi Ibarra (Volkswagen Golf GTI) van ser molt constants durant tota la prova, superant així a Ramón Dalmau / Antoni Moragas (BMW 325i). L’equip Joaquim Gummà / Joaquim Turón (BMW 323i) es va fer amb la tercera plaça. Els tres equips van ser els més regulars en com a mínim un tram al llarg del rally.

Campeonato de España de Rallyes para Vehículos Históricos (Regularitat)

En la regularitat de la mitjana baixa, la classificació va estar més que ajustada al llarg de tot el rally. Finalment els experimentats Carles Miró / Iván Matavacas (Porsche 911 SC) van ser els vencedors, després d’una dura lluita amb Francisco Martínez / Adrián Fueyo (Volkswagen Golf GTI), que amb aquest resultat es proclamaven campions nacionals de l’especialitat. Els van acompanyar al podi Antoni Verdaguer / María Jesús Mora (Porsche 944 Turbo). Els tres primers equips van quedar separats per tan sols 4.4 punts de diferència.

Campionat de Catalunya Regularitat Ral·lis d’Asfalt (Regularitat Sport)

I en la disciplina catalana de la regularitat de mitjana baixa, van ser novament Carles Miró / Iván Matavacas (Porsche 911 SC) els qui es van fer amb la victòria, seguits d’Antoni Verdaguer / María Jesús Mora (Porsche 944 Turbo) i de l’equip belga Kurt Declerck / Philipp Defreyne (Porsche 914/6), tercers per tot just 0.6 punts respecte als segons classificats.

Molts participants il·lustres al 69 Rally Costa Brava

Aquesta edició del rally més antic d’Espanya ha comptat amb la presència de grans noms d’aquest esport. Pilots de la talla de Maurizio Verini, guanyador del Rally Costa Brava de 1975, o Giorgio Schön, que commemorava la seva participació al rally d’ara fa 51 anys, no s’han volgut perdre la prova. Junt amb ells podíem trobar el preparador francès Jacques Almeras, acompanyat d’un copilot de gran trajectòria com “Tilber”, a més de molts equips Legend que han fet les delícies dels aficionats amb els seus espectaculars vehicles.

Destacar també la creixent participació femenina en el rally, que ha comptat amb 4 pilots i 40 copilots femenines.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Hyundai ja ha revelat el seu nou prototip SEVEN

Hyundai ja ha revelat el seu nou prototip SEVEN

El disseny i la innovació del SEVEN anticipen el futur SUV elèctric (SUEV -Sport

Posterior
L’Ajuntament de Figueres entrega els premis Firavo 2021

L’Ajuntament de Figueres entrega els premis Firavo 2021

Firavo 2021 ha generat un impacte econòmic a la ciutat de 525

També et pot interessar
Total
0
Share