Quan Ferry Porsche va començar a conduir

Ferry Porsche va obtenir el permís de conducció amb només 16 anys, temps abans del que marcava la legalitat alemanya. Heus aquí la història de l’obstinat fill de Ferdinand en els seus primers anys al volant.

El 1925, amb només 16 anys, va obtenir un permís especial a Stuttgart per poder conduir vehicles a motor, tot i que a Alemanya la legalitat exigia tenir complerts els 18 per poder fer-ho. Gràcies a aquest document, Ferri va poder complir un somni molt anhelat des de la seva infància.

L’únic fill home del conegut constructor de cotxes Ferdinand Porsche va créixer a l’ombra del seu progenitor, però en el bon sentit, ja que va saber aprofitar aquesta situació al seu favor. Ferri, nascut el 19 de setembre de 1909 a la ciutat austríaca de Wiener Neustadt, de nen solia passejar diàriament per la fàbrica d’Austro-Daimler, de la qual Ferdinand era llavors director tècnic. “El meu pare em portava amb ell a tot arreu”, escriu Ferry Porsche en la seva autobiografia. Sense saber-ho, aquell jove s’estava convertint en un aprenent que parlava amb els enginyers i comprenia cada vegada millor els debats que escoltava a l’oficina de la companyia. Ni tan sols va caldre ensenyar a interpretar els dissenys tècnics, ja que va ser aprenent a fer-ho de manera natural en les seves visites a la planta.

Més enllà de l’àmbit laboral, a l’autodidacta Ferry Porsche li encantava conduir i aprofitar totes les oportunitats que se li presenten per moure en un cotxe. Amb només 11 anys va rebre el primer en propietat en forma de regal de Nadal, “el cotxe cabrum”, perquè els pares sempre li han dit al seu insistent fill que s’oblidés de tenir un cotxe, ja que només aconseguiria una cabra amb un remolc per muntar. No obstant això, la peça única que Ferdinand Porsche, llavors ja director general a Austro Daimler, mana construir per al seu fill el 1920, disposa d’un motor de quatre temps, amb 3,5 cavalls de potència i un canvi de dues velocitats.

No només va aprendre a dominar immediatament, sinó que fins i tot ho va perfeccionar. Va trobar la manera de compensar l’absència de diferencial, va incorporar bugies de competició i va aconseguir optimitzar el coeficient de fricció de l’embragatge. A l’igual que la seva germana Louise, cinc anys més gran que ell, Ferry va participar durant aquells anys en competicions automobilístiques infantils. A Àustria no era necessari carnet ni permís de circulació per a això. Però al mudar-se a Stuttgart el 1923, Ferri es va adonar que les autoritats alemanyes no contemplaven cap manera que un nen de 13 anys podria conduir un cotxe. No obstant això, només va haver d’esperar fins als 16 per aconseguir l’anhelada llibertat i posar-se després d’un volant de forma legal, gràcies a l’expedició d’un permís de conducció especial. Per fi!

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Èxit de participació en la XI Fira Low Cost Caravàning Costa Brava

Èxit de participació en la XI Fira Low Cost Caravàning Costa Brava

Aquest passat cap de setmana es va celebrar a Sant Antoni de Calonge la XI Fira

Posterior
Un home encasta el vehicle contra la comissaria dels Mossos d’Esquadra de Ripoll

Un home encasta el vehicle contra la comissaria dels Mossos d’Esquadra de Ripoll

Agents de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra de la

També et pot interessar
Total
0
Share