Quartararo, Augusto i Guevara: tres trons en el circuit del Tro de Cervera

Sachsenring, Alemanya. Normalment, el mercat de fitxatges estaria resolt, però Ducati ja ha dit que fins al 31 d’agost no es resoldrà res. Personalment, crec que aquest moviment fa indicar que la moto oficial serà per Jorge Martín, i Enea Bastianini el substituirà en el Pramac. La plaça de Gresini semblava que seria per Miguel Oliveira, però les negociacions s’han encallat i les dues opcions més probables són les d’Àlex Rins i Raúl Fernández, amb el català amb més possibilitats, i el portuguès postula per la nova Aprilia que hi haurà l’any que ve de la mà del RNF Team. La segona moto de l’equip de Noale serà pel líder de Moto 2, Celestino Vietti. Pol sembla que anirà al Tech 3, Gardner hi seguirà i Àlex Márquez i Nakagami no tenen el futur gens clar; Honda prendrà totes les decisions abans de les vacances d’estiu. Joan Mir segurament serà nou pilot del Repsol Honda la setmana vinent, KTM ja ha anunciat el fitxatge de Miller i Marc Márquez tornarà abans de final de temporada. La partida d’escacs està en el seu punt més àlgid!

Text: Roger Amores / Fotos: Instagrams oficials de Fabio Quartararo, Izan Guevara i Augusto Fernández

Moto 3

Hi havia un clar favorit: Izan Guevara. El mallorquí de 17 anys tenia un ritme molt superior als seus rivals durant tot el cap de setmana, amb només Dennis Foggia que el podia intentar seguir. Ha sortit des de la primera posició, i ja no l’ha deixat fins al final. Ha tret més de quatre segons als seus perseguidors, donant un cop al mundial i situant-se a només 7 punts del seu company d’equip i líder de la classificació, Sergio García Dols. Així doncs, amb un Guevara intractable, la disputa estava per la segona posició. Se l’han disputat entre Foggia i García, ja que la resta no han pogut seguir-los. Dennis Foggia ha portat la veu cantant fins a l’últim revolt de l’última volta, quan García li ha tirat la moto i l’ha avançat. Malgrat això, l’espanyol ha derrapat una mica i ha tornat a perdre la segona plaça, i s’ha hagut de conformar amb el tercer esglaó del podi. Cal destacar la quarta posició d’Ayumu Sasaki, que ha corregut després de trencar-se les dues clavícules fa tres setmanes.

Moto 2

Carrera increïble. Ha passat de tot. Celestino Vietti ha caigut, i els seus perseguidors en la classificació general s’acosten per mirar de robar-li el lideratge. Els seus dos grans rivals, Ai Ogura i Arón Canet, no han fet gaire bona cursa, quedant novè i desè respectivament. L’espanyol tenia el nas trencat per un accident de cotxe i ha tingut moltes dificultats. El que sí que ha aprofitat l’error de Vietti és Augusto Fernández, que ha avançat a Arenas, Lowes i Schrotter  en el revolt Omega, després del canvi de direcció entre els girs 3 i 4, i ha imposat un ritme inigualable, deixant a la resta de pilots a quasi deu segons. Augusto es col·loca tercer en el mundial a tan sols 12 punts; donarà guerra. La lluita per la segona posició ha sigut entre Acosta i Lowes, després d’una gran remuntada del murcià. El britànic ho ha provat de mil formes, inclús s’han tocat en l’últim revolt, però la gran frenada d’Acosta li ha impedit qualsevol esperança. Fermín Aldeguer ha fet cinquè i Arenas sisè; se li resisteix el primer podi al gironí.

Moto GP

Des de 2013 que sempre havia guanyat Marc Márquez en aquest circuit, i des de 2009 que no guanyava cap moto que no fos una Honda gràcies a Dani Pedrosa. Si algú havia de trencar aquesta ratxa i tornar a posar una Yamaha en el lloc més alt del podi des de la victòria de Valentino Rossi el 2009 havia de ser ell: Fabio Quartararo. El pilot francès ha fet una bona arrencada, s’ha posat primer, ha rodat en el seu ritme i ningú l’ha pogut seguir. Va a velocitat de creuer cap al seu segon mundial seguit. Johann Zarco ha quedat segon, tornant a demostrar que és un pilot molt fiable. La tercera posició semblava que seria per un dels dos pilots d’Aprilia, ja que estaven fent molt bona cursa, però Maverick Viñales ha hagut de retirar la candidatura perquè el seu pneumàtic de darrere ha dit prou. Aleix Espargaró també ha tingut problemes, però ha lluitat per poder ser dins del top-3. Finalment, s’ha colat i Jack Miller li ha robat el podi. L’australià, malgrat la penalització de long lap, ha aconseguit remuntar i ha donat una alegria als seus seguidors. Ja li tocava! ‘Pecco’ Bagnaia ha caigut, dient adéu al mundial. Nakagami també ha anat a terra, i Àlex Márquez i Pol Espargaró han hagut d’abandonar, deixant a Stefan Bradl, el provador de motos i substitut de Marc, com a única Honda de la graella; ha quedat últim. Molts pilots tenen el futur incert, fet que està provocant bastants errors impropis.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Volkswagen Tiguan eHybrid: Versàtil, distingit i amb etiqueta 0

Volkswagen Tiguan eHybrid: Versàtil, distingit i amb etiqueta 0

Hi ha models que provem que pràcticament no necessiten presentació

Posterior
Nou Peugeot 408: Un fastback dinàmic i innovador

Nou Peugeot 408: Un fastback dinàmic i innovador

El PEUGEOT 408 es distingeix, al primer cop de vista, per la seva dinàmica

També et pot interessar
Total
0
Share