El pas endavant de Yamaha en el tram final de temporada és més que evident. Fabio Quartararo ha puntuat en 7 de les últimes 8 curses, finalitzant dins del top-10 en cinc d’elles i classificant directament a la Q2 sense necessitat de passar per la Q1 en quatre d’elles. En el test del Circuit de Barcelona-Catalunya, amb les innovacions, va ser encara més evident aquesta evolució. El francès va finalitzar segon, només per darrere d’Alex Márquez i per davant de les Ducati de ‘Pecco’ Bagnaia i Marc Márquez. Pel que fa a l’Àlex Rins, la vuitena plaça demostra que el fabricant japonès s’ha posat les piles i han trobat la direcció adequada per a millorar.
Quartararo, que ha sigut molt crític amb Yamaha quan ha tocat, no podia amagar la seva satisfacció després de provar tot el nou material a Montmeló. “Hem provat molts elements que han donat bons resultats. Crec que la direcció que ha pres Yamaha ha sigut la correcta. El xassís i el motor actualitzats han estat els passos més importants que hem donat aquí. Els pròxims grans passos arribaran a Sepang, però crec que ha sigut un dia bastant positiu i he gaudit conduint la nova moto. Hem pogut provar-la de manera adequada. Fins i tot sense esforçar-nos massa en un time attack, hem pogut continuar empenyent i marcar un temps de volta bastant bo”, reconeixia el campió del món de la temporada 2021.
Masssimo Meregalli, director de l’equip oficial de Yamaha, va reconèixer que havien fet evolucions en “el xassís, aerodinàmica i un petit canvi en el motor”, i que tot el feedback havia sigut positiu. No obstant això, no va voler mostrar-se del tot eufòric, i també assenyala al test de Sepang com a data clau. “Les sensacions han sigut bones, però no ens podem basar només en un circuit. Volem veure com reaccionen les evolucions a Sepang per a tenir una doble comprovació”, calmava Meregalli. En tot cas, la satisfacció era evident en el box japonès. “Sincerament, hem superat les nostres expectatives pel test d’avui. Ara volem convertir aquestes sensacions en resultats. És la millor manera d’acabar una temporada llarga i dura com aquesta”, tancava el dirigent.
Així doncs, a diferència d’Honda, Yamaha sembla que ha trobat el camí a seguir gràcies al nou sistema de concessions, i que el continuarà aprofitant, ja que comencen la pròxima temporada en la mateixa categoria que estaven. A més, comencen una nova aventura de la mà del Prima Pramac com a equip satèl·lit, fet que els permetrà tenir dues motos més en pista i, conseqüentment, més informació per a prendre decisions en l’evolució.
Text: Roger Amores / Fotos: Fabio Quartararo i Monster Energy Yamaha