Fabio Quartararo afronta el seu últim any de contracte amb Yamaha, i serà la gran atracció del mercat de fitxatges durant el 2024. Tot fa indicar que no renovarà el seu contracte amb la marca japonesa, ja que s’ha mostrat decebut amb les evolucions que arriben des de la fàbrica en diverses ocasions. La moto més cotitzada de la graella és la Ducati, i al francès li encantaria pujar a una de les màquines de guanyar de Borgo Panigale. A més, aquesta temporada hi tindrà a Franco Morbidelli, que ha sigut el seu company d’equip, i podrà extreure’n conclusions clares de com et millora el rendiment la moto italiana.
“Evidentment que m’interessa molt veure què passarà l’any que ve amb Marc Márquez. Però, sobretot, el que m’interessa és Franco Morbidelli, que ha estat el meu company pràcticament des que vaig començar a MotoGP. M’interessa molt com ho farà ell amb una Ducati oficial, i el ràpid que s’adaptarà a ella”, reconeix el francès. És evident que li serà més fàcil comparar-se amb el nou pilot del Prima Pramac que amb el de Cervera perquè parteixen del mateix punt. “Morbidelli ha passat molts anys amb una Yamaha, com jo, per això serà bo veure com li va en la primera meitat de 2024”, insisteix Quartararo.
En tot cas, Fabio Quartararo no amaga les seves intencions d’emprendre un nou projecte a partir de la temporada 2025, i sembla que els seus desitjos serien córrer a sobre d’una Ducati. Veurem com encaixa aquest trencaclosques, ja que hi haurà molts pilots interessats en poques places. Per acabar, s’està parlant de la possibilitat que el Mooney VR46 passi a tenir motos Yamaha, fet que reduiria a 6 motos de Borgo Panigale a la graella.
Text: Roger Amores / Fotos: Yamaha