Quartararo recorda per què és el campió

Circuit de Portimão, Portugal. El campionat arriba a Europa, i com es diu sempre, aquí comença el Mundial de veritat. També, es decideixen bastant les motos de l’any que ve en els propers cinc o sis grans premis, i sempre “és molt important què vas fer en l’última cursa”. Amb el mercat de fitxatges amb moltes incògnites, el cap de setmana es preveu trepidant, en un circuit amb moltes pujades i baixades; sembla Port Aventura. Les tres classificacions emocionants, escenari immillorable, els pilots amb ganes de guanyar… Tot llest. Som-hi!

Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP

Moto 3

La categoria petita ha sigut una obra amb diferents actes. En el primer quart, Sergio García Dols s’ha escapat, deixant a una distància considerable als seus competidors. En les següents voltes, fins a la meitat de cursa, hem tingut a Jaume Masià remuntant posicions i a Izan Guevara atrapant al seu company d’equip i líder de la cursa, arribant a l’equador amb tots dos en el grup capdavanter. Les dotze últimes voltes hem tingut un grup de cinc pilots que dominaven amb un ampli avantatge; els ja mencionats Jaume, Izan i Sergio, més el poleman Deniz Öncü i Ayumu Sasaki. Finalment, s’ha decidit tot en l’últim gir al circuit. Sergio García ha fet un últim esforç, deixant un espai respecte als seus perseguidors i guanyant finalment la cursa, col·locant-se líder del mundial un punt per sobre de Foggia. Jaume Masià ha fet un doble avançament en el primer revolt i s’ha col·locat segon, moviment que li ha servit per consolidar aquesta posició. El podi l’ha tancat el japonès Sasaki, amb Öncü i Guevara en quarta i cinquena posició respectivament.

Moto 2

La categoria mitjana era avui l’última prova del cap de setmana. Això ha fet que sigui l’única categoria que ha enganxat pluja, tot i que han sortit amb pneumàtics de sec. Arón Canet dominava, seguit per Cameron Beaubier i Ai Ogura, fins que, de cop, al tercer revolt ha començat a ploure més, i han caigut més de deu pilots; un accident múltiple que ha provocat la bandera vermella. Han reprès la cursa, però 12 pilots no han pogut tornar a córrer perquè no han entrat al box en menys de 5 minuts; temes de reglament que, estiguin ben aplicats o no, són per tothom. Dels que estan lluitant pel mundial, només Celestino Vietti ha pogut sortir en la represa; Canet, Augusto, Chantra, Ogura, Acosta i companyia han quedat fora. En la segona cursa a 7 voltes, amb 18 pilots, Dixon ha caigut mentre liderava. Joe Roberts ha aprofitat els dubtes resultants de l’estat de la pista i s’ha escapat. És el primer nord-americà que guanya des del 1990 en aquesta categoria. Celestino Vietti, amb tots els seus rivals fora de combat, ha fet segon i ha consolidat el lideratge en el mundial, amb 34 punts de coixí respecte Ogura. Jorge Navarro ha quedat tercer. Aquest esport està escrit pel guionista més boig del món.

Moto GP

Fabio Quartararo demana pas. El vigent campió del món recorda que, malgrat la moto, continua sent el màxim aspirant, i s’endú el Gran Premi de Portugal dominant de principi a final. “El diable” es col·loca líder del mundial, empatat a punts amb Àlex Rins i tres per sobre d’Aleix Espargaró; el d’Aprilia ha quedat tercer i l’equip està a un punt de perdre les concessions l’any que ve. Johann Zarco, que sortia primer, ha fet segon, tancant el doblet francès. Rins, que arrancava en el número 23, ha remuntat fins a la quarta posició, presentant candidatura pel mundial. Els Márquez han tingut una lluita apassionada a l’última volta per la sisena posició, amb el germà gran, Marc, com a victoriós del duel. Pol Espargaró ha quedat just darrere seu, seguit de Bagnaia, que sortia últim i ha assolit la novena posició. Maverick Viñales ha entrat desè, fent que sis catalans quedin dins el top 10.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Skoda Octavia Combi iV: Solvència i dinamisme

Skoda Octavia Combi iV: Solvència i dinamisme

Aquest és l’Skoda Octavia Combi iV, la versió híbrida endollable d’un model que

Posterior
Hyundai Kona N: Espècie en extinció

Hyundai Kona N: Espècie en extinció

Si un cotxe quan reconeix la senyal de “curves perilloses”, en comptes de dir-te

També et pot interessar
Total
0
Share